O mână de oameni s-a arătat interesată de dezbaterea publică organizată luni de Primăria Timișoara pe tema noului buget local. Într-o ședință condusă de Matei Creiveanu, primarul și viceprimarii nefiind prezenți, opiniile exprimate de intervenienți au fost de multe ori pe lângă subiect total. Dar, acțiunea a fost bifată, acum e legal, se poate trece și la vot.
Au fost doar 12 persoane care s-au înscris cu intervenții în cadrul dezbaterii online, iar mare parte dintre acestea au lipsit cu desăvârșire. E drept, au fost câteva opinii de calitate, dar mai puține decât degetele de la o mână.
„Este un buget ambițios, cu o componentă importantă de dezvoltare, cheltuieli de investiții majore și cu fonduri nerambursabile majore. Spre deosebire de bugetul pe anul 2021, mai are un punct important. Bugetul anului 2022 nu mai vine cu balastul anului 2021”, a spus șeful de ședință, city-managerul Matei Creiveanu.
Desigur, dintre intervenienți nu putea lipsi liderul de sindicat care se tot contrează cu conducerea primăriei, în timp ce aceasta nu recunoaște sindicatul ca fiind unul reprezentativ. De această dată, Tiberiu Negrei a fost destul de calm, și a finalizat relativ expunerea, dorind doar să se asigure există în buget destui bani pentru plata salariilor.
„Am vrut să ne asigurăm că în proiectul de buget referitor la cheltuielile de personal sunt incluse sumele necesare acordării unor drepturi ale salariaților”, conform lui Negrei, liderul sindical din Primăria Timișoara.
El a cerut reintroducerea unui beneficiu, voucherele de vacanță și a reproșat conducerii primăriei că nu s-au mai făcut concursuri de promovare de mai multă vreme.
„Avem în vedere promovări și voucherele sunt acoperite în buget”, i-a răspuns Creiveanu.
O întrebare venită de la Delia Golcea a vizat organizarea unei dezbateri publice referitoare la reabilitarea căii ferate care străbate Timișoara, de la Gara de Est la Gara de Nord, având în vedere că vor trece trenuri cu până la 160 km la oră.
„În ceea ce privește proiectul de dublare a liniei de cale ferată, acesta este un proiect al Ministerului Transporturilor pentru că această linie de cale ferată face parte din coridorul european, deci dublarea nici nu este plătită și nici nu face parte dintr-un proiect al municipiului Timișoara. În ceea ce privește transportul public pe cale ferată, urban, metropolitan, unul dintre proiectele finanțate de BERD este planul de mobilitate urbană și restructurarea liniilor de transport public tocmai pentru a lua în seamă noile fluxuri de deplasare a populației în transportul urban și pentru a ne da seama cum trebuie să arate traseele de transport public inclusiv cu tramvaiele. Nu va fi un trafic mult superior față de cel de acum. Dublarea liniei nu va duce la o explozie a traficului, ci la o optimizare a lui. Se va face și o izloare fonică a căii ferate de restul orașului. Da, este o discuție ce vom face în următorii zeci de ani”, a spus Creiveanu.
Radu Nicosevici, președintele Academiei de Advocacy Timișoara, a atras atenția asupra numărului mic de participanți la dezbatere, dar și asupra faptului că în prezent nu se poate face o comparație cu cifrele precedente, pentru a se vedea o evoluție a bugetului.
Proiectul de buget local poate fi consultat de cetățeni pe internet.
Comentarii prin facebook