În anul 2020 un biciclist era ucis într-un accident rutier la intersecția străzilor Amurgului și Calea Sever Bocu, după ce era călcat de o betonieră. În acel loc a fost instalată o bicicleta comemorativă, „Ghost Bike”, care să aducă aminte despre moment, dar și despre pericolele cu care bicicliștii se confruntă în trafic. De câteva zile, după un an de când stă acolo, Poliția Locală s-a gândit să someze ”fantoma” care ar deține bicicleta să o ridice de acolo. Acum, inițiatorii ”Ghost Bike” cere găsirea de modalități legale pentru ca acea bicicletă să rămână acolo, fără a mai avea parte de ridicolul unor asemenea somații fără sens.
Nu știm cine a fost deranjat de bicicletă, dar o certitudine este că polițiștii locali au venit să pună o somație pe respectiva bicicletă, au lipit efectiv somația pe bicicletă în speranța că ar exista … un biciclist care să o ridice de acolo, chiar dacă e evident că e un simbol și nu o bicicletă parcată neregulamentar.
”Moartea în 2020 a unui biciclist rezultată din neatenție și o infrastructură confuză ne-a marcat pe toți puternic lucru comemorat de comunitate prin amplasarea unei biciclete comemorative (Ghost Bike) la intersectia Str. Amurgului cu Calea Sever Bocu. Aflăm cu tristețe că în urma unei sesizări poliția locală solicită îndepărtarea bicicletei de pe trotuar / domeniul public”, spun cei de la Masa Critică, organizația care a avut inițiativa instalării acelei biciclete simbol în acel loc.
După somația ridicolă, care, se pare, spune că bicicleta ar încurca traficul, inițiatorii ”Ghost Bike” ca bicicleta să fie amplasată puțin mai jos, pe spațiul verde, unde nu se poate spune că încurcă traficul.
”Considerăm că îndepărtarea ei, deși justă legal, ignoră însemnătatea gestului apreciat în unanimitate și la amplasarea căruia care au participat peste 300 de timișoreni de față cu forțele de ordine care nu au avut obiecții nici la acel moment nici un an mai târziu. Propunem comisiei de circulație și municipalității să ne permită sa amplasam un nou simbol comemorativ pe zona verde cu 1.5m mai în spate unde nu poate fi considerat că încurcă fluxul pietonal dar și rămâne vizibil și relevant”, se spune în cererea publică lansată.
De asemenea, se mai solicită ca în cadrul comisiei de circulație să se ia o serie de măsuri de protecție a bicicliștilor în trafic.
”Totodată propunem și considerăm esențial ca și comisia de circulație să arate că recunoaște și nu ignoră problemele și tragediile generate de infrastructura din zonă și nu numai și cerem cu fermitate aplicarea noului marcaj proaspăt introdus în codul rutier de drum „împărțit de biciclete și mașini” pe banda 1 a străzii ce conduce spre intersecția unde s-a produs accidentul. Argumente pro sunt următoarele: Nu există infrastructură dedicată, banda pictată pe trotuar fiind neomologată și dezafectată și în fapt poate duce la producerea de noi accidente; Marcajul este nou introdus, caută să armonizeze interactiunea dintre participanții la trafic și recomandat de ministerul de interne – acest marcaj este informativ și nu produce modificări funcționale ci doar subliniază statutul deja existent al drumului; Trotuarul nu poate acomoda in mod curent o pista de biciclete adecvata fiind deja sub limita recomandată de uniunea europeana de 1.5m lățime și orice pistă amplasată pe el ar fi sub normativul adoptat și de statul român; Ar servi ca un pas spre încurajarea și respectarea mersului pe jos și cu mijloace alternative prin oraș”, sunt cererile lansate de Masa Critică.
Comentarii prin facebook