Dorința Primăriei Timișoara de a avea un contract provizoriu de salubritate stradală, valabil 18 luni, în valoare de peste patru milioane de lei, a trecut de votul consilierilor locali,în urma unei ședințe de urgență. A doua oară a fost totul bine pentru aceștia, toate cele 21 de voturi fiind pro.
Primăria Timișoara a obținut luni dimineata aprobarea Consiliului Local pentru achiziționarea serviciilor de salubrizare, în urma unui contract de provizorat, pentru a asigura continuitatea operațiunilor de curățenie și colectare a deșeurilor în oraș, până la încheierea unui contract nou.
De fapt, prin acest contract administrația și-a asigurat și ce nu mai avea, de fapt, bani pentru a plăti în continuare pentru această salubrizare. În prima jumătate a acestui an, au fost colectate de 3 ori mai multe deșeuri de pe domeniul public și din coșurile stradale (3.500 de tone) decât în perioada similară din 2020 (1.200 tone). Astfel, colectarea unor cantități mai mari de deșeuri și extinderea zonelor în care se face curățenie stradală au determinat epuizarea sumelor alocate în actualul contract. De aceea, este nevoie de încheierea unui nou contract de salubrizare, chiar dacă vechiul contract încă ar fi valabil până în decembrie 2023.
Achiziția temporară de servicii de salubrizare include: măturat, spălat, deszăpezire și înlăturarea gheții de pe căile publice, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe domeniul public la depozitele de deșeuri, precum și ridicarea și transportul deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și întreținerea drumurilor și trotuarelor pe timp de îngheț și polei.
Primarul Dominic Fritz a oferit si explicații consilierilor local, după xe a reușit să scape de nervii de la primul vot, negativ. Mai mult, a recunoscut că nu a fost ok ca la prima votate aleșii au primit așa tarziu proiectul pentru a îl citi. Despre acest provizorat imens, de 18 luni, Fritz a spus că este, de fapt, doar „o plasă de siguranță”.
Interesant a fost momentul în care consilierul liberal Adrian Lulciuc a făcut un amendament, care cerea ca la licitația fără strigare să fie minim trei firme, el enumerând trei nume, cele două firme care activează deja la Timișoara si o a treia, din Hunedoara, una care a lăsat in trecut mai multe localități din Timiș fără gunoiul adunat de la consumatori. Până la urmă amendamentul a adunat doar șapte voturi și a picat cu brio.
Noul contract va funcționa până la finalizarea procesului de licitație în curs, dar nu mai mult de 18 luni. Valoarea estimată pentru prestarea serviciilor a fost calculată luând în considerare tarifele din Studiul de Oportunitate aprobat prin HCL nr.339/2023 de Consiliului Local și este estimată la 42 de milioane de lei.
Comentarii prin facebook