SMTT taie mai multe curse, la sugestia STPT, pentru … optimizare. Afectate, și cursele din Timișoara, și cele metropolitane/Document

Ruben Latcau

Ruben Latcau

Ordonanța de urgență de limitare a cheltuielilor și necesitatea reducerii numărului de ore suplimentare necesar a fi plătite pentru șoferi și vatmani, fac necesară tăierea unui număr de curse operate de Societatea de Transport Public Timișoara (STPT), a anunțat, luni, viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, șeful Asociației Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT). Afectate vor fi numeroase linii de transport, atât cele din mediul urban, din Timișoara, dar și cele care vizează zona metropolitană.

Săptămâna trecută de la STPT a venit o adresă către SMTT prin care s-au propus o serie de optimizări ale rutelor de transport atât în județ cât și în Timișoara, optimizări care au fost în primul rând impuse de aplicarea de la 1 ianuarie a ordonanței austerității, pe care Guvernul Ciolacu a implementat-o. Acea ordonanță prevede niște limite salariale în cadrul STPT-ului, iar aceste limitări salariale blochează numărul de ore suplimentare pe care șoferii le pot executa în mod normal de-a lungul timpului. O parte mare din deficitul de șofer pe care siteul l-au avut a fost acoperit prin aceste ore suplimentare pe care ei le puteau executa și care erau plătit de către societate conform prevederile lor, prevederilor legale. Dar, de la 1 ianuarie acest acest lucru nu se mai poate face decât până într-o anumită măsură, un anumit plafon. De aici a fost principala problemă și aici a fost principala nevoie de a face aceste optimizări”, spune Lațcău.

Conform viceprimarului Timișoarei, nu se taie linii de transport ci se … optimizează.

Optimizările nu elimină nicio rută în acest moment, nu fac nicio comasare de rută în acest momen,t au ca și rol doar să facă optimizări pe transport pe trenuri. Seara, de exemplu, au fost rute de transport la nivel de județ unde după ora 8 – 9  mai erau poate unu-doi călători care au transportați pe trei-patru rute dus-întors.
 Și atunci aceste optimizări au fost făcute în așa fel încât după ora 22:00 a fost făcută o reducere pe pe transport atât în județ cât și în Timișoara au mai fost anumite vârfuri care au fost care au fost eliminate acolo unde pe acel vârf era 412 călători care erau transportați, iar obiectivul acestei aceste optimizări, precum spuneam, este acela de a ne asigura că rutele pe care le avem planificate sunt și rute care pot să fie executate, pentru că dacă ar fi rămas în felul în care ele erau înainte, riscul era că în realitate, de fapt unele dintre ele nu ar fi putut să fie făcute tocmai din cauza acestui plafon, pe care ordonanța guvernul lui Ciolacu l-a impus”, a mai declarat Lațcău.

Acesta spune că aria metropolitană acoperită de STPT a trebuit să fie extinsă foarte mult pentru că cele mai multe rute de transport auto din județ au fost oprite, iar pentru aceasta ar fi de vină Consiliul Județean Timiș. Iar primăriile s-ar fi îndreptat spre SMTT și STPT pentru a avea transport public.

Un alt motiv și o altă problemă mare pe care pe care o avem și care generează probleme pentru transportul public în Timișoara și în periurban este faptul că în ultimii 4 ani de zile la nivel de județ au fost desființat mare parte din rutele de transport. Vorbim de un număr de 63 de linii care au fost desființate dintr-un total de 85 de. Practic, peste două treimi, aproape trei sferturi între linie de transport la nivel de județ, au fost desființate în ultimii ani, iar toate aceste comune, toți acești primari au venit în ultima la Primăria Timișoara, și la SMTT și la STPT ca să beneficieze de transport la transport public. O parte din aceste comune au fost preluate de către SMTT, o parte dintre ele nu au putut să fie preluate, dar problema aceasta și preluarea de de rute în județ în zone foarte extinse, da, ne ducem până la granița cu Serbia sau cu județul Arad. Am ajuns ca noi să fim în punctul în care în acest moment, zona de transport public metropolitan Timișoara este cel mai extins din țară, cu cea mai mică densitate, tocmai pentru că am am ajuns să oferim servicii de transport public în județ în locul acestor linii pe care Consiliul Județean le-a desființat în ultimii ani de zile”, mai spune viceprimarul Timișoarei.

Lațcău susține că optimizările sunt aplicate și în Timișoara și în județ. Aceleași optimizări pe care le-am făcut pe transportul public în județ, aici mă refer la vârfuri reduse. Seara, după ora 22:00 avem modificările. Seara, de exemplu, am avut linii, unde aveam patru trenuri pe linii, adică patru autobuze pe acea linie și după ora 22:00 am redus la două trenuri. Genul acesta de optimizări în care ruta funcționează în continuare, doar reducem calitatea de optimizare pe care o executăm în fiecare lună. E vorba de tot orașul și tot ce înseamnă metropolitan, e vorba de tot transportul care funcționează la nivel de SMTT atât Timișoara cât și toate comunele din SMTT”, conform lui Lațcău.

Conform modificărilor, la linia de autobuz 33 erau pe traseu patru autobuze, se vor reduce la două, iar două se vor retrage două: 4 unităti: T1: 23:44 devine 22:23 (2 curse), T2: rămâne 23:52 , T3: 23:30 devine 22:10 (2 curse), T4: rămâne 19:10. De asemenea, mai multe curse metropolitane sunt afectate.

Adresa STPT nr. 1056 din 17.01.2024 catre SMTT

Etichete
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Lala a spus: (ianuarie 23rd, 2024 at 05:12 )

Mijloacele de transport de pe linia 11 ,circula foarte prost.se sare peste curse,vorbesc despre cursele de la orele de varf(dus-intors)când .ar trebui sa se ia masuri,nu I normal sa aștepți jumătate de ora în stație la minus grade afara.
Încă un aspect, lipsa căldurii în mijloacele de transport(l11,m11).iar șoferii sa fie atenți la drum nu cu ochii în telefon sa treacă pe rosu,cum se întâmplă uneori.eu personal am sunat și făcut sesizări în privința celor menționate mai sus dar nu s a remediat nimic.
As mai avea o întrebare…este normal ca s au închis spatiile dintre șofer și călători?
S au întâmplat cazuri când la șoferi li s a făcut rău la volan .
Cum se poate ajunge sa intervină cineva, în acest caz,fiind în mers mijlocul de transport..?…

eo55 a spus: (ianuarie 23rd, 2024 at 07:50 )

Câți soferi/vatmani s-au angajat în ultimele 6 luni? Vreo creștere a frecvenței de circulație?

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

USR Timiş: „Pe 9 iunie tu alegi dacă vrei să redai puterea interlopilor sau dacă Timișoara va continua pe un drum corect și modern”

Malurile Begăi vor ajunge la fel cum erau în 1966, o zonă de care să se bucure toţi timişorenii, spun reprezentanţii USR Timiş, însoţind afirmaţia cu o fotografie din anul invocat. O zonă de odihnă, liniște și promenadă, iar nu una de care să profite doar unii.  Zona de pe malurile Begăi trebuie să redevină...
Citeşte tot articolul Citeste articolul USR Timiş: „Pe 9 iunie tu alegi dacă vrei să redai puterea interlopilor sau dacă Timișoara va continua pe un drum corect și modern”
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Timişoara trece după un meci dificil de Rapid şi rămâne prima la rugby

Meci intens, salvat de un final spectaculos. SCM USV Timişoara a învins mai greu decât o arată scorul pe Rapid Bucureşti în etapa a 5-a a sezonului regular. A fost 37-14 (11-3) pentru echipa bănăţeană. Per-total, meciul a avut încărcătură, s-a pus umărul serios, de ambele părţi, Rapidul a dat o replică bună, dar a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timişoara trece după un meci dificil de Rapid şi rămâne prima la rugby
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

La Moşniţa Nouă a fost recepţionată lucrarea de extindere a rețelei de canalizare

Reţeaua de canalizare din Moşniţa Nouă a fost executată cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), investiţia fiind de 14,7 milioane de lei.  Lucrarea a fost recepţionată în prezența reprezentanților Aquatim, ai constructorului, ai Primăriei Moşniţa Nouă, ai ADI Apă Canal, Consiliului Județean Timiș etc. Valoarea lucrărilor de extindere a canalizării, conform procesului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Moşniţa Nouă a fost recepţionată lucrarea de extindere a rețelei de canalizare
dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

autostrada belgrad

Proiectul autostrăzii spre Moravița, studiu de fezabilitate în iunie. Va avea legătură în Serbia?

România se va putea apuca, în curând, de realizarea autostrăzii care va lega Timișoara de granița cu Serbia, singura problemă este că nu se știe dacă va avea la ce să se ”lege” de partea cealaltă. Sorin Grindeanu spune că există un acord, la nivel de state, pentru continuarea și pe partea sârbă a autostrăzii....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiectul autostrăzii spre Moravița, studiu de fezabilitate în iunie. Va avea legătură în Serbia?

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Prezent la Lugoj, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a avertizat eventualii speculatori imobiliari să nu încerce să să crească artificial prețurile de despăgubire pentru unele terenuri aflate pe traseul viitorului drum expres Lugoj – Filiași, pe ultima sută de metri, pentru că nu vor fi plătiți. Aici, în iunie ar urma să se termine prima etapă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Avertisment public de la ministrul Grindeanu: Nu pregătiți PUZ-uri pe mulți bani pe Lugoj – Filiași, nu veți fi plătiți
Vineri, 17 mai, la Ghiroda s-a făcut recepția la Dispensarul Uman Ghiroda ,,Dr. Grațian Miclăuș’’. În următoarele 2-3 săptămâni vor fi finalizate toate procedurile necesare pentru ca toate cabinetele să se mute în dispensar.  Consiliul Local Ghiroda a atribuit această denumire în onoarea doctor Grațian Miclăuș, medic primar în Radiologie și imagistică medicală, originar din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dispensar uman modern pentru locuitorii din Ghiroda
Reţeaua de canalizare din Moşniţa Nouă a fost executată cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), investiţia fiind de 14,7 milioane de lei.  Lucrarea a fost recepţionată în prezența reprezentanților Aquatim, ai constructorului, ai Primăriei Moşniţa Nouă, ai ADI Apă Canal, Consiliului Județean Timiș etc. Valoarea lucrărilor de extindere a canalizării, conform procesului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Moşniţa Nouă a fost recepţionată lucrarea de extindere a rețelei de canalizare
Unul din cele mai aşteptate şi memorabile evenimente organizate sub tutela UPT a ajuns la sfârşit. Au fost câteva zile extraordinare, care lansează astfel o provocare şi pe anul următor. Tech Talks by UPT, conferința de tehnologie organizată de Universitatea Politehnica Timișoara, care crește de la an la an, a devenit un eveniment emblematic pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tech Talks by UPT – „AI for Humanity” a ajuns la final. Un eveniment de excepţie cu un succes răsunător
Malurile Begăi vor ajunge la fel cum erau în 1966, o zonă de care să se bucure toţi timişorenii, spun reprezentanţii USR Timiş, însoţind afirmaţia cu o fotografie din anul invocat. O zonă de odihnă, liniște și promenadă, iar nu una de care să profite doar unii.  Zona de pe malurile Begăi trebuie să redevină...
Citeşte tot articolul Citeste articolul USR Timiş: „Pe 9 iunie tu alegi dacă vrei să redai puterea interlopilor sau dacă Timișoara va continua pe un drum corect și modern”
Un nou weekend efervescent, cu evenimente pentru întreaga familie vă așteaptă la Iulius Town Timișoara. La Retro Parada vei descoperi 10 mașini de colecție, iar în cadrul Florall – Festivalul Artei Florale sunt pregătite aranjamente realizate din mii de flori. În Iulius Town sunt pregătite și provocări pentru copii: la Caravana Dințișorului își pot învinge...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Retro Paradă cu mașini din anii `20, festival cu mii de flori, Caravana Dințișorului și teatru de păpuși, în weekend, la Iulius Town
Top