La mai mult de un an de zile de la semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia centurii sud de ocolire a Timişoarei, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reuşit semnarea contractului „Supervizarea proiectării și execuției Variantei de ocolire Timișoara Sud”. Câştigătoare a fost declarată Asocierea Ventra Project Management SRL – Utiber Kozuti Beruhazo Kft.
Valoarea contractului este de 6.433.626 lei fără TVA, lungimea totală a obiectivului este de 25,69 km. Sursa de finanțare sunt fondurile europene nerambursabile.
Traseul proiectului varianta de ocolire Timișoara Sud se desfășoară pe teritoriul administrativ al județului Timis, pe raza municipiului Timișoara si a localitatilor Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă si Ghiroda.
Pe lângă beneficiile locale, Varianta de ocolire Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe autostrada Arad – Timişoara – Lugoj.
„Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde Varianta de Nord existentă, închizând astfel, varianta de ocolire ce înconjoară întreg municipiul”, spun cei de la CNAIR, în anunţul făcut, probabil fără să ştie că cele două bucăţi de centură, nord şi sud, înconjoară Timişoara doar pe jumătate.
Proiectarea și execuția centurii va fi realizată de Tirrena Scavi SpA. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 LEI fără TVA, echivalentul a 58 milioane euro fără TVA, având un cost/km de 2,25 milioane euro fără TVA.
Comentarii prin facebook