Drumul Boilor, construit fără respectarea legislaţiei. Se cere chiar şi demolarea acestuia!

drumul boilor

drumul boilor

Construcţia Drumului Boilor, care leagă Timişoara şi Moşniţa Veche, s-a realizat fără respectarea condiţiilor legale. Aceasta au constatat inspectorii societăţii Transelectrica, care în urma vizitei pe teren au descoperit că nu s-a solicitat un aviz pentru traversarea unei zone unde se află linii de înaltă tensiune, siguranţa celor care utilizează respectiva şosea fiind pusă în pericol. Se cere chiar demolarea construcţiei!

Sunt probleme mari cu mult lăudatul Drum al Boilor. Societatea Transelectrica, cea care operează reţelele de înaltă tensiune din zona unde a fost construit acest drum, a constatat că această construcţie a fost realizată ilegal, fără a se cere avizele prevăzute de lege în domeniu.

„Urmare a controlului efectuat de către echipele CNTEE Transelectrica SA – Sucursala de Transport Timişoara, pe traseul liniei electrice aeriene (LEA) 220 kV Mintia-Timişoara, s-a constatat că în culoarul de siguranţă al LEA, la jumătatea deschiderii dintre stâlpii 382-383 al acestei linii este în construcţie drumul care face legătura dintre localităţile Moşniţa Vechie şi Timişoara, cunoscut sub numele de „Drumul Boilor”. În vederea realizării acestui drum, Compania noastră nu a emis aviz de amplasament”, se arată într-un document transmis de cei de la Transelectrica pe adresa Primăriei Timişoara

Noul drum pune în pericol atât siguranţa Sistemului Energetic Naţional, dar şi integritatea persoanelor care se află în zona de protecţie aferentă acestor instalaţii electrice.

„În prezent, conform cerinţelor NTE 003/04/00 de coexistenţă a LEA 220 kV Mintia-Timişoara, existentă, şi noul drum apărut în zona de siguranţă a LEA (n.r. Linie Electrică Aeriană) nu sunt îndeplinite, fiind pusă în pericol atât siguranţa persoanelor cât şi siguranţa instalaţiilor aflate în gestiunea CNTEE Transelectrica SA, situaţie care poate avea repercursiuni, atât asupra siguranţei Sistemului Energetic Naţional, precum şi asupra integrităţii persoanelor ce se vor afla în zona de protecţie şi siguranţă a instalaţiilor electrice. Prin urmare vă solicităm să notificaţi proprietarul/administratorul drumului cu privire la această situaţie, să sistaţi de urgenţă orice lucrări în zona analizată şi să demolaţi construcţiile realizate, dacă este cazul, amplasate în zona de protecţie şi siguranţă a LEA 220 kV Mintia-Timişoara existentă”, mai precizează cei de la compania de transport a electricităţii, în documentul respectiv.

Cei de la Transelectrica solicită luarea de măsuri pentru intrarea în legalitate a drumului, ceea ce presupune obţinerea unui aviz de amplasament de la Transelectrica.  „Emiterea de certificate de urbanism incomplete, cu date eronate sau cu nerespectarea prevederilor cuprinse în documentaţiile de urbansim aprobate atrage răspunderea disciplinară, administrativă, contravenţională, civilă sau penală, după caz, potrivit legii”, mai spun în document cei de la Transelectrica.

Situaţia existentă poate fi una gravă, avertizează transportatorul de electricitate, existând riscul unor accidente grave.

„Considerăm că atât dumneavoastră, ca emitent al Certificatului de Urbanism/Autorizaţie de Construire, cât şi proprietarul/administratorul drumului, vă asumaţi în întregime, orice eveniment şi risc posibil (cel mai grav fiind punerea în pericol a persoanelor, etc) să apară în zonele de apropiere ale instalaţiilor existente ale CNTEE Transelectrica SA cu acest drum, atât în timpul edificării acestuia, cât şi ulterior, pe perioada existenţei lui”, avertizează Transelectrica.

Societatea mai spune că îşi rezervă dreptul să acţioneze în judecată cei care efectuează lucrări în zona de protecţie a instalaţiilor electrice ale societăţii, fără consimţământul acesteia.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

7 comentarii pentru acest articol

Risca a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 10:06 )

Transelectrica ar fi trebuit sa-si construiascareteaua subteran, cum de altfel este normal. Cronologic, s-ar putea ca Transelectrica sa fi construit deasupra a ceva ce deja exista, deci producand insusi o ilegalitate. ???

Andrei a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 12:16 )

Ce vrajeala ieftina si cata dezinformare. Terminati cu prostiile! Sunteti impotriva dezvoltarii acestei comunitati doar pentru ca aveti voi interesele voastre de partid. Mama voastra de PSD-isti, ca nu mai scapam de voi.

Nesimțirea a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 12:22 )

Bă frate da cât de nesimțit pot fi ăștia de la Electrica!! Să bagi bețe în roate la o lucrare de inters național…! Dar dacă dau ei avizul, atunci nu mai e pericol?! Emiți o hârtie și gata nu mai e pericol, absurd! Dar de ce nu se pun ei să mute linia dacă tot vor atât binele oamenilor?!
Atâta s-a așteptat drumul ăsta pt decongestionare și acum se găsesc tâmpiții cu vechiturile lor, ca ei în instalațiile lor nu investesc ca să fie ok și sa nu ne mai pună la cheltuieli și chiar să ne pună siguranța în pericol!

Cetateanul a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 13:22 )

Serios? Linii electrice de inalta tensiune in subteran? Evident ca nu stii cu ce se ocupa Transelectrica. Cat despre ce a fost acolo, esti complet pe langa. Traseul PMT este nou. Au primit teren care a fost agricol. Nu se face drumul peste un drum vechi.

Costel a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 13:31 )

@risca, am fi primii din lume care am îngropa rețeaua de 22.000 de volți. În toată lumea liniile astea sunt aeriene. Dacă ai informații despre vechimea acestui drum, împărtășește-le cu noi. Bănuiesc că ști că termocentrala de la Mintia a fost construită prin anii ’70, iar drumul ăla este agricol.

Costel a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 14:09 )

@nesimtirea, nu e vorba de o hârtie, ci e vorba de faptul că ei îți dau avizul, dar cu niște condiționări, cum ar fi: distanța față de stâlpii de înaltă tensiune, lățimea, adâncimea terasamentului, înălțimea maximă a mașinilor ce trec, etc.

legolas a spus: (noiembrie 7th, 2019 at 10:02 )

Situatia este asa: drumul acela exista si in trecut, altfel nu avea cum sa aiba un nume, „drumul boilor”. Chiar daca era un drum agricol, acesta este consemnat ca atare in registrele de carte funciara, la ANCPI. Altfel nimeni nu ar lasa sa se faca un drum pe proprietatea lui, ci si-ar planta porumb sau orice altceva.
Acum, ca drumul agricol deja existent se asfalteaza, s-au trezit cei de la Transelectrica sa comenteze. Adica inainte, daca trecea un taran cu caruta si murea (sa ne imaginam cazul acesta) nu conta, acum, ca trece un corporatist cu masina si moare, brusc e o problema. Deci viata taranului era la „si altele”. Sau problema e ca moare pe asfalt si nu pe pamant? Sau care e totusi problema in a schimba suprafata pe care se ruleaza pe un drum deja existent – pamant in asfalt, dar la fel de bine putea fi piatra, beton, lemn etc?
Sunt penibili cei de la Transelectrica, sigur e vorba de niste incompetenti pusi acolo pe considerente politice (pesedeul stie). Si care ar fi problema ca trece un drum pe sub liniile de inalta tensiune? Lucrul acesta se intampla in toata lumea, probabil ca numai in Germania (unde reteaua de autostrazi e foare dezvoltata) sunt sute, poate mii, de treceri ale liniilor de inalta tensiune peste autostrazi.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Direcția PLMSTF și Culiță Chiș rămân deocamdată în primărie. Proiectul desființării a picat la vot în CLT

Doar 9 voturi pentru a adunat propunerea conducerii Primăriei Timișoara de desființare a Direcției Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport și Transport Feroviar (PLMSTF). Vorbim despre direcția inventată, în principal, pentru a oferi un post de șef pentru concediatul Culiță Chiș, dar care devenise un fel de ”batalion disciplinar”, așa cum spuneau funcționarii transferați acolo...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Direcția PLMSTF și Culiță Chiș rămân deocamdată în primărie. Proiectul desființării a picat la vot în CLT
dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

ISHO

Sport vezi arhiva Sport

E timpul revanșei! Rugbiștii joacă finala Cupei României cu echipa în fața căreia a pierdut de patru ori în acest sezon

Rugbiștii Timișoarei au plecat astăzi spre București pentru finala Cupei României. Meciul pentru trofeu va avea loc sâmbătă, 20 decembrie, de la ora 12.00 și va fi transmis în direct de TVR Sport. Alb-violeții vor întâlni CSM Știința Baia Mare, la stadionul Arcul de Triumf. Este reeditarea finalei de campionat, din septembrie, când maramureșenii s-au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul E timpul revanșei! Rugbiștii joacă finala Cupei României cu echipa în fața căreia a pierdut de patru ori în acest sezon

Social vezi arhiva Social

Fidelity by Iulius Mall

Economic vezi arhiva Economic

Ilie Vlaicu, director Aquatim: Timișul nu e în pericol să rămână fără apă, aici nu poate avea loc un episod Paltinu

Subiectul care tulbură apele politice și vorbește despre demisii și demiteri la cel mai înalt nivel, golirea lacului Paltinu și lăsarea fără apă a două județe și 100.000 de oameni, nu e ceva ce ar putea avea loc în Timiș, spune Ilie Vlaicu, directorul societății de apă și canal Aquatim, una dintre cele mai performante...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ilie Vlaicu, director Aquatim: Timișul nu e în pericol să rămână fără apă, aici nu poate avea loc un episod Paltinu

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Subiectul care tulbură apele politice și vorbește despre demisii și demiteri la cel mai înalt nivel, golirea lacului Paltinu și lăsarea fără apă a două județe și 100.000 de oameni, nu e ceva ce ar putea avea loc în Timiș, spune Ilie Vlaicu, directorul societății de apă și canal Aquatim, una dintre cele mai performante...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ilie Vlaicu, director Aquatim: Timișul nu e în pericol să rămână fără apă, aici nu poate avea loc un episod Paltinu
Doar 9 voturi pentru a adunat propunerea conducerii Primăriei Timișoara de desființare a Direcției Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport și Transport Feroviar (PLMSTF). Vorbim despre direcția inventată, în principal, pentru a oferi un post de șef pentru concediatul Culiță Chiș, dar care devenise un fel de ”batalion disciplinar”, așa cum spuneau funcționarii transferați acolo...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Direcția PLMSTF și Culiță Chiș rămân deocamdată în primărie. Proiectul desființării a picat la vot în CLT
Consiliul Local Timișoara nu va mai putea vota propunerea administrației pentru nivelul taxelor și impozitelor pe anul viitor. Aceasta… pe motive de guvernul Bolojan, care a decis deja să pună pe steroizi valoarea cu care ne vor taxa primăriile, nu doar cea din Timișoara, de anul viitor. Cert este că Primăria Timișoara stabilise și publicase...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul dă peste cap planurile Primăriei! Taxele gândite de municipalitate, crescute mai mult după ce au fost majorate de decizia Executivului
Proiectul de instalare a insulelor ecologice digitalizate, celebrele tomberoane inteligente, care preiau gunoaiele de la populație, pe fracții, pe baza unor cartele, a ajuns la finalul implementării finanțării europene din PNRR. Iar cei ce se ocupă de noul sistem au tras concluzii și au găsit și vinovați pentru că nu a mers totul cum trebuie....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cine e vinovat pentru nereușita momentană și parțială a proiectului insulelor ecologice pentru deșeuri: Mașinile parcate lângă acestea și graba locatarilor
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş Alin Popoviciu a rămas fără permis de conducere, pentru o perioadă de 90 de zile. Acest lucru s-a întâmplat după ce a fost prins de poliţiştii rutieri conducând maşina peste limita legală de viteză. Începând chiar de astăzi, Alin Popoviciu a rămas fără permis de conducere, pentru o perioadă de trei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Rămas fără permis, Alin Popoviciu a devenit pieton în timpul liber. La slujbă are şofer
Universitatea Politehnica Timișoara, prin Departamentul de ID/IFR și Educație digitală (DeL) și Centrul Multimedia, în colaborare cu Alianța de Universități Europene E³UDRES², beneficiind de sprijinul IEEE Education Romania și al proiectelor Accelerate Future HEI și Erasmus+ LECTURE a găzduit cea de-a X-a ediție a workshop-ului internațional Competențe Digitale 2025: Dezvoltarea competențelor digitale pentru reziliență, care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aproape 1000 de participanți la a X-a ediție a unui workshop internațional important la UPT
Rugbiștii Timișoarei au plecat astăzi spre București pentru finala Cupei României. Meciul pentru trofeu va avea loc sâmbătă, 20 decembrie, de la ora 12.00 și va fi transmis în direct de TVR Sport. Alb-violeții vor întâlni CSM Știința Baia Mare, la stadionul Arcul de Triumf. Este reeditarea finalei de campionat, din septembrie, când maramureșenii s-au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul E timpul revanșei! Rugbiștii joacă finala Cupei României cu echipa în fața căreia a pierdut de patru ori în acest sezon
Primarul Timişoarei, Dominic Fritz, a depus joi, la sediul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, jurământul de credinţă pentru obţinerea cetăţeniei române. Primul demers în acest sens l-a făcut pe 4 iulie 2024. Pe 13 noiembrie, Dominic Fritz, care este şi cetăţean german, a trecut proba de interviu şi a primit aviz pozitiv pentru obţinerea cetăţeniei române....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dominic Fritz a devenit oficial cetăţean român: “Ce imens privilegiu să-mi fi putut alege iubirea pentru această țară”
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în calitate de beneficiar, și Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Timiș, partener, lansează pentru anul 2026 o nouă serie de cursuri de formare profesională gratuite, oferite prin Proiectul „Rețea de Succes: Stimularea ocupării forței de muncă la nivelul județului Timiș”. Proiectul vizează activarea și îmbunătățirea accesului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CCIAT oferă oportunități de formare profesională prin Proiectul „Rețea de Succes”
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.