Subiect de campanie electorală, ulterior de discuţie în comunitate şi ulterior de promovare, ideea unor parcări supraetajate în Timişoara nu a intrat în calculele dezvoltării în forţă. În urmă cu doar două luni, minunea edilitară a dispărut brusc din zona Dacia, acolo unde ar fi avut loc premiera, proiectul transformăndu-se într-o parcare banală de cartier, „pe pământ”. La Cluj şi la Oradea s-a putut!
Ne-am luat gândul de la o parcare cu mai multe niveluri în Zona Dacia. Prezentată de primarul Nicolae Robu ca o mare realizate (apărută în sfârşit!), parcarea supraetajată care avea şi studiu de fezabilitate, şi proiect, desigur realizate pe bani, a dispărut brusc din discursul oficial. Ulterior, şi din realitate. În locul acesteia a apărut o parcare banală cu asfalt turnat în locul unor garaje demolate şi dungi desenate pe acel asfalt, care să stabilească o serie de locuri de parcare. Nu a fost rentabil, a spus primarul, parcarea cu etaj nu aducea decât un plus de câteva locuri de parcare suplimentare, erau reglementări necesar de a fi îndeplinit, etc… Interesant este ce a stabilit studiul de fezabilitate, şi cum acesta nu a „văzut” inutilitatea unui proiect de acest fel acolo…
Dar, minune, la colegii de Alianţa Vestului, la Cluj, s-a putut. În acest moment se află în faza finală de preluare a construcţiei o parcare supraetajată cu 379 de locuri, în cartierul Mănăștur, inclusiv locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități și pentru biciclete. Locurile de parcare urmează a fi repartizare cetățenilor în septembrie, potrivit regulamentului aprobat de către Consiliul Local. De asemenea, cu această ocazie, municipalitatea va amenaja și un mic parc în zona limitrofă parkingului. Ca un element inedit, acoperişul este acoperit cu iarbă.
Cu ocazia realizării parcării, primăria din Cluj a anunţat că pe 4.000 mp vor fi amenajate un loc de joacă pentru copii, zonă de fitness, băncuțe pentru relaxare. Aici se va instala un sistem modern de irigații, se va monta gazon rulat și se vor planta 55 de arbori cu balot.
În urmă cu două săptămâni, şi la Oradea a fost deschisă o nouă parcare cu mai multe niveluri, de această dată subterană. Aceasta are 461 de locuri, costul de realizare fiind de 8,1 milioane de euro, din care o importantă parte a fost suportată de o companie privată, care a primit la schimb o parte din locurile respective.
Comentarii prin facebook