Drumul Boilor, construit fără respectarea legislaţiei. Se cere chiar şi demolarea acestuia!

drumul boilor

drumul boilor

Construcţia Drumului Boilor, care leagă Timişoara şi Moşniţa Veche, s-a realizat fără respectarea condiţiilor legale. Aceasta au constatat inspectorii societăţii Transelectrica, care în urma vizitei pe teren au descoperit că nu s-a solicitat un aviz pentru traversarea unei zone unde se află linii de înaltă tensiune, siguranţa celor care utilizează respectiva şosea fiind pusă în pericol. Se cere chiar demolarea construcţiei!

Sunt probleme mari cu mult lăudatul Drum al Boilor. Societatea Transelectrica, cea care operează reţelele de înaltă tensiune din zona unde a fost construit acest drum, a constatat că această construcţie a fost realizată ilegal, fără a se cere avizele prevăzute de lege în domeniu.

„Urmare a controlului efectuat de către echipele CNTEE Transelectrica SA – Sucursala de Transport Timişoara, pe traseul liniei electrice aeriene (LEA) 220 kV Mintia-Timişoara, s-a constatat că în culoarul de siguranţă al LEA, la jumătatea deschiderii dintre stâlpii 382-383 al acestei linii este în construcţie drumul care face legătura dintre localităţile Moşniţa Vechie şi Timişoara, cunoscut sub numele de „Drumul Boilor”. În vederea realizării acestui drum, Compania noastră nu a emis aviz de amplasament”, se arată într-un document transmis de cei de la Transelectrica pe adresa Primăriei Timişoara

Noul drum pune în pericol atât siguranţa Sistemului Energetic Naţional, dar şi integritatea persoanelor care se află în zona de protecţie aferentă acestor instalaţii electrice.

„În prezent, conform cerinţelor NTE 003/04/00 de coexistenţă a LEA 220 kV Mintia-Timişoara, existentă, şi noul drum apărut în zona de siguranţă a LEA (n.r. Linie Electrică Aeriană) nu sunt îndeplinite, fiind pusă în pericol atât siguranţa persoanelor cât şi siguranţa instalaţiilor aflate în gestiunea CNTEE Transelectrica SA, situaţie care poate avea repercursiuni, atât asupra siguranţei Sistemului Energetic Naţional, precum şi asupra integrităţii persoanelor ce se vor afla în zona de protecţie şi siguranţă a instalaţiilor electrice. Prin urmare vă solicităm să notificaţi proprietarul/administratorul drumului cu privire la această situaţie, să sistaţi de urgenţă orice lucrări în zona analizată şi să demolaţi construcţiile realizate, dacă este cazul, amplasate în zona de protecţie şi siguranţă a LEA 220 kV Mintia-Timişoara existentă”, mai precizează cei de la compania de transport a electricităţii, în documentul respectiv.

Cei de la Transelectrica solicită luarea de măsuri pentru intrarea în legalitate a drumului, ceea ce presupune obţinerea unui aviz de amplasament de la Transelectrica.  „Emiterea de certificate de urbanism incomplete, cu date eronate sau cu nerespectarea prevederilor cuprinse în documentaţiile de urbansim aprobate atrage răspunderea disciplinară, administrativă, contravenţională, civilă sau penală, după caz, potrivit legii”, mai spun în document cei de la Transelectrica.

Situaţia existentă poate fi una gravă, avertizează transportatorul de electricitate, existând riscul unor accidente grave.

„Considerăm că atât dumneavoastră, ca emitent al Certificatului de Urbanism/Autorizaţie de Construire, cât şi proprietarul/administratorul drumului, vă asumaţi în întregime, orice eveniment şi risc posibil (cel mai grav fiind punerea în pericol a persoanelor, etc) să apară în zonele de apropiere ale instalaţiilor existente ale CNTEE Transelectrica SA cu acest drum, atât în timpul edificării acestuia, cât şi ulterior, pe perioada existenţei lui”, avertizează Transelectrica.

Societatea mai spune că îşi rezervă dreptul să acţioneze în judecată cei care efectuează lucrări în zona de protecţie a instalaţiilor electrice ale societăţii, fără consimţământul acesteia.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

7 comentarii pentru acest articol

Risca a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 10:06 )

Transelectrica ar fi trebuit sa-si construiascareteaua subteran, cum de altfel este normal. Cronologic, s-ar putea ca Transelectrica sa fi construit deasupra a ceva ce deja exista, deci producand insusi o ilegalitate. ???

Andrei a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 12:16 )

Ce vrajeala ieftina si cata dezinformare. Terminati cu prostiile! Sunteti impotriva dezvoltarii acestei comunitati doar pentru ca aveti voi interesele voastre de partid. Mama voastra de PSD-isti, ca nu mai scapam de voi.

Nesimțirea a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 12:22 )

Bă frate da cât de nesimțit pot fi ăștia de la Electrica!! Să bagi bețe în roate la o lucrare de inters național…! Dar dacă dau ei avizul, atunci nu mai e pericol?! Emiți o hârtie și gata nu mai e pericol, absurd! Dar de ce nu se pun ei să mute linia dacă tot vor atât binele oamenilor?!
Atâta s-a așteptat drumul ăsta pt decongestionare și acum se găsesc tâmpiții cu vechiturile lor, ca ei în instalațiile lor nu investesc ca să fie ok și sa nu ne mai pună la cheltuieli și chiar să ne pună siguranța în pericol!

Cetateanul a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 13:22 )

Serios? Linii electrice de inalta tensiune in subteran? Evident ca nu stii cu ce se ocupa Transelectrica. Cat despre ce a fost acolo, esti complet pe langa. Traseul PMT este nou. Au primit teren care a fost agricol. Nu se face drumul peste un drum vechi.

Costel a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 13:31 )

@risca, am fi primii din lume care am îngropa rețeaua de 22.000 de volți. În toată lumea liniile astea sunt aeriene. Dacă ai informații despre vechimea acestui drum, împărtășește-le cu noi. Bănuiesc că ști că termocentrala de la Mintia a fost construită prin anii ’70, iar drumul ăla este agricol.

Costel a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 14:09 )

@nesimtirea, nu e vorba de o hârtie, ci e vorba de faptul că ei îți dau avizul, dar cu niște condiționări, cum ar fi: distanța față de stâlpii de înaltă tensiune, lățimea, adâncimea terasamentului, înălțimea maximă a mașinilor ce trec, etc.

legolas a spus: (noiembrie 7th, 2019 at 10:02 )

Situatia este asa: drumul acela exista si in trecut, altfel nu avea cum sa aiba un nume, „drumul boilor”. Chiar daca era un drum agricol, acesta este consemnat ca atare in registrele de carte funciara, la ANCPI. Altfel nimeni nu ar lasa sa se faca un drum pe proprietatea lui, ci si-ar planta porumb sau orice altceva.
Acum, ca drumul agricol deja existent se asfalteaza, s-au trezit cei de la Transelectrica sa comenteze. Adica inainte, daca trecea un taran cu caruta si murea (sa ne imaginam cazul acesta) nu conta, acum, ca trece un corporatist cu masina si moare, brusc e o problema. Deci viata taranului era la „si altele”. Sau problema e ca moare pe asfalt si nu pe pamant? Sau care e totusi problema in a schimba suprafata pe care se ruleaza pe un drum deja existent – pamant in asfalt, dar la fel de bine putea fi piatra, beton, lemn etc?
Sunt penibili cei de la Transelectrica, sigur e vorba de niste incompetenti pusi acolo pe considerente politice (pesedeul stie). Si care ar fi problema ca trece un drum pe sub liniile de inalta tensiune? Lucrul acesta se intampla in toata lumea, probabil ca numai in Germania (unde reteaua de autostrazi e foare dezvoltata) sunt sute, poate mii, de treceri ale liniilor de inalta tensiune peste autostrazi.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


Vessmary

Administratie vezi arhiva Administratie

L'architect du beaute

Politica vezi arhiva Politica

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Leii din Banat deschid etapa cu un meci pe teren propriu

Etapa a VIII-a a Ligii Naționale de baschet începe vineri, la ora 17.00, la sala Constantin Jude. SCM winsed.swiss Timișoara primește vizita echipei SCM U Craiova. Jocul opune două formații cu linii de clasament similare, trei victorii și patru înfrângeri. „Ca orice meci din acest an, o să fie dificil, dar ne vom bate pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Leii din Banat deschid etapa cu un meci pe teren propriu
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

isho.ro
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România

Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele sale, rezultat din pasiunea și dorința unor designeri cu experiență. Aceștia și-au propus să creeze ținute care să celebreze frumusețea și delicatețea femeii moderne, fie ea visătoare și romantică sau puternică și realistă. Produsele VESSMARY sunt concepute pentru a răspunde...
Citeşte tot articolul Citeste articolul VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

După mai multă vreme, rata șomajului a urcat în Timiș peste 1%. În evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Timiș erau înregistrate 3535 de persoane cu statut de șomeri. Pentru comparație, la 30 septembrie rata șomajului era în Timiș de 0,82%, fiind 3434 de persoane șomere. În octombrie, un număr de 1856 de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Rata șomajului a depășit 1 la sută în Timiș
Compania timișeană Aquatim a câștigat, din nou, locul I în Topul Național al Firmelor, clasament organizat de Camera de Comerț și Industrie a României. Societatea timișoreană obține această poziție de nouă ani la categoria Întreprinderi Mari, domeniul „Captarea, tratarea și distribuția apei”, operatorul regional de apă și canalizare din județul Timiș demonstrează că o viziune...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aquatim câștigă primul loc în topul național al firmelor
Unul dintre tramvaiele care circulă la Timișoara se transformă în spațiu de expoziție mobil, accesibil locuitorilor și vizitatorilor Timișoarei. Proiectul „Tramvaiul cultural”e realizat de Universitatea de Vest din Timișoara (UVT), în colaborare cu Societatea de Transport Public Timișoara (STPT). Cu ajutorul studenților de la Facultatea de Artă și Design a UVT, tramvaiul a fost transformat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara va circula Tramvaiul Cultural
În fiecare an, pe 8 noiembrie, Biserica cinstește Soborul Sfinților Mihail și Gavriil și al tuturor Puterilor cerești celor fără de trupuri. Pe 8 noiembrie nu îi prăznuim doar pe Sfintii Arhangheli Mihail și Gavriil, ci pe toate cetele îngerești care nu s-au despărțit de Dumnezeu. Această sărbătoare a fost la origine o simplă aniversare...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sărbătoarea Sfinţilor Arhangheli Mihail şi Gavriil. Peste 1,3 milioane de români îşi sărbătoresc  astăzi onomastica
Pasionații de board games și LEGO® sunt așteptați, în acest weekend, în Iulius Town, care devine un playground, unde fiecare membru al familiei se va regăsi în cel puțin o activitate pe cât de interesantă, pe atât de distractivă. Game ON! Festival propune o diversitate de jocuri de societate și experiențe de tip escape, iar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Brickenburg In My Town – Zilele Fanilor LEGO® revine cu o nouă surpriză în Iulius Town, iar Game ON! Festival aduce board games
Eveniment deosebit. Centrul de Conferințe al Universității Politehnica Timișoara a găzduit joi, 7 noiembrie 2024, deschiderea celui de-al XVI-lea Simpozion Internațional de Electronică și Telecomunicații (International Symposium on Electronics and Telecommunications – ISETC 2024), un eveniment de anvergură, organizat de Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale în colaborare cu Asociația Inginerilor Electricieni din Timișoara,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Microelectronica, în centrul atenţiei la o nouă ediţie ISETC de la UPT
Prin plantarea a 120 de arbori, Primăria Timișoara anunță că a pornit amenajarea unei noi zone verzi de 6.000 mp pe strada Semicerc, în cartierul Blașcovici. Terenul anterior închis și nefolosit, a fost eliberat de un gard și curățată de depozitele ilegale de deșeuri și vegetația necontrolată care s-au acumulat de-a lungul anilor. Echipele municipalității...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria a lansat amenajarea unui nou parc în cartierul Blașcovici/FOTO
Pe calea ferată dintre București și Timișoara vor circula locomotive electrice noi. România va cumpăra încă 23 locomotive electrice noi cu fonduri europene, Noile locomotive vor fi dotate cu sisteme de siguranță și semnalizare ERTMS, vor putea atinge viteza de 160 km/h şi vor avea capacitatea să tracteze până la 16 vagoane de călători. Achiziția...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Transportul feroviar pe ruta București – Timișoara va beneficia de locomotive electrice noi
Top