Polițiștii rutieri, recomandări pentru bicicliști, după ce un tânăr din Timișoara și-a pierdut viața, fiind lovit de o betonieră

Pistă de biciclete din Timișoara

Pistă de biciclete din Timișoara

După ce un biciclist de numai 22 de ani a fost călcat de o autobetonieră la Timișoara, pe trecerea de pietoni, în 30 iulie, în timp ce traversa pe bicicletă (conform oamenilor legii), polițiștii rutieri atrag atenția „asupra conduitei preventive în trafic a bicicliștilor”.

Serviciul Rutier Timiș recomandă bicicliștilor să se echipeze corespunzător și să respecte regulile de circulație.

În 30 iulie, la Timișoara, un biciclist și-a pierdut viața după ce a fost lovit de o betonieră, la intersecția Căii Sever Bocu cu strada Amurgului. Biciclistul care a murit traversa strada pe trecerea de pietoni, pe bicicletă. Conform polițiștilor, biciclistul de 22 de ani, care circula pe pista pentru biciclete, având aceeași direcție de mers, nu a respectat semnificaţia marcajului „STOP” de pe pistă şi a traversat strada pe trecerea de pietoni, aflându-se pe bicicletă, intrând în coliziune cu autocifaromul. În urma impactului, biciclistul a decedat.

Polițiștii readuc în atenție principalele drepturi și obligații ale biciclistilor, conform OUG 195/2020 privind circulația pe drumurile publice (republicata):

Dacă un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, bicicletele vor fi conduse numai pe pista respectivă.

Pentru a conduce o bicicletă, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani.

Bicicletele, care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate:

-cu dispozitiv de franare eficace;

– cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie și de avertizare sonora (se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor )

-în faţa cu lumina de culoare alba sau galbena, iar în spate cu lumina de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare.

-cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spițele roților.

  • Casca de protecţie este obligatorie pentru conducătorii de biciclete a căror vârstă este sub 16 ani, atunci când se deplasează pe partea carosabilă.
  • Pe autostrăzi este interzisă circulaţia bicicletelor
  • Remorca ataşată unei biciclete trebuie să fie echipată, în partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent-reflectorizant de culoare roşie, iar dacă lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie să fie echipata şi cu o lumenă de culoare roşie.
  • Marcajul transversal ce constă în linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul destinat traversarii părţii carosabile de către biciclisti.
  • Cu bicicleta se poate tracta o remorca uşoară având o singură axă.
  • Bicicletele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
  • Dacă pe direcţia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizată ca atare, biciclistii sunt obligaţi sa circule numai pe această pistă. Se interzice circulaţia altor participanţi la trafic pe pista pentru biciclete.
  • Se recomanda ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protecţie omologată.
  • Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate,

Se interzice conducătorilor de biciclete:

  1. a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificația „Accesul interzis bicicletelor”;
  2. b) să învețe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate;
  3. c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
  4. d) să circule fără a ține cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;
  5. e) să circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participa la competiții sportive organizate;
  6. f) să circule în timp ce se afla sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
  7. g) să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;
  8. h) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţa un suport special,
  9. i) să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă exista o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
  10. j) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;
  11. k) să circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stanjenesc circulaţia pietonilor;
  12. l) să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile menționate la pct. 3
  13. m) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă;
  14. n) să circule cu defecțiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;
  15. o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă;
  16. p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecție, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;
  17. r) să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;
  18. s) să conducă vehiculul fără a menţine contactul rotilor cu solul.

 

 

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Gigi Savarina a spus: (august 4th, 2020 at 17:50 )

„h) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţa un suport special,” – 1. Ce cacat. Au dau copy/paste la o legislatie invechita, ca-i doare’n cur sa faca un update la lege. Majoritatea scaunelor pentru copii, de 20 de ani incoace, se prind in spatele bicicletelor.
2. Nimeni nu spune ca acele ”piste” de pe trotuar, nu sunt nici macar 10% din ceea ce s-ar putea definii ca pista de biciclete. Sunt doar niste trotuare vopsite’n doua, nicidecum piste de bicicleta.
3. Ar trebuii sa se sesizeze Poilitia Rutiera, si sa amendeze pe cei ce au facut acele ”pseudo” piste de biciclete, si sa reglementeze odata pentru totdeauna termenul de ”pista de biciclete. Si daca le e lene, sa imprumute legislatia din Olanda, Franta, etc…unde este bine reglementata.

Gogu a spus: (august 4th, 2020 at 17:58 )

Mult pe langa subiect din partea Rutierei. Intrebare arzatoare: cum se trece pe pista semnalizata corect, paralel cu trecerea de pietoni, la culoarea verde a semaforului (dar si in intersectiile nesemaforizate)? Avem multe astfel de treceri si autoritatile trebuie sa dea un raspuns clar si coerent.

Certurile intre participantii la trafic nu trebuie sa existe. Fara ambiguitati, va rog raspundeti la intrebare.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Compania timișoreană de termoficare Colterm a reușit scăderea consumului de cărbune folosit la producția agentului termic, aceasta după ce a avut la dispoziție cel mai bun cărbune folosit în ultimii ani. Acesta aduce un randament crescut la CET Sud, în plus, acum acolo se produce și energie electrică. Cele două cazane aflate în funcție la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Colterm a devenit mai eficientă. Cărbunele de calitate a crescut randamentul cazanelor de căldură
Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara
Costul vieții rămâne principala preocupare pentru membrii generației Z, dar și pentru cei din categoria mileniali. De asemenea, tinerii au ca și îngrijorări problemele legate de instabilitatea politică și corupție. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara, analizează situația. Deloitte, companie globală de soluții și servicii, a dat publicitățiim la finalul lui noiembrie, rezultatele celui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează problemele generației Z și a milenialilor: ”Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare”
În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) introduce în circulație, în perioada 4 decembrie 2025 – 8 ianuarie 2026, Tramvaiul lui Moș Crăciun. Este vorba de un tramvai nou, de tip Bozankaya, amenajat special pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Vehiculul va opera pe mai multe linii din oraș, conform programării săptămânale. Tramvaiul include elemente tematice specifice...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tramvaiul lui Moș Crăciun va circula în Timișoara începând de joi, 4 decembrie
Inspectoratul Școlar Județean Timiș a fost informat, în cadrul unei discuții desfășurate la sediul instituției, despre existența unor indicii serioase privind o posibilă relație inadecvată între o elevă minoră și un cadru didactic dintr-o unitate de învățământ din Timișoara. Potrivit informațiilor primite, situația ar fi fost semnalată conducerii școlii de către personalul de specialitate, respectiv...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Relație interzisă sau viol la un liceu din Timiș? Cadrul didactic și-a dat demisia, cazul a ajuns la procurori
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.