În calitate de partener al Proiectului “Să valorificăm piața muncii din Banat prin nevoi realiste”, finanțat prin Programul INTERREG IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Serbia, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș începe înscrierile la sesiunile de instruire a unui număr de 40 persoane din grupul țintă, respectiv persoane care nu au un loc de muncă și persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.
Vor fi organizate două categorii de cursuri.
Prima este cea de cursuri pentru persoane aflate în căutarea unui loc de muncă. Numărul de locuri disponibil este limitat la 20 persoane, iar durata de cinci zile, câte patru ore pe zi, între orele 10 şi 15. Perioada de desfășurare va fi 2 – 6 martie 2020 Tematica abordată include Despre cariera profesională – planificarea căutării unui loc de muncă, profiluri de carieră (alegerea unui profil conform aptitudini /competențe /experiență acumulată, meserii căutate / meserii în declin, locuri de muncă visate vs. locuri de muncă adecvate, salarii, cariere “verzi”, educație/training, interacțiunea cu angajatorii, crearea unei baze de date cu posturi vacante și oportunități de formare, tipuri de evenimente care permit interacțiunea dintre solicitanții de locuri de muncă și angajatori; Info munca individuală – domenii de interes, referințe individuale, cariere care satisfac interesul persoanei, evaluarea competențelor tehnice și IT;
Personal branding – online și offline – construirea de comunități sociale și profiluri sociale de tip LinkedIn, You Tube, Facebook, website; redactarea unui CV, scrisoarea de motivație/intenție, importanța referințelor; Pregătirea și derularea unui interviu de angajare de succes – întrebări pe care candidații ar trebui să le adreseze, fișa postului, tactici de negociere, prezentarea aptitudinilor profesionale; Angajarea – legislație specifică în vigoare, documente și permise de muncă necesare în zona transfrontalieră România-Serbia; Păstrarea locului de muncă – probleme comune, sănătate și siguranță la locul de muncă; Cultură, tradiții și obiceiuri în zona transfrontalieră – importanță; nevoile și evaluarea capacității de identificare a similarităților și diferențelor culturale; credințe, norme și valori legate de muncă; competențe sociale și culturale ale solicitanților de locuri de muncă.
Cea de a doua categorie de cursuri sunt cele adresate persoanelor care doresc să își înființeze propria afacere
Perioada când vor avea loc este 16 – 20 martie, durata de 5 zile, câte patru ore pe zi, între orele 10 – 15. Numărul de locuri disponibile e limitat la 20 persoane
Tematica se referă la: Munca independentă – profiluri antreprenoriale (idei de afaceri cu potențial, creșterea și declinul afacerilor, cerințe pentru competențe personale și profesionale, educație/formare, afaceri “verzi”; Genul și antreprenoriatul; Info munca individuală – evaluarea competențelor tehnice și IT; Planificarea profitabilă a afacerilor – domenii de interes, idei de afaceri, planul de afaceri; Finanțarea profitabilă a afacerii – planificarea bugetului, atragerea de investitori, fonduri pentru start up-uri; Deschiderea unei afaceri în zona transfrontalieră – legislație specifică, documente și autorizații necesare; Păstrarea locului de muncă – probleme comune, sănătate și siguranță la locul de muncă, discriminare etc.; Promovarea afacerii – online și offline – construirea de comunități sociale și profiluri sociale de tip LinkedIn, You tube, FB), website-uri, tactici media; Cultură, tradiții și obiceiuri în zona transfrontalieră – importanță; nevoile și evaluarea capacității de identificare a similarităților și diferențelor culturale; credințe, norme și valori legate de afaceri; competențe sociale și culturale ale antreprenorilor.
Locul de desfășurare a cursurilor va fi comunicat ulterior.
Obiectivul principal al proiectului este identificarea unui echilibru al pieței forței de muncă din zona transfrontalieră, urmarea ratei ridicate a șomajului în Serbia și a lipsei de forță de muncă în partea de vest a României.
Comentarii prin facebook