Polițiștii rutieri, recomandări pentru bicicliști, după ce un tânăr din Timișoara și-a pierdut viața, fiind lovit de o betonieră

Pistă de biciclete din Timișoara

Pistă de biciclete din Timișoara

După ce un biciclist de numai 22 de ani a fost călcat de o autobetonieră la Timișoara, pe trecerea de pietoni, în 30 iulie, în timp ce traversa pe bicicletă (conform oamenilor legii), polițiștii rutieri atrag atenția „asupra conduitei preventive în trafic a bicicliștilor”.

Serviciul Rutier Timiș recomandă bicicliștilor să se echipeze corespunzător și să respecte regulile de circulație.

În 30 iulie, la Timișoara, un biciclist și-a pierdut viața după ce a fost lovit de o betonieră, la intersecția Căii Sever Bocu cu strada Amurgului. Biciclistul care a murit traversa strada pe trecerea de pietoni, pe bicicletă. Conform polițiștilor, biciclistul de 22 de ani, care circula pe pista pentru biciclete, având aceeași direcție de mers, nu a respectat semnificaţia marcajului „STOP” de pe pistă şi a traversat strada pe trecerea de pietoni, aflându-se pe bicicletă, intrând în coliziune cu autocifaromul. În urma impactului, biciclistul a decedat.

Polițiștii readuc în atenție principalele drepturi și obligații ale biciclistilor, conform OUG 195/2020 privind circulația pe drumurile publice (republicata):

Dacă un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, bicicletele vor fi conduse numai pe pista respectivă.

Pentru a conduce o bicicletă, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani.

Bicicletele, care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate:

-cu dispozitiv de franare eficace;

– cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie și de avertizare sonora (se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor )

-în faţa cu lumina de culoare alba sau galbena, iar în spate cu lumina de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare.

-cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spițele roților.

  • Casca de protecţie este obligatorie pentru conducătorii de biciclete a căror vârstă este sub 16 ani, atunci când se deplasează pe partea carosabilă.
  • Pe autostrăzi este interzisă circulaţia bicicletelor
  • Remorca ataşată unei biciclete trebuie să fie echipată, în partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent-reflectorizant de culoare roşie, iar dacă lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie să fie echipata şi cu o lumenă de culoare roşie.
  • Marcajul transversal ce constă în linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul destinat traversarii părţii carosabile de către biciclisti.
  • Cu bicicleta se poate tracta o remorca uşoară având o singură axă.
  • Bicicletele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
  • Dacă pe direcţia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizată ca atare, biciclistii sunt obligaţi sa circule numai pe această pistă. Se interzice circulaţia altor participanţi la trafic pe pista pentru biciclete.
  • Se recomanda ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protecţie omologată.
  • Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate,

Se interzice conducătorilor de biciclete:

  1. a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificația „Accesul interzis bicicletelor”;
  2. b) să învețe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate;
  3. c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
  4. d) să circule fără a ține cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;
  5. e) să circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participa la competiții sportive organizate;
  6. f) să circule în timp ce se afla sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
  7. g) să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;
  8. h) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţa un suport special,
  9. i) să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă exista o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
  10. j) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;
  11. k) să circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stanjenesc circulaţia pietonilor;
  12. l) să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile menționate la pct. 3
  13. m) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă;
  14. n) să circule cu defecțiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;
  15. o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă;
  16. p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecție, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;
  17. r) să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;
  18. s) să conducă vehiculul fără a menţine contactul rotilor cu solul.

 

 

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Gigi Savarina a spus: (august 4th, 2020 at 17:50 )

„h) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţa un suport special,” – 1. Ce cacat. Au dau copy/paste la o legislatie invechita, ca-i doare’n cur sa faca un update la lege. Majoritatea scaunelor pentru copii, de 20 de ani incoace, se prind in spatele bicicletelor.
2. Nimeni nu spune ca acele ”piste” de pe trotuar, nu sunt nici macar 10% din ceea ce s-ar putea definii ca pista de biciclete. Sunt doar niste trotuare vopsite’n doua, nicidecum piste de bicicleta.
3. Ar trebuii sa se sesizeze Poilitia Rutiera, si sa amendeze pe cei ce au facut acele ”pseudo” piste de biciclete, si sa reglementeze odata pentru totdeauna termenul de ”pista de biciclete. Si daca le e lene, sa imprumute legislatia din Olanda, Franta, etc…unde este bine reglementata.

Gogu a spus: (august 4th, 2020 at 17:58 )

Mult pe langa subiect din partea Rutierei. Intrebare arzatoare: cum se trece pe pista semnalizata corect, paralel cu trecerea de pietoni, la culoarea verde a semaforului (dar si in intersectiile nesemaforizate)? Avem multe astfel de treceri si autoritatile trebuie sa dea un raspuns clar si coerent.

Certurile intre participantii la trafic nu trebuie sa existe. Fara ambiguitati, va rog raspundeti la intrebare.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Politica vezi arhiva Politica

Academia de Advocacy cere partidelor pro-europene responsabilitate politică și stabilitate guvernamentală

În contextul crizei politice actuale, Academia de Advocacy face un apel ferm către partidele politice pro-europene să constituie o coaliție stabilă și să formeze un guvern cu o majoritate parlamentară solidă. Potrivit Academiei de Advocacy, există trei mari priorităţi pentru ţara nostră în acest moment. “Este imperativ ca liderii politici să prioritizeze dialogul, să depășească...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Academia de Advocacy cere partidelor pro-europene responsabilitate politică și stabilitate guvernamentală
dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Întăriri pe linia de treisferturi! Doi internaționali vin la SCM USV Timișoara

Lotul pentru următorul sezon al campioanei naționalei de rugby se completează cu alți doi jucători din circuitul Stejarilor. Cele două transferuri se adăugă mutării făcute la începutul acestei săptămâni, când talonerul Tudor Butnariu s-a alăturat SCM USV Timișoara, la fel ca David Trăușan, care revine la Timișoara. „De data aceasta este vorba despre transferul a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Întăriri pe linia de treisferturi! Doi internaționali vin la SCM USV Timișoara
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului
No More Bad Gifts

Economic vezi arhiva Economic

E gata fântâna arteziană din piațeta Gării de Nord Timișoara/FOTO

Proiectul de reabilitare a Gării de Nord Timișoara a ajuns într-un nou stadiu, piațeta din fața acesteia are acum o fântână arteziană finalizată. Aceasta a fost deja testată, oferă un spectacol de apă și lumini. CFR Infrastructură Timișoara a anunțat că fântâna arteziană amplasată în piațeta nou amenajată în fața Gării de Nord din orașul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul E gata fântâna arteziană din piațeta Gării de Nord Timișoara/FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Proiectul de reabilitare a Gării de Nord Timișoara a ajuns într-un nou stadiu, piațeta din fața acesteia are acum o fântână arteziană finalizată. Aceasta a fost deja testată, oferă un spectacol de apă și lumini. CFR Infrastructură Timișoara a anunțat că fântâna arteziană amplasată în piațeta nou amenajată în fața Gării de Nord din orașul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul E gata fântâna arteziană din piațeta Gării de Nord Timișoara/FOTO
Mult disputatul proiect al taxelor și impozitelor la nivel maxim permis de legislația fiscală, pentru anul 2025, a picat la limită în Consiliul Local Timișoara. Amendamentul primarului Dominic Fritz, prin care a propus reducerea impozitării clădirilor nerezidențiale, de la 1,9% la 1,8%, la care se adaugă reducerea de 10% pentru plata până în luna martie...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiectul taxelor și impozitelor pe 2025 a picat la votul din Consiliul Local!
În contextul crizei politice actuale, Academia de Advocacy face un apel ferm către partidele politice pro-europene să constituie o coaliție stabilă și să formeze un guvern cu o majoritate parlamentară solidă. Potrivit Academiei de Advocacy, există trei mari priorităţi pentru ţara nostră în acest moment. “Este imperativ ca liderii politici să prioritizeze dialogul, să depășească...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Academia de Advocacy cere partidelor pro-europene responsabilitate politică și stabilitate guvernamentală
Pe lângă Portalul Libertății, la 19 școli din oraș Primăria Timișoara a montat instalații luminoase care reprezintă semnul victoriei, deja consacrat ca identitate vizuală pentru Revoluție. De asemenea, continuă acțiunile speciale dedicate Revoluției, cu Gala Libertății în prim plan. Mâine, 20.12.2024, la 35 de ani de când Timișoara devenea primul oraș liber de comunism, Primăria...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pe fațadele a 19 școli din oraș e instalatsemnul victoriei, simbol al Revoluției
O discuție mai veche legată de spațiile educaționale din Timișoara și-a găsit rezolvare. În ședința de miercuri a Guvernului României, a fost aprobată trecerea din domeniul public al Municipiului Timișoara, în domeniul public al Statului și trecerea în administrarea Ministerului Educației, pentru Universitatea de Vest Timişoara în vederea mutării acolo a activității Facultatății de Educație...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest primește fostul Liceu Leonida din Timișoara pentru a găzdui acolo Facultatea de Educație Fizică și Sport și un campus de cercetare
Expoziția „Luminile lui Caravaggio. Începutul modernității în pictura europeană, capodopere din colecția Roberto Longhi” se dovedește un succes de casă. Organizată de Muzeul Național de Artă Timișoara, a reușit să aducă, miercuri, 18 decembrie, o premieră pentru MNArT. 735 de elevi din toate colțurile țării, alături de studenți ai Facultății de Arte și Design din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Expoziția “Luminile lui Caravaggio” a atras un număr record de elevi și studenți vizitatori într-o singură zi
Încă un pas înainte pe calea modernizării şi a inovaţiei. Universitatea Politehnica Timișoara (UPT) marchează un pas important în dezvoltarea infrastructurii educaționale prin inaugurarea unui laborator de luminotehnică de ultimă generație. Realizat în parteneriat cu Power Electric SRL, investiția de 30.000 de euro oferă studenților acces la tehnologii avansate și un mediu de învățare modern,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul UPT continuă să inoveze şi a inaugurat un laborator modern de luminotehnică
Astăzi, în plenul Consiliului Local va intra din nou în dezbatere proiectul privind stabilirea impozitelor pentru anul viitor. Proiectul trebuia votat în urmă cu o săptămână, dar a fost retras, în ultima clipă de primarul Dominic Fritz. Preşedintele PSD Timiş, Alfred Simonis, totodată preşedinte al CJ Timiş, afirmă că majorarea impozitelor nu reprezintă garanţia unor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul “Impozitele si taxele mai mari reprezintă doar iluzia unor încasări mai mari”. Interviu cu Alfred Simonis, preşedintele PSD Timiş
Cum va schimba Inteligența Artificială business-urile și societățile în care trăim, avantajele României, la nivel global, în domeniul tehnologiei, ce urmează în 2025 în privința securității cibernetice, lecțiile învățate după perioada pandemiei sunt câteva dintre temele analizate de Ligia Ardelean, country manager al Atos România, la finalul unui an provocator pentru industria IT. Care au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ligia Ardelean, country manager Atos: „România are potențial să devină un hub regional pentru soluții IT sustenabile”
Top