Liciația pentru stabilirea firmei care se va ocupa de cei 12 kilometri lipsă din autostrada Lugoj – Deva, celebra porțiune cu tuneluri pentru urși a fost încheiată. Câștigătoare a fost desemnată societatea UMB, urmează o perioadă de contestații de zece zile, după care se va putea semna contractul de execuție, care va avea loc la Timișoara.
Vestea cea mai bună este că vorbim despre un contract pe FIDIC galben, ceea ce înseamnă că va fi o procedură unică, firma câștigătoare va realiza și proiectarea și execuția.
”S-au încheiat toate procedurile pentru celebra autostradă cu urși. A fost desemnat castigătorul, este un constructor român care și-a făcut treaba foarte bine și care ne dă siguranța că va finaliza în termenii contractului. După procedurile legale, se va semna contractul. Este constructorul care în acest moment este probabil cel mai mare constructor pe infrastructură rutieră, e vorba de UMB. E un lucru important pt noi și în sfârșit se intră în linie dreaptă și pe acest proiect”, a declarat, la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Urmează zece zile în care se pot depune contestații.
”Vom semna contractul la Timisoara, după contestații. E un contract de proiectare și execuție, FIDIC galben. E importantă perioada de proiectare. A scos peri albi acest proiect. Realitatea de pe A1 este cea pe care o știm. Astăzi e primul pas: desemnarea câștigătorului. Se intră în perioada legală în care se poate contesta. Dacă se contestă, CNSC are 30 de zile să dea o soluție. Dacă nu se contestă, semnarea va avea loc în mai puțin timp”, a mai subliniat Grindeanu.
Ofertantul desemnat câștigător este o Asociere condusă de S.C. SPEDITION UMB S.R.L., împreună cu S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o., având prețul de 1.826.845.634,11 Lei fără TVA.
Finanțarea este asigurată prin PNRR. Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.
Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.
Comentarii prin facebook