Conducerea Consiliului Județean Timiș a ajuns la concluzia că ar fi mai bine să devină membru în Asociația Societatea Metropolitană de Transport Timișoara, după ce și-a dat seama că noile curse operate de STPT prin intermediul acesteia au făcut nerentabile vechile linii de autobuz scoase la concurs de instituție pentru transportul persoanelor. În concluzie, pentru a rezolva și problema aderării a fost constituită… o comisie.
Firmele care operau pe traseele clasice de autobuz au ajuns la concluzia că nu mai e rentabil să liciteze pentru cursele oferite de CJ Timiș, aceasta după ce un număr de 38 de comune din jurul Timișoarei beneficiază deja de curse oferite de STPT. Aplicând principiul ”Nu îi poți învinge, alătură-te lor”, cei de la Consiliul Județean au decis să se alăture asociației care se ocupă de transportul metropolitan. În prezent, cu puţin înainte de debutul noului an școlar, elevii din mai multe localități din județ nu mai au cum să ajungă la Timișoara pentru că nu mai beneficiază de transport în comun.
În concluzie, marți, în ședința de plen, aleșii județeni au adoptat o hotărâre prin care a fost aprobată constituirea Comisiei mixte pentru analizarea condițiilor aderării Județului Timiș la Asociația „Societatea Metropolitană de Transport Timișoara”.
„Din cele 100 de trasee existente în județul nostru, în ultimii ani, tot mai multe firme care aveau licență de transport pe traseele intrajudețene au renunțat la aceste trasee sau am avut licitații eșuate, nereușind să atragem niciun transportator să opereze pe anumite trasee, în prezent fiind operaționale doar 30 din cele 100 de trasee pe care le avem la nivelul județului. Acest lucru ne-a făcut să facem o analiză a cauzelor care împiedică mediul economic să se implice în rezolvarea acestei probleme cu atât mai mult cu cât peste două săptămâni începe școala și avem semnale din partea multor părinţi, dar şi navetişti din multe părți ale județului Timiș cu privire la acest aspect”, a anunțat președintele CJT, Alin Nica, în ședința de plen.
Una dintre concluzii a fost că sunt tot mai multe curse de autobuze operate prin Asociația Societatea Metropolitană de Transport Timişoara (SMTT), raza de activitate a acestor curse a fost extinsă de la zona periurbană până la 38 de comune.
Astfel, unele trasee, spre localitățile vizate, au ajuns să fie nu mai fie rentabile din punct de vedere economic.
„Societatea Metropolitană de Transport Timişoara a scos practic din acele trasee staţiile din unitățile administrativ-teritoriale care aveau și trasee intra-județene făcând astfel traseele cu localitățile rămase ineficiente din punct de vedere economic. În consecință, noi aveam două variante: fie creăm o altă asociație de transport public judeţean cu subvenţionarea traseelor de către primării, fie să participăm în cadrul SMTT ca parteneri şi să extindem această asociație la nivel județean și să facem rentabile aceste trasee intra-județene”, a mai spus Alin Nica.
Desigur, a fost aleasă varianta a doua. Dar cum accesul nu se face de la sine putere, pentru a se putea realiza e nevoie și de o comisie numeroasă. Iar aceasta arată așa: președinte Alexandru-Constantin Proteasa – vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș; membri, consilierii județeni Cosmin Costa, Lucian Blaga, Vlad Șendroiu, Laura Boldovici, Mihai Ritivoiu și Valentin Korman. De asemenea, din comisie vor mai face parte trei angajați ai CJT de la Serviciul de consultanță și avizare juridică, Direcția de buget-finanțe și Serviciul de dezvoltare teritorială și transport.
Comentarii prin facebook