Controversata taxă de promovare turistică a Timişoarei, reintrodusă anul trecut de administraţia Robu, nu se poate achita online. Şi asta într-o primărie mega-informatizată, potrivit edilului-şef. Ce oferă municipalitatea în schimbul taxei e o altă poveste.
Aşa numita taxă turistică a fost reinstituită, după mai mulţi ani, în 2019. Motivul exprimat de primarul Nicolae Robu este promovarea turismului în oraş, parte din bani fiind pentru suţinerea Infocentrului Turistic, despre care puţină lume ştie ce randament dă. Asta în afara plimbărilor angajaţilor primăriei pe la târgurile de turism din întreaga lume. Că în afara centrului oraşului, dar şi acesta având multe clădiri istorice dărăpănate, oferta turistică a Timişoarei este destul de firavă, nu e un mare secret. Şi în nici un caz nu dau năvală turiştii doar pentru a-şi face poze cu celebrul primar al oraşului. Ca să nu mai amintim că, cunoscută în mai toată lumea datorită revoluţiei, la trei decenii de la evenimentele din 1989, Timişoara nu are nici măcar un Muzeu al Revoluţiei.
Revenind la taxa turistică, aceasta este percepută de la toate unităţile de cazare din oraş şi înseamnă 2% din tarifele de cazare, fără TVA. Că plătitorii acestei taxe nu primesc nimic în schimb, în afară de vorbe goale, e o altă discuţie.
Ceea ce este însă oarecum bizar pentru o primărie care se declară total informatizată este faptul că respectiva taxă nu se poate achita online. Mai exact spus, se poate plăti online, dar dovada plăţii trebuie dusă personal la primărie. Adică în fiecare lună, cei care trebuie să achite taxa, se duc frumos la primărie, iau bon de ordine, aşteaptă frumos la coadă şi apoi se prezintă cu o declaraţie pe proprie răspundere privind încasările obţinute în luna precdentă şi dovada plăţii taxei. Ar mai fi şi o altă variantă ca respectivele documente să fie trimise prin Poşta Română. În schimb, nu se poate face, de exemplul, prin mail.
„Trec peste faptul că e o taxă care nu se percepe în alte oraşe şi nu primim nimic în schimbul ei. Dar mi se pare total anormal, ca în Timişoara anului 2020 să nu se poată face o astfel de plată online. În fiecare lună trebuie să merg la primărie, să stau la coadă pentru a rezolva problema. Asta ca să nu mai spun că, ultima dată, într-o zi de vineri, angajata căreia trebuia să-i dau documentele a plecat la 10.30, menţionând că nu se mai întoarce”, ne-a declarat proprietarul unei pensiuni din Timişoara.
Comentarii prin facebook