Adunarea Generală a Acționarilor de la Colterm a aflat, în sfârșit, cine e societatea de avocatură internațională angajată de Primăria Timișoara pentru a… rezolva ce se mai poate rezolva la societatea amintită, aflată în acest moment pe marginea prăpastiei. Dar, la pachet cu informarea respectivă a venit și una care arată că în documentele de proprietate ale societății e cam debandadă, acum avocații și consultanții se chinuie să facă ordine în contractele și proprietățile Colterm.
Cea mai bună veste este că, în sfârșit, conducerea firmei intră în legalitate, în sensul că a fost ales un al șaptelea membru pentru consiliul de administrație, în ultima perioadă acesta funcționa cu un număr de șase componenți, iar un CA cu număr par de membri nu a fost acceptat la Oficiul pentru Registrul Comerțului. Până la urmă un vechi angajat al Colterm, acum la Aquatim, Viorel Avramovici, a fost ales de AGA pe postul respectiv, pentru ca societatea să poată funcționa. Chiar și așa, CA a primit un mandat de două luni, fiind vorba de un organism provizoriu.
”O soluție de compromis, care mai permite societății să mai respire. Pentru că nu este un consiliu de administrație pe patru ani, dar ne mai permite să funcționăm”, a spus președintele de ședință, Radu Țoancă, consilier local PSD, el subliniind că e posibil, având în vedere situația societății, ca peste acele câteva luni să nu mai existe o AGA.
O altă schimbare adusă se referă la secretara organismului de conducere, o doamnă care a fost pe acest post mulți ani, ea a fost dată la o parte pentru a face loc actualului director juridic al societății, așa cum a cerut insistent viceprimarul Ruben Lațcău, pentru că aceasta ar avea cunoștințe în acest domeniu, iar între consilierii care văd de viitorul Colterm apar discuții ce trebuie rapid rezolvate.
O bună parte din ședință, consilierii locali care alcătuiesc AGA societății au ascultat informarea realizată de Matei Florea, reprezentantul casei de avocatură tocmită de primărie. El a făcut un prim sumar al descoperirilor din catastifele Colterm studiate, spunând despre o serie de probleme de proprietate existente. Astfel, o parte din active sunt ale statului, mai ales terenuri, o parte ale primăriei, mai ales centrale de cartier și utilaje de specialitate, iar o parte chiar ale Colterm. De asemenea, el a anunțat că a descoperit contracte de concesiune, semnate în urmă cu un an sau doi, dar valabile 49 de ani și care ar putea ”încurca” treburile. Desigur, el a adus aminte și de problemele pentru care directorul Petre Nenu a și depus joi o plângere, ”in rem” la DNA. Soluții magice nu a prezentat Florea, dar a insistat că atunci când se va face strategia societății va trebui să se țină cont de amenda imensă primită pentru lipsa certificatelor verzi.
Tot el a dezvoltat ideea lansată tot de Radu Țoancă, care a subliniat că societatea ar putea, teoretic, să fie cerută insolvența chiar de către ANAF, pe Ordonanța 6, cu restructurarea datoriilor, dar norocul este că niciodată acest lucru nu s-a întâmplat, statul neavând nici măcar procedură pentru așa ceva.
”Un plan de restructurare s-a depus deja anul trecut, dar acesta a picat pentru că nu au existat resursele financiare să se plătească datoriile curente. Anul acesta, trebuie depus planul de restructurare pe șapte ani și plătite lunar datoriile fiscale. Dacă nu plătește, ANAF poate începe executarea silită și poate cere intrarea în insolvență. ANAF așteaptă un plan de restructurare și așa-numitul test al investitorului privat. Adică restructurarea pe fond există, afacerea o să producă suficient cash-flow încât să se susțină și să susțină plățile către buget reeșalonate pe șapte ani”, a subliniat Matei Florea.
El a mai subliniat că au fost deja două cereri de insolvență. Una a fost oprită, iar cealaltă ar fi în curs, dorindu-se oprirea ei.
Comentarii prin facebook