Trecerea peste calea ferată de pe strada Avram Imbroane va fi desființată. Se construiesc mai multe pasaje supraterane

Calea ferată care traversează Timișoara de la un capăt la altul se află în plină transformare și reabilitare, ca parte a reabilitării integrale a căii ferate dintre Caransebeș și Arad. Aceasta va avea impact și asupra circulației rutiere, se vor realiza pasaje supraterane, iar unele treceri la nivel peste calea ferată, din oraș, se desființează.

Una dintre cele mai tranzitate astfel de treceri, cea de pe strada Avram Imbroane, va fi desființată.

La Pădurea Verde avem Aleea Pădurea Verde, care va rămâne singura trecere la nivel cu semnalizată cu bariere și semnale acustice. Urmează strada Gheorghe Adam, din zona Continental unde va fi construit un pasaj superior suprateran, cu alei pentru pietoni, alei pentru bicicliști și alei rutiere. Următoarea următoarea trecere la nivel, de pe strada Avram Imbroane, va fi desființată traficului, având în vedere că este foarte apropiată de cea de pe Gheorghe Adam. În zona Bader se va construi un nou pasaj rutier suprateran, aici vom avea și lifturi, din ce propune constructorul, care va deservi totodată pietonii, bicicliștii, așa mai departe”, a declarat Adrian Bodaș, reprezentant al CFR Infrastructură Timișoara, în cadrul emisiunii West Side Story, la West City Radio.

O altă trecere desființată este cea situată pe strada Rosetti. Aceasta va fi înlocuită cu un pasaj suprateran rutier. Este vorba de pasajul despre care s-a discutat destul de mult, care ar fi afectat stadionul de rugby al orașului.

Ca să rămânem tot la pasajele rutiere supraterane, mergem la partea din Ronaț unde găsim trecerea la nivel Constantin Rosetti, va fi desființată, iar puțin mai departe de ea va fi construit pasaj rutier suprateran care va lega strada Comorii cu strada Radu de la Afumați. Și avem un ultim pasaj suprateran în zona DN6 care este în momentul de față cu trecerea la nivel, dar va fi suprateran pentru traficul rutier, ceea ce optimizează atât traficul rutier, siguranța circulației rutiere care știm bine că impactează de atâtea ori cu circulația noastră feroviară. 

Și nu e asta deloc bine, e un mod de siguranță”, a mai declarat Bodaș, la West City Radio.

Schimbări pozitive vor avea loc și pe pasajele de cale ferată care supratraversează mai multe străzi principale din oraș. Impactul lucrărilor de aici va fi mai mic asupra circulației rutiere, afectând circulația doar pe durata lucrărilor, punctual. Un exemplu în acest sens este Pasajul Popa Șapcă, unde au fost restricții pentru câteva nopți. Din punct de vedere feroviar la aceste pasaje va avea loc dublarea capacității, circulația se va face pe două fire nu doar pe unul.

Pasajele inferioare, avem pasajul Popa Șapcă, pasajul de la Parcul Botanic, de la Gheorghe Lazăr, Brediceanu și Jiul rămân așa, doar că vor fi modernizate, în sensul că în momentul de față toată linia care traversează diametral orașul este pe un singur fir, vor fi două fire, tot tronsonul de la Caransebeș la Arad se modernizează la două fire de circulație. Aceste pasaje inferioare vor fi dublate, chiar au fost lucrări acum o săptămână – două la pasajul Popa Șapcă, unde a fost pus primul tablier pentru zona modernizată, adică a firului care va veni. Ne permite spațiul, pentru că se fac lucrări, se lărgește platforma feroviară, platforma CF și ne permite, pentru că toată zona va fi fir dublu”, a mai subliniat Bodaș..

 

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

13 comentarii pentru acest articol

Dan a spus: (martie 15th, 2025 at 13:53 )

Excelente investitii. Facem o statie noua si in zona mallului/parc botanic ?

MIHAI a spus: (martie 15th, 2025 at 14:28 )

Dacă locul transportului feroviar este acolo de unde-a ieșit după mai multe milenii de numai două secole, respectiv în subteran, de ce nu se poate construi o linie subterană, măcar prin localitățile mai semnificative?

Daniel a spus: (martie 15th, 2025 at 14:41 )

În loc să se realizeze centura feroviară prin nordul orașului iar infrastructura să fie mutată în Ronaț, se crează o grămadă de structuri care vor trebui să fie întreținute de oraș fără niciun beneficiu pentru locuitori, ba din contra. Nu există niciun scop ca șinele de tren să traverseze centrul, să polueze sonor și să secționeze orașul de parcă am fi cu un secol în urmă.

Jack a spus: (martie 15th, 2025 at 20:11 )

O sa functioneze o laie lifturile alea! Gabriel Almajan e un esec de arhitect sef. El a impiedicat construirea unui pasaj normal pe Baader

Radomir-Gherman Iancu a spus: (martie 15th, 2025 at 20:20 )

Capitala Banatului avea nevoie de un inel feroviar și de scoaterea caii ferate din oraș, urmând ca pe amplasamentul actual al căii ferate să circule un metrou de suprafață de la Aeroport la Gara de nord.
A există și un proiect în acest sens dar am avut ghinionul Nicolae Robu și ne-am ales cu trenuri de marfă de mare viteză în Timișoara și cu ziduri înalte pe marginea căii ferate, care vor tăia orașul în două, generând două pușcării.

Adrian a spus: (martie 15th, 2025 at 20:50 )

Cu atâtea pasaje supraterane, in caz de război și bombardament, orașul va fi paralizat.

Victor a spus: (martie 15th, 2025 at 22:52 )

Nimeni nu mai circula cu trenul dar ei mai adaugă o linie in plus. Pe deasupra traversează Timișoara de la est la vest și mai și desființează unele treceri că vezi doamne sunt prea aproape. De la linde până pe Vader nu mai poți trece de cealaltă parte a orașului.

Iuli a spus: (martie 16th, 2025 at 10:14 )

Termenul de finalizare este depasit, trenul a fost pierdut chiar de constructor. Pasajele sunt doar pe hartie deocamdata, la Baader implica demolari pe ambele parti, proiectele de executie ar fi trebuit sa fie finalizate, teoretic,practic la cum se misca nici in 2036 nu le termina, degeaba o tot dau cu manta ca realitatea ai contrazice

Vlad a spus: (martie 16th, 2025 at 10:58 )

Proiectul nu este cel mai stralucit, dar macar vom beneficia de pasaje noi. Cel mai mare plus este ca vom avea o statie noua intre Aradului si Popa Sapca. Cel mai mare minus raman pasajele de la Baader si de la Conti. Puteau extinde estacada intre Popa Sapca si Padurea Verde (cu o statie supraterana la Gara de Est) si sa valorifice terenul de acolo, ei le renoveaza. Legat de pasajul Baader, abia in ceasul al 12-lea au inlocuit mizeria de giratoriu suspendat cu un pasaj normal, dar care nu va avea trotuare. Si din cate am inteles, vor aparea mai multe subtraversari pietonale, in special in zona Popa Sapca si Jiului.

Vasile a spus: (martie 16th, 2025 at 11:04 )

Este bine ca se construiește calea ferata pe doua fire dar pasajele se pot face subterane.pe baterii ar fi unul,pe Roseti al doilea și al treilea la padura verde pe lângă liniile de tramvai.iar suprateran cel de la Linde puțin înclină pe lungul linilor de tren

Liftu a spus: (martie 16th, 2025 at 16:21 )

Lift? De unde dracu le-a venit ideea să pună lift? Dacă pun camere de supraveghere, în prima săptămână o să fie distruse. A doua săptămână citim de primul viol în liftul de la Baader. A treia, prima injunghiere. A patra se strică liftul, și gata. Moștenirea lui Almajan.

Un USR-ist a spus: (martie 16th, 2025 at 18:23 )

Iancule maareee, inacule taarree, cu noi sa fii, tu insteeeesteee, ………

vict0r a spus: (martie 17th, 2025 at 15:41 )

Preferam sa duceti linia ferata in subteran in zonele centrale, sa eliminam zgomotul si disconfortul din trafic. Dar ce va pasa, doar nu lucrati pentru cetateni. Draga CFR, macar lasa-ne asa, nu ne mai si spune ca e bine.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Jucător de națională, primul transfer la SCM USV Timișoara pentru noul sezon

Un jucător de linia a doua este primul transfer al echipei bănățene de rugby pentru sezonul 2026. Este vorba despre Ștefan Iancu, un jucător în vârstă de 27 de ani. Iancu a jucat la CSM Știința Baia Mare cu începere din 2020, cu excepția unei scurte experiențe la Chinnor, în Anglia. Într-a doua parte a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jucător de națională, primul transfer la SCM USV Timișoara pentru noul sezon
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

Redacţia deBanat vă urează Crăciun fericit!

De marea Sărbătoare a Crăciunului vă dorim să aveți parte de gânduri bune, multă bucurie, căldură în suflet și armonie, linişte şi foarte multă sănătate alături de cei dragi! Noi, cei de la deBanat.ro, vă mulțumim pentru că ne-ați fost alături și vă dorim s-aveți parte de cele mai frumoase sărbători cu putinţă. Crăciun fericit!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Redacţia deBanat vă urează Crăciun fericit!

Economic vezi arhiva Economic

Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Luni, 22 decembrie, Admnistraţia Fondului de Mediu (AFM) a publicat lista proiectelor aprobate pentru finanțare prin Programul privind sistemele de alimentare cu apă, canalizare și epurare a apelor uzate. Pe al doilea loc la nivel naţional s-a situat obiectivul de investiții “Extinderea sistemelor de alimentare cu apa si canalizare menajera din comuna Moșnița Nouă, jud....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

De marea Sărbătoare a Crăciunului vă dorim să aveți parte de gânduri bune, multă bucurie, căldură în suflet și armonie, linişte şi foarte multă sănătate alături de cei dragi! Noi, cei de la deBanat.ro, vă mulțumim pentru că ne-ați fost alături și vă dorim s-aveți parte de cele mai frumoase sărbători cu putinţă. Crăciun fericit!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Redacţia deBanat vă urează Crăciun fericit!
În zona Văii Jiului a fost pus la punct și pornit un sistem de transport public care ar putea fi aplicat și în județul Timiș în perioada următoare. Acolo, este vorba despre Green Line, un sistem de transport integrat care conectează toate orașele Văii Jiului. Proiectul este rezultatul colaborării tuturor administrațiilor locale din Valea Jiului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Valea Jiului o ia înaintea Timișului. A devenit funcțională, cu bani europeni, rețeaua Green Line, de transport public județean
Societatea timișoreană Aquatim este partener în cadrul unui proiect european, ”Incluziune și sustenabilitate în Muzeele Apei” care include mai multe organizații similare, care au muzee ale apei. Cu o finanțare de 60.000 de euro și o durată de 24 de luni, inițiativa reunește parteneri din trei țări europene: Stichting Museum BroekerVeiling (Olanda) – lider de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Muzeul Apei de la Timișoara va oferi expoziții și evenimente mai atractive pentru public, în urma unui proiect european
Luna decembrie aduce speranță și bucurie prin intermediul campaniei „Zâmbete în prag de sărbători”, organizată de Centrul de Suport Oncologic Nu Ești Singur, ajunsă în acest an la cea de-a patra ediție. În cadrul campaniei, 250 de cadouri au fost oferite pacienților care urmează tratamente oncologice la clinica Oncocenter, fiecare dar transformându-se într-un zâmbet și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Zâmbete în prag de sărbători” – ediția a IV-a, un gest de solidaritate pentru pacienții oncologici
Municipalitatea timișoreană e cu un pas mai aproape de realizarea unui proiect gândit de ani buni de zile, realizarea unei parcări în vecinătatea clădirii Pieței Iosefin. Acolo a funcționat în urmă cu mulți ani o parte din vechea piață, fiind cunoscută acea zonă pentru comercianții de pești de acvariu sau păsări ”de colivie”. Este un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria face parcare pe un teren în valoare de jumătate de milion de euro, lângă Piața Iosefin
Moşniţa Nouă va primi de la Administrația Fondului de Mediu (AFM) aproape două milioane de lei, fonduri nerambursabile, pentru îmbunătățirea iluminatului public. De acest proiect vor beneficia un număr de 23 de străzi din comună. Pe lista proiectelor aprobate pentru finanțare, în cadrul Programului privind ”Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public”, derulat prin...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 23 de străzi din Moşniţa Nouă vor beneficia de iluminat public modern
Șoferii timișoreni care au autovehicule electrice și folosesc stațiile de alimentare deținute de Primăria Timișoara vor plăti acum mai mulți bani pentru folosirea curentului ”municipal” de la 1,40 de lei pe kilowatt, prețul plătit urcă la 1,90 de lei. Chiar și așa, primăria ne asigură că oferta lansată pentru acest serviciu este sub media prețurilor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S-a scumpit șoferitul ”eco”, alimentat de la stațiile electrice ale Primăriei Timișoara
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.