USR PLUS Timiş doreşte să aibă o situaţie clară privind infrastructura de educaţie din judeţul Timiş, dar şi a numărului de copii cu probleme, care necesită terapii speciale. Centrele Şcolare sunt în prim planul strategiei alianţei, în lupta pentru câştigarea Consiliului Judeţean.
Candidatul USR PLUS la preşedinţia CJ Timiş, Cristian Moş, spune că cei aflaţi la putere în ultimii ani nu au făcut ceea ce trebuia pentru domeniul şcolar.
„Vechea clasă politică este obișnuită să dea vina. Nu putem face asta pentru că, nu putem face cealaltă pentru că…și pentru că…De ce se pot face aceste lucruri în alte locuri din țară sau în Europa? Își ascund incompetența dând vina pe alții. Timișul nu a fost ajutat de vechea clasă politică. Timișul a fost frânat de vechea clasă politică să se dezvolte. Cu oameni vechi nu vom face niciodată lucrurile altfel. Avem nevoie de un nou început pentru Timiș”, spune Moş.
Viviana Ţecu, candidată la Consiliul Judeţean Timiş, spune că USR Timiş doreşte o colaborare mai bună cu departamentul care se ocupă cu şcolile speciale, dar şi cu Inspectoratul Şcolar.
„De trei ani, de când sunt în USR, străbat în lung și în lat județul alături de colegii mei. Cel mai mult în acest timp m-au impresionat tocmai școlile și grădinițele pe care le-am văzut în județul nostru. Mi se pare inadmisibil ca în România europeană a anului 2020 să avem încă 12 școli și grădinițe care au grupurile sanitare în curte. Ne dorim să solicităm, în primul rând, din partea direcțiilor de specialitate din Consiliul Județean, situația infrastructurii școlare a învățământului special. Vrem să continuăm discuțiile cu factorii de decizie din aceste centre școlare, pentru a putea identifica atât problemele, cât și pentru a găsi soluțiile potrivite. Ne dorim să colaborăm cu Inspectoratul Școlar Județean Timiș, pentru că vrem să identificăm numărul elevilor cu cerințe educaționale speciale, care au nevoie de anumite terapii și de utilizarea cabinetelor specializate, pentru că ne dorim să elaborăm un plan de acțiune. De asemenea, vrem să elaborăm un plan pentru centrele școlare, cu obiective pe termen scurt, mediu și lung privind lucrările de investiții sau de renovare a infrastructurii, a dotărilor necesare, a cabinetelor, dar și în ceea ce privește resursa umană”, a spus Viviana Ţecu.
Ea a abordat şi problema reînceperii anului şcolar.
„În 5 săptămâni va începe un nou an școlar. Un nou an școlar care stă deja sub semnul întrebării. Sunt câteva lucruri pe care le știm în acest moment și anume că s-au propus 3 scenarii – verde, galben și roșu -, știm că a fost promulgată legea de către MEC prin care se vor asigura elevilor și cadrelor didactice dispozitivele necesare. Nu știm însă mare lucru despre cum decurg toate acestea, iar voci ale unor lideri sindicali acuză un haos general. De aceea, aș vrea să avem mai multe informații despre ce a făcut ministerul de resort în aceste trei luni de vacanță pentru școlile care nu și-au mai văzut elevii de 6 luni de zile. Este important să fim pregătiți, pentru că știm toți greutățile prin care trecem în această perioadă. Ministerul cred că nu a gestionat în cel mai fericit mod lucrurile nici în timpul pandemiei, ceea ce îmi pune semne de întrebare și mă îngrijorez pentru viitorul an școlar. Chiar dacă aceste dispozitive de care elevii și cadrele didactice au nevoie vor ajunge, într-un final, la ei – pentru că știm, s-au mobilizat o grămadă de ONG-uri, societatea civilă care, ca de fiecare dată pune umărul ca să scoată statul român din impas – mă întreb cum vor fi conectate acestea la internet, în condițiile în care în România, în mediul rural, jumătate din populație este săracă și foarte săracă, 90% din populație nu este racordată la sistem public de canalizare, iar peste 50% dintre gospodării au toaletele în curte. Cum vom putea aduce lumea asta în secolul XXI, în era online?”, a mai subliniat Viviana Ţecu.
Comentarii prin facebook