Drumul Boilor, construit fără respectarea legislaţiei. Se cere chiar şi demolarea acestuia!

drumul boilor

drumul boilor

Construcţia Drumului Boilor, care leagă Timişoara şi Moşniţa Veche, s-a realizat fără respectarea condiţiilor legale. Aceasta au constatat inspectorii societăţii Transelectrica, care în urma vizitei pe teren au descoperit că nu s-a solicitat un aviz pentru traversarea unei zone unde se află linii de înaltă tensiune, siguranţa celor care utilizează respectiva şosea fiind pusă în pericol. Se cere chiar demolarea construcţiei!

Sunt probleme mari cu mult lăudatul Drum al Boilor. Societatea Transelectrica, cea care operează reţelele de înaltă tensiune din zona unde a fost construit acest drum, a constatat că această construcţie a fost realizată ilegal, fără a se cere avizele prevăzute de lege în domeniu.

„Urmare a controlului efectuat de către echipele CNTEE Transelectrica SA – Sucursala de Transport Timişoara, pe traseul liniei electrice aeriene (LEA) 220 kV Mintia-Timişoara, s-a constatat că în culoarul de siguranţă al LEA, la jumătatea deschiderii dintre stâlpii 382-383 al acestei linii este în construcţie drumul care face legătura dintre localităţile Moşniţa Vechie şi Timişoara, cunoscut sub numele de „Drumul Boilor”. În vederea realizării acestui drum, Compania noastră nu a emis aviz de amplasament”, se arată într-un document transmis de cei de la Transelectrica pe adresa Primăriei Timişoara

Noul drum pune în pericol atât siguranţa Sistemului Energetic Naţional, dar şi integritatea persoanelor care se află în zona de protecţie aferentă acestor instalaţii electrice.

„În prezent, conform cerinţelor NTE 003/04/00 de coexistenţă a LEA 220 kV Mintia-Timişoara, existentă, şi noul drum apărut în zona de siguranţă a LEA (n.r. Linie Electrică Aeriană) nu sunt îndeplinite, fiind pusă în pericol atât siguranţa persoanelor cât şi siguranţa instalaţiilor aflate în gestiunea CNTEE Transelectrica SA, situaţie care poate avea repercursiuni, atât asupra siguranţei Sistemului Energetic Naţional, precum şi asupra integrităţii persoanelor ce se vor afla în zona de protecţie şi siguranţă a instalaţiilor electrice. Prin urmare vă solicităm să notificaţi proprietarul/administratorul drumului cu privire la această situaţie, să sistaţi de urgenţă orice lucrări în zona analizată şi să demolaţi construcţiile realizate, dacă este cazul, amplasate în zona de protecţie şi siguranţă a LEA 220 kV Mintia-Timişoara existentă”, mai precizează cei de la compania de transport a electricităţii, în documentul respectiv.

Cei de la Transelectrica solicită luarea de măsuri pentru intrarea în legalitate a drumului, ceea ce presupune obţinerea unui aviz de amplasament de la Transelectrica.  „Emiterea de certificate de urbanism incomplete, cu date eronate sau cu nerespectarea prevederilor cuprinse în documentaţiile de urbansim aprobate atrage răspunderea disciplinară, administrativă, contravenţională, civilă sau penală, după caz, potrivit legii”, mai spun în document cei de la Transelectrica.

Situaţia existentă poate fi una gravă, avertizează transportatorul de electricitate, existând riscul unor accidente grave.

„Considerăm că atât dumneavoastră, ca emitent al Certificatului de Urbanism/Autorizaţie de Construire, cât şi proprietarul/administratorul drumului, vă asumaţi în întregime, orice eveniment şi risc posibil (cel mai grav fiind punerea în pericol a persoanelor, etc) să apară în zonele de apropiere ale instalaţiilor existente ale CNTEE Transelectrica SA cu acest drum, atât în timpul edificării acestuia, cât şi ulterior, pe perioada existenţei lui”, avertizează Transelectrica.

Societatea mai spune că îşi rezervă dreptul să acţioneze în judecată cei care efectuează lucrări în zona de protecţie a instalaţiilor electrice ale societăţii, fără consimţământul acesteia.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

7 comentarii pentru acest articol

Risca a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 10:06 )

Transelectrica ar fi trebuit sa-si construiascareteaua subteran, cum de altfel este normal. Cronologic, s-ar putea ca Transelectrica sa fi construit deasupra a ceva ce deja exista, deci producand insusi o ilegalitate. ???

Andrei a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 12:16 )

Ce vrajeala ieftina si cata dezinformare. Terminati cu prostiile! Sunteti impotriva dezvoltarii acestei comunitati doar pentru ca aveti voi interesele voastre de partid. Mama voastra de PSD-isti, ca nu mai scapam de voi.

Nesimțirea a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 12:22 )

Bă frate da cât de nesimțit pot fi ăștia de la Electrica!! Să bagi bețe în roate la o lucrare de inters național…! Dar dacă dau ei avizul, atunci nu mai e pericol?! Emiți o hârtie și gata nu mai e pericol, absurd! Dar de ce nu se pun ei să mute linia dacă tot vor atât binele oamenilor?!
Atâta s-a așteptat drumul ăsta pt decongestionare și acum se găsesc tâmpiții cu vechiturile lor, ca ei în instalațiile lor nu investesc ca să fie ok și sa nu ne mai pună la cheltuieli și chiar să ne pună siguranța în pericol!

Cetateanul a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 13:22 )

Serios? Linii electrice de inalta tensiune in subteran? Evident ca nu stii cu ce se ocupa Transelectrica. Cat despre ce a fost acolo, esti complet pe langa. Traseul PMT este nou. Au primit teren care a fost agricol. Nu se face drumul peste un drum vechi.

Costel a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 13:31 )

@risca, am fi primii din lume care am îngropa rețeaua de 22.000 de volți. În toată lumea liniile astea sunt aeriene. Dacă ai informații despre vechimea acestui drum, împărtășește-le cu noi. Bănuiesc că ști că termocentrala de la Mintia a fost construită prin anii ’70, iar drumul ăla este agricol.

Costel a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 14:09 )

@nesimtirea, nu e vorba de o hârtie, ci e vorba de faptul că ei îți dau avizul, dar cu niște condiționări, cum ar fi: distanța față de stâlpii de înaltă tensiune, lățimea, adâncimea terasamentului, înălțimea maximă a mașinilor ce trec, etc.

legolas a spus: (noiembrie 7th, 2019 at 10:02 )

Situatia este asa: drumul acela exista si in trecut, altfel nu avea cum sa aiba un nume, „drumul boilor”. Chiar daca era un drum agricol, acesta este consemnat ca atare in registrele de carte funciara, la ANCPI. Altfel nimeni nu ar lasa sa se faca un drum pe proprietatea lui, ci si-ar planta porumb sau orice altceva.
Acum, ca drumul agricol deja existent se asfalteaza, s-au trezit cei de la Transelectrica sa comenteze. Adica inainte, daca trecea un taran cu caruta si murea (sa ne imaginam cazul acesta) nu conta, acum, ca trece un corporatist cu masina si moare, brusc e o problema. Deci viata taranului era la „si altele”. Sau problema e ca moare pe asfalt si nu pe pamant? Sau care e totusi problema in a schimba suprafata pe care se ruleaza pe un drum deja existent – pamant in asfalt, dar la fel de bine putea fi piatra, beton, lemn etc?
Sunt penibili cei de la Transelectrica, sigur e vorba de niste incompetenti pusi acolo pe considerente politice (pesedeul stie). Si care ar fi problema ca trece un drum pe sub liniile de inalta tensiune? Lucrul acesta se intampla in toata lumea, probabil ca numai in Germania (unde reteaua de autostrazi e foare dezvoltata) sunt sute, poate mii, de treceri ale liniilor de inalta tensiune peste autostrazi.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Politica vezi arhiva Politica

Academia de Advocacy cere partidelor pro-europene responsabilitate politică și stabilitate guvernamentală

În contextul crizei politice actuale, Academia de Advocacy face un apel ferm către partidele politice pro-europene să constituie o coaliție stabilă și să formeze un guvern cu o majoritate parlamentară solidă. Potrivit Academiei de Advocacy, există trei mari priorităţi pentru ţara nostră în acest moment. “Este imperativ ca liderii politici să prioritizeze dialogul, să depășească...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Academia de Advocacy cere partidelor pro-europene responsabilitate politică și stabilitate guvernamentală
dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Întăriri pe linia de treisferturi! Doi internaționali vin la SCM USV Timișoara

Lotul pentru următorul sezon al campioanei naționalei de rugby se completează cu alți doi jucători din circuitul Stejarilor. Cele două transferuri se adăugă mutării făcute la începutul acestei săptămâni, când talonerul Tudor Butnariu s-a alăturat SCM USV Timișoara, la fel ca David Trăușan, care revine la Timișoara. „De data aceasta este vorba despre transferul a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Întăriri pe linia de treisferturi! Doi internaționali vin la SCM USV Timișoara
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului
No More Bad Gifts

Economic vezi arhiva Economic

E gata fântâna arteziană din piațeta Gării de Nord Timișoara/FOTO

Proiectul de reabilitare a Gării de Nord Timișoara a ajuns într-un nou stadiu, piațeta din fața acesteia are acum o fântână arteziană finalizată. Aceasta a fost deja testată, oferă un spectacol de apă și lumini. CFR Infrastructură Timișoara a anunțat că fântâna arteziană amplasată în piațeta nou amenajată în fața Gării de Nord din orașul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul E gata fântâna arteziană din piațeta Gării de Nord Timișoara/FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Duminică, 21 decembrie, de la ora 18.00, la Casa Naţională “Efta Botoca” din Jebel va avea loc un concert de colinde, datini şi obiceiuri de Crăciun.  Spectatolul este organizat de Primăria şi Consiliul Local Jebel. Magia colindelor şi a datinilor de Crăciun va prinde viaţă sâmbătă, 21 decembrie, de la ora 18.00, la Casa Naţională...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Concert de colinde, sâmbătă, la Jebel
Proiectul de reabilitare a Gării de Nord Timișoara a ajuns într-un nou stadiu, piațeta din fața acesteia are acum o fântână arteziană finalizată. Aceasta a fost deja testată, oferă un spectacol de apă și lumini. CFR Infrastructură Timișoara a anunțat că fântâna arteziană amplasată în piațeta nou amenajată în fața Gării de Nord din orașul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul E gata fântâna arteziană din piațeta Gării de Nord Timișoara/FOTO
Mult disputatul proiect al taxelor și impozitelor la nivel maxim permis de legislația fiscală, pentru anul 2025, a picat la limită în Consiliul Local Timișoara. Amendamentul primarului Dominic Fritz, prin care a propus reducerea impozitării clădirilor nerezidențiale, de la 1,9% la 1,8%, la care se adaugă reducerea de 10% pentru plata până în luna martie...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiectul taxelor și impozitelor pe 2025 a picat la votul din Consiliul Local!
În contextul crizei politice actuale, Academia de Advocacy face un apel ferm către partidele politice pro-europene să constituie o coaliție stabilă și să formeze un guvern cu o majoritate parlamentară solidă. Potrivit Academiei de Advocacy, există trei mari priorităţi pentru ţara nostră în acest moment. “Este imperativ ca liderii politici să prioritizeze dialogul, să depășească...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Academia de Advocacy cere partidelor pro-europene responsabilitate politică și stabilitate guvernamentală
Pe lângă Portalul Libertății, la 19 școli din oraș Primăria Timișoara a montat instalații luminoase care reprezintă semnul victoriei, deja consacrat ca identitate vizuală pentru Revoluție. De asemenea, continuă acțiunile speciale dedicate Revoluției, cu Gala Libertății în prim plan. Mâine, 20.12.2024, la 35 de ani de când Timișoara devenea primul oraș liber de comunism, Primăria...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pe fațadele a 19 școli din oraș e instalatsemnul victoriei, simbol al Revoluției
O discuție mai veche legată de spațiile educaționale din Timișoara și-a găsit rezolvare. În ședința de miercuri a Guvernului României, a fost aprobată trecerea din domeniul public al Municipiului Timișoara, în domeniul public al Statului și trecerea în administrarea Ministerului Educației, pentru Universitatea de Vest Timişoara în vederea mutării acolo a activității Facultatății de Educație...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest primește fostul Liceu Leonida din Timișoara pentru a găzdui acolo Facultatea de Educație Fizică și Sport și un campus de cercetare
Expoziția „Luminile lui Caravaggio. Începutul modernității în pictura europeană, capodopere din colecția Roberto Longhi” se dovedește un succes de casă. Organizată de Muzeul Național de Artă Timișoara, a reușit să aducă, miercuri, 18 decembrie, o premieră pentru MNArT. 735 de elevi din toate colțurile țării, alături de studenți ai Facultății de Arte și Design din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Expoziția “Luminile lui Caravaggio” a atras un număr record de elevi și studenți vizitatori într-o singură zi
Încă un pas înainte pe calea modernizării şi a inovaţiei. Universitatea Politehnica Timișoara (UPT) marchează un pas important în dezvoltarea infrastructurii educaționale prin inaugurarea unui laborator de luminotehnică de ultimă generație. Realizat în parteneriat cu Power Electric SRL, investiția de 30.000 de euro oferă studenților acces la tehnologii avansate și un mediu de învățare modern,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul UPT continuă să inoveze şi a inaugurat un laborator modern de luminotehnică
Top