Proiectele Timișului în domeniul infrastructurii cicliste au fost prezentate la București, de către vicepreședintele Consiliului Județean Timiș, Cristian Moș, în cadrul unei întâlniri cu ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Attila Cseke. Județul este traversat de una dintre rutele EuroVelo, iar acum se poartă discuții cu primarii localităților aflate pe acest traseu pentru a se stabili pe unde pot fi realizate traseele. Reacția edililor este una pozitivă, spune Moș.
Pe teritoriul țării noastre trec două astfel de rute cicliste, EuroVelo 13 și EuroVelo 6. În Timiș EuroVelo intră pe la Comloșu Mare și iese prin Moravița, traversând o bună bucată din județ. Oportunitatea oferită de acest traseu a fost verificată de vicepreședintele CJT alături de colegii săi. Deplasarea a inclus și discuții cu primarii localităților de pe traseu.
”În Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) ne-am asumat, ca țară, să construim peste 3000 km de piste de biciclete în perioada imediat următoare. Obiectivul meu personal este acela de a ajuta la construirea a cât mai multor kilometri de infrastructură velo pe teritoriul județului nostru. Astfel, la o săptămână de la întâlnirea avută la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei am reușit deja să parcurg, împreună cu o echipă multidisciplinară din Consiliul Judeţean Timiş, mai mult de jumătate din ruta EuroVelo din județul nostru. Am vrut să parcurg traseul și să discut personal cu primarii care în perioada următoare trebuie să identifice și să ne transmită terenurile exacte pe unde o să putem executa infrastructura velo”, a anunțat Moș.
Conform acestuia, o asemenea rută aduce jumătate de miliard de euro, iar localitățile traversate pot beneficia din plin de acești bani.
”EuroVelo înseamnă mult mai mult decât niște simple dungi pe asfalt, înseamnă mai mult decât niște simple piste pe lângă drumurile naționale sau cele județene. EuroVelo înseamnă oportunitatea să fim parte dintr-o rețea europeană de ciclotursim care aduce anual venituri de peste 500 milioane de euro – bani care pot schimba complet economiile locale în care ajung. Dar, EuroVelo înseamnă totodată și standarde mult mai ridicate decât cele cu care suntem obișnuiți, criterii stricte pe baza cărora trebuie să construim nu doar infrastructura velo, ci întreg ecosistemul necesar unei dezvoltări coerente si armonioase a sectorului cicloturistic”, mai spune Moș.
El spune că reacția celor cu care s-a discutat este una pozitivă.
”Recunosc că este o reală plăcere să colaborez cu primarii implicați în acest proiect. Ne răspund prompt, ni se alătură în căutarea celor mai bune trasee, văd și înțeleg oportunitatea și sunt cel puțin la fel de încrezători ca și mine că tot acest efort comun merită făcut”, a mai spus Moș.
Comentarii prin facebook