Dezbaterea online pe tema TimPark, cu număr redus de participanți. Oamenii, invitați să își spună părerile 

Mult așteptata dezbatere publică pe tema noului TimPark pe care Primăria Timișoara vrea să îl introducă în oraș a început cum nu se poate mai neplăcut, o participantă la discuţii jignindu-l pe viceprimarul Ruben Lațcău. Abonamentele pentru rezidenți vor putea fi primite doar de către cei care domiciliază cu acte în locul unde solicită, anunţă Laţcău motiv al schimbării sistemului.

Vineri, timişorenii au fost invitaţi să-şi spună părerile despre noul sistem TimPark. Discuţiile au început abrupt, o femeie jignindu-l pe viceprimarul Ruben Lațcău.

„Eu cred că trebuie să-ți dai demisia că ești un bou”, a spus participanta la discuții, chiar în debutul ședinței. Din fericire, Lațcău a reacționat decent și discuțiile au continuat elegant. 

„Vă mulțumesc pentru participare”, a răspuns Lațcău.

Viceprimarul Ruben Lațcău a motivat decizia de a schimba sistemul actual, precizând că de acum abonamentele pentru rezidenți vor putea fi primite doar de către cei care domiciliază cu acte în locul unde solicită, plus actele doveditoare ale proprietății mașinii.

Un punct principal al proiectului este eliminarea parcării permanente în zona centrală. 

„Ca obiectiv vrem să dăm acele locuri de parcare din centrul orașului cetățenilor care au treabă în centru și vor să-și rezolve problemele. Adesea se întâmplă ca o mașină să stea zile în șir în centru pe un loc de parcare, nemișcată, sau vine la 8 dimineața și pleacă la 7 seara. Astfel, cetățenii care vin la primărie sau la alte instituții din zonă nu găsesc locuri de parcare disponibile. Parcarea cu ora vrea să-i stimuleze pe cetățenii care au treabă în centru. Parcările de cartier pe care le-am gândit în acest proiect sunt pentru rezidenți, care seara când ajung acasă găsesc mașini din alte județe parcate sau locatari care au 2-3 mașini. În zonele propuse vrem să nu poată parca decât rezidenții care au domiciliul sau flotant în acele zone. În modul acesta, ne asigurăm că parcarea este destinată rezidenților”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău la debutul dezbaterii. 

De asemenea, se propune majorarea tarifelor, acestea fiind nemajorate din 2012. O oră de parcare în Timișoara va costa între patru și șapte lei, în vreme ce la Cluj o oră de parcare în centru este taxată cu opt lei spune Lațcău. 

„Pentru riverani vom avea prețuri de parcare asemănătoare cu cele din Oradea, Cluj, Brașov sau Sibiu. Abonamentele vor costa 110 lei pe an pentru Zona 1, 90 de lei pentru Zona 2 și 70 de lei pentru Zona 3”, a fost explicația viceprimarului. 

Schimbările nu se vor opri aici.

„Soluția completă pe care o propunem are multiple componente pe care le vom implementa în următorii ani:  optimizarea liniilor de transport; aducerea transportului public acolo unde lipsește, în particular în zona periurbană; reînnoirea flotei de vehicule de transport; modernizarea tuturor stațiilor de transport public; realizarea unui plan nou de mobilitate urbană durabilă și a unei rețele de piste de bicicletă coerente și interurbane, construirea de parcări supra și subterane,  finalizarea inelului 4 (Dâmbovița – Ronaț) și legarea acestuia de zona Gării de Nord, iar pe termen lung, realizarea unei rețele de traintram metropolitan”, a mai declarat Ruben Lațcău.

Una dintre nemulțumirile exprimate de un participant s-a referit la faptul că cetățenii își parchează la domiciliu mașina de serviciu, având, astfel, parcate două trei mașini.

Cetățenii au fost invitați să își exprime opiniile în număr cât mai mare, pentru ca regulamentul să fie îmbunătățit. 

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

ITist a spus: (octombrie 2nd, 2021 at 11:56 )

Nu ma pot pronunta daca regulamentul e bun sau rau insa va pot spune cu certitudine ca femeia respectiva avea dreptate.

sateanul a spus: (octombrie 4th, 2021 at 17:25 )

Acest viceprimar trebuie sa inteleaga ca daca vrea sa ajute locuitorii sa parcheze in centru, trebuie sa creeze parcari pe nivel in zonele centrale, mai multe!
Nu sa lase in aer locuitorii centrului care si ei acum ar fi normal sa aiba acces la abonamente in acele parcari etajate sua subterane care nu le-a facut nimeni in centru.
Cetatenii orasului trebuie sa primeasca transport orasenesc modern si cu un orar frecvent pentru a veni in maxim 20 minute pana in centru din orice zona a orasului.
Transportul public trebuie sa beneficieze de benzi prioritare pe ambele sensuri, daca nu cel putin pe directi spre centrul orasului.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Nicio hoție nu rămâne nepedepsită. Un tânăr de doar 19 ani va învăța pe propria piele ce înseamnă în primul rând, un arest de 30 de zile. Și apoi mai urmează… La data de 3 decembrie 2025, polițiștii Secției 2 Poliție Urbană Timișoara au reținut pentru 24 de ore un tânăr de 19 ani, bănuit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Furt cu premeditare! Și-a făcut „rost” de o cartelă specială pentru a ajunge la birouri, după bani, iar acum este după… gratii
Compania timișoreană de termoficare Colterm a reușit scăderea consumului de cărbune folosit la producția agentului termic, aceasta după ce a avut la dispoziție cel mai bun cărbune folosit în ultimii ani. Acesta aduce un randament crescut la CET Sud, în plus, acum acolo se produce și energie electrică. Cele două cazane aflate în funcție la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Colterm a devenit mai eficientă. Cărbunele de calitate a crescut randamentul cazanelor de căldură
Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara
Costul vieții rămâne principala preocupare pentru membrii generației Z, dar și pentru cei din categoria mileniali. De asemenea, tinerii au ca și îngrijorări problemele legate de instabilitatea politică și corupție. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara, analizează situația. Deloitte, companie globală de soluții și servicii, a dat publicitățiim la finalul lui noiembrie, rezultatele celui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează problemele generației Z și a milenialilor: ”Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare”
În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) introduce în circulație, în perioada 4 decembrie 2025 – 8 ianuarie 2026, Tramvaiul lui Moș Crăciun. Este vorba de un tramvai nou, de tip Bozankaya, amenajat special pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Vehiculul va opera pe mai multe linii din oraș, conform programării săptămânale. Tramvaiul include elemente tematice specifice...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tramvaiul lui Moș Crăciun va circula în Timișoara începând de joi, 4 decembrie
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.