Drumul Boilor, construit fără respectarea legislaţiei. Se cere chiar şi demolarea acestuia!

drumul boilor

drumul boilor

Construcţia Drumului Boilor, care leagă Timişoara şi Moşniţa Veche, s-a realizat fără respectarea condiţiilor legale. Aceasta au constatat inspectorii societăţii Transelectrica, care în urma vizitei pe teren au descoperit că nu s-a solicitat un aviz pentru traversarea unei zone unde se află linii de înaltă tensiune, siguranţa celor care utilizează respectiva şosea fiind pusă în pericol. Se cere chiar demolarea construcţiei!

Sunt probleme mari cu mult lăudatul Drum al Boilor. Societatea Transelectrica, cea care operează reţelele de înaltă tensiune din zona unde a fost construit acest drum, a constatat că această construcţie a fost realizată ilegal, fără a se cere avizele prevăzute de lege în domeniu.

„Urmare a controlului efectuat de către echipele CNTEE Transelectrica SA – Sucursala de Transport Timişoara, pe traseul liniei electrice aeriene (LEA) 220 kV Mintia-Timişoara, s-a constatat că în culoarul de siguranţă al LEA, la jumătatea deschiderii dintre stâlpii 382-383 al acestei linii este în construcţie drumul care face legătura dintre localităţile Moşniţa Vechie şi Timişoara, cunoscut sub numele de „Drumul Boilor”. În vederea realizării acestui drum, Compania noastră nu a emis aviz de amplasament”, se arată într-un document transmis de cei de la Transelectrica pe adresa Primăriei Timişoara

Noul drum pune în pericol atât siguranţa Sistemului Energetic Naţional, dar şi integritatea persoanelor care se află în zona de protecţie aferentă acestor instalaţii electrice.

„În prezent, conform cerinţelor NTE 003/04/00 de coexistenţă a LEA 220 kV Mintia-Timişoara, existentă, şi noul drum apărut în zona de siguranţă a LEA (n.r. Linie Electrică Aeriană) nu sunt îndeplinite, fiind pusă în pericol atât siguranţa persoanelor cât şi siguranţa instalaţiilor aflate în gestiunea CNTEE Transelectrica SA, situaţie care poate avea repercursiuni, atât asupra siguranţei Sistemului Energetic Naţional, precum şi asupra integrităţii persoanelor ce se vor afla în zona de protecţie şi siguranţă a instalaţiilor electrice. Prin urmare vă solicităm să notificaţi proprietarul/administratorul drumului cu privire la această situaţie, să sistaţi de urgenţă orice lucrări în zona analizată şi să demolaţi construcţiile realizate, dacă este cazul, amplasate în zona de protecţie şi siguranţă a LEA 220 kV Mintia-Timişoara existentă”, mai precizează cei de la compania de transport a electricităţii, în documentul respectiv.

Cei de la Transelectrica solicită luarea de măsuri pentru intrarea în legalitate a drumului, ceea ce presupune obţinerea unui aviz de amplasament de la Transelectrica.  „Emiterea de certificate de urbanism incomplete, cu date eronate sau cu nerespectarea prevederilor cuprinse în documentaţiile de urbansim aprobate atrage răspunderea disciplinară, administrativă, contravenţională, civilă sau penală, după caz, potrivit legii”, mai spun în document cei de la Transelectrica.

Situaţia existentă poate fi una gravă, avertizează transportatorul de electricitate, existând riscul unor accidente grave.

„Considerăm că atât dumneavoastră, ca emitent al Certificatului de Urbanism/Autorizaţie de Construire, cât şi proprietarul/administratorul drumului, vă asumaţi în întregime, orice eveniment şi risc posibil (cel mai grav fiind punerea în pericol a persoanelor, etc) să apară în zonele de apropiere ale instalaţiilor existente ale CNTEE Transelectrica SA cu acest drum, atât în timpul edificării acestuia, cât şi ulterior, pe perioada existenţei lui”, avertizează Transelectrica.

Societatea mai spune că îşi rezervă dreptul să acţioneze în judecată cei care efectuează lucrări în zona de protecţie a instalaţiilor electrice ale societăţii, fără consimţământul acesteia.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

7 comentarii pentru acest articol

Risca a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 10:06 )

Transelectrica ar fi trebuit sa-si construiascareteaua subteran, cum de altfel este normal. Cronologic, s-ar putea ca Transelectrica sa fi construit deasupra a ceva ce deja exista, deci producand insusi o ilegalitate. ???

Andrei a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 12:16 )

Ce vrajeala ieftina si cata dezinformare. Terminati cu prostiile! Sunteti impotriva dezvoltarii acestei comunitati doar pentru ca aveti voi interesele voastre de partid. Mama voastra de PSD-isti, ca nu mai scapam de voi.

Nesimțirea a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 12:22 )

Bă frate da cât de nesimțit pot fi ăștia de la Electrica!! Să bagi bețe în roate la o lucrare de inters național…! Dar dacă dau ei avizul, atunci nu mai e pericol?! Emiți o hârtie și gata nu mai e pericol, absurd! Dar de ce nu se pun ei să mute linia dacă tot vor atât binele oamenilor?!
Atâta s-a așteptat drumul ăsta pt decongestionare și acum se găsesc tâmpiții cu vechiturile lor, ca ei în instalațiile lor nu investesc ca să fie ok și sa nu ne mai pună la cheltuieli și chiar să ne pună siguranța în pericol!

Cetateanul a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 13:22 )

Serios? Linii electrice de inalta tensiune in subteran? Evident ca nu stii cu ce se ocupa Transelectrica. Cat despre ce a fost acolo, esti complet pe langa. Traseul PMT este nou. Au primit teren care a fost agricol. Nu se face drumul peste un drum vechi.

Costel a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 13:31 )

@risca, am fi primii din lume care am îngropa rețeaua de 22.000 de volți. În toată lumea liniile astea sunt aeriene. Dacă ai informații despre vechimea acestui drum, împărtășește-le cu noi. Bănuiesc că ști că termocentrala de la Mintia a fost construită prin anii ’70, iar drumul ăla este agricol.

Costel a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 14:09 )

@nesimtirea, nu e vorba de o hârtie, ci e vorba de faptul că ei îți dau avizul, dar cu niște condiționări, cum ar fi: distanța față de stâlpii de înaltă tensiune, lățimea, adâncimea terasamentului, înălțimea maximă a mașinilor ce trec, etc.

legolas a spus: (noiembrie 7th, 2019 at 10:02 )

Situatia este asa: drumul acela exista si in trecut, altfel nu avea cum sa aiba un nume, „drumul boilor”. Chiar daca era un drum agricol, acesta este consemnat ca atare in registrele de carte funciara, la ANCPI. Altfel nimeni nu ar lasa sa se faca un drum pe proprietatea lui, ci si-ar planta porumb sau orice altceva.
Acum, ca drumul agricol deja existent se asfalteaza, s-au trezit cei de la Transelectrica sa comenteze. Adica inainte, daca trecea un taran cu caruta si murea (sa ne imaginam cazul acesta) nu conta, acum, ca trece un corporatist cu masina si moare, brusc e o problema. Deci viata taranului era la „si altele”. Sau problema e ca moare pe asfalt si nu pe pamant? Sau care e totusi problema in a schimba suprafata pe care se ruleaza pe un drum deja existent – pamant in asfalt, dar la fel de bine putea fi piatra, beton, lemn etc?
Sunt penibili cei de la Transelectrica, sigur e vorba de niste incompetenti pusi acolo pe considerente politice (pesedeul stie). Si care ar fi problema ca trece un drum pe sub liniile de inalta tensiune? Lucrul acesta se intampla in toata lumea, probabil ca numai in Germania (unde reteaua de autostrazi e foare dezvoltata) sunt sute, poate mii, de treceri ale liniilor de inalta tensiune peste autostrazi.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho timisoara

Cele mai citite articole


Aconnect - Digitalizam Romania

Administratie vezi arhiva Administratie

gauss-topografie-timisoara_728x90px

Politica vezi arhiva Politica

Iulius Mall
Iulius Mall

Sport vezi arhiva Sport

ASU Poli, umilită la Mioveni. 4-0 pentru argeșenii care au marcat de două ori cu om în minus

Playoff-ul este o căciulă prea mare pentru ASU Poli. S-a dovedit și luni, în deplasarea de la Mioveni. Echipa antrenată de Dan Alexa nu a emis nicio pretenție, nici măcar după ce a rămas în superioritate numerică. A fost 4-0 pentru Mioveniul antrenat de timișoreanul Alexandru Pelici, care a reușit două goluri, când avea un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ASU Poli, umilită la Mioveni. 4-0 pentru argeșenii care au marcat de două ori cu om în minus
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

frontiera Serbia

Timişorenii nu vor mai fi nevoiţi să meargă foarte des în Serbia după produse sârbeşti, fiindcă vor veni acestea la Timişoara

Produsele sârbeşti din domeniul agricol vor ajunge în magazinele unui lanţ românesc, care activează mai ales în vestul ţării: Arad, Oradea, Timişoara. Acest luru este posibil după lungi negocieri ale fermierilor sârbi, care au durat aproape un an. Fermierii sârbi încep să își vândă produsele în magazinele lanțului românesc de magazine Remarkt, anunaţă economedia.ro. Acest...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timişorenii nu vor mai fi nevoiţi să meargă foarte des în Serbia după produse sârbeşti, fiindcă vor veni acestea la Timişoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Plecat de la echipă cu câteva ore înainte ca Ripensia să întâlnească Universitatea Cluj, se pare că victoria împotriva ardelenilor a adus liniștea la clubul bănățean, iar antrenorul a revenit lângă formație.  Cosmin Petruescu a preluat echipa din vara anului trecut și are meritul că a creat un grup unit care a avut rezultate acceptabile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Victoria care a împăcat… spiritele! Petruescu a revenit asupra deciziei de a demisiona de la Ripensia
Din această noapte, medicii și asistentele de la centrul de vaccinare amenajat în cadrul Spitalului Județean din Timișoara pot administra vaccinurile și în timpul nopții. Problemele tehnice au fost rezolvate astfel încât, pe platforma de vaccinare pot fi făcute programări începând cu această noapte, de la ora 00:00. „Din seara aceasta, practic de marți de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișorenii se pot vaccina și noaptea la Spitalul Județean
În judeţul Timiş există opt focare active de Covid-19, care se află în supraveghere epidemiologică, anunţă Direcţia de Sănătate Publică.                        Faţă de ziua precedentă a fost închis focarul din cadrul Căminului privat pentru persoane vârstnice Chișoda (trei cazuri confirmate). De asemenea, a apărut un focar nou de covid la Căminul privat pentru persoane vârstnice din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Focar la căminul de vârstnici din Ghiroda. 21 de persoane au coronavirus
De la ultima raportare, la nivel naţional au fost infectate cu Sars-Cov-2 alte 1.768 persoane, fiind efectuate doar 6.484 de teste RT-PCR şi 5.431 de teste rapide. În secţiile de Terapie Intensivă sunt internaţi 1.448 pacienţi. Până astăzi, 19 aprilie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.031.072 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bilanţ coronavirus. 1.768 de persoane infectate şi 149 de decese, în ultimele 24 de ore
În judeţul Timiş, în ultimele 24 de ore, 71 persoane au fost confirmate cu Sars-Cov-2, fiind efectuate însă doar 317 teste, dintre care 68 de teste rapide. Rata de infectare a scăzut la 3,22, după ce în ziua precedentă a fost 3,37. Numărul de persoane confirmate COVID-19 în ultimele 24 de ore pe localităţi: Timișoara...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Teste puţine, cazuri puţine. Doar 71 de persoane confirmate cu Sars-Cov-2 în Timiş, în ultimele 24 de ore
Top