La cel de-al XVI-lea Congres Național de Drumuri și Poduri desfăşurat la Timişoara, o amplă prezentare a avut-o compania Drumuri şi Poduri Banat, membră în Asociaţia Profesională de Drumuri şi Poduri din România şi parte a a Grupului Maxagro. Este vorba de o companie tânără, care în ultimii 3 ani, a realizat investiţii de peste 100.000.000 de lei. Printre ele se numără: 2 staţii de asfalt, 2 staţii de betoane, 2 cariere, balastieră, laborator de gradul II si utilaje.
Din portofoliul firmei de lucrări se pot preciza câteva finalizate: DN6 (38km), DJ 581 Gradinari, Ramna, comunale – Banloc, Denta, Doclin, Berzovia, Tormac, Biled, Otelec; orăşeneşti – Caransebeş, Oraviţa, Gătaia, dar si contracte semnate pentru urmatorii 4 ani: Întreţinere curentă pe autostradă-covoare asfaltice pe A1 (tronsonul Nădlac-Sebeş); întreţinere curentă pe drumuri naţionale-covoare asfaltice in judeţul Caraş-Severin; întreţinere curentă pe drumuri judeţene în Caraş-Severin; întreţinere curentă-tratamente bituminoase în Timiş.
Drumuri şi Poduri Banat este o companie tânără, în plină expansiune, care se bazează pe o echipă dinamică şi care crede intr-un viitor verde, de aceea produce materiale de calitate si sustenabile, executa lucrări doar cu echipamente şi utilaje performante, care produc emisii minime de CO2, reduc consumul de combustibil şi reduc poluarea fonica. Compania crede în prevenţia risipei si extinderea reciclarii, având cea mai performantă şi cea mai inovativ ecologică staţie de asfalt din vestul ţării, care utilizeaza până la 30% material frezat, care în mod normal constituie un deşeu poluant şi nu are altă utilizare în domeniu. Prin reciclarea materialului frezat, oferă soluţii ecologice, eficiente şi durabile, iar certificările TUV obţinute demonstreaza încă o dată calitatea proceselor implementate în cadrul companiei.
Drumuri şi Poduri Banat are ca misiune eficientizarea tehnologiilor de execuţie a lucrărilor de drumuri, prin aplicarea de soluţii inovative si ecologice cu utilaje performante, concomitant cu aplicarea de măsuri de sustenabilitate.
“Această misiune am aplicat-o în noua tehnologie superioară de aşternere a mixturilor asfaltice stabilizate cu fibre celulozice tip MASF16 cu bitum modificat cu polimeri PMB, în lucrările noastre executate la DN6 Lugoj- Caransebeş, pe o lungime de 38 km, DJ 581 Grădinari- Secaşesni, pe o lungime de 8,5 km si vom continua aplicarea acestei tehnologii la Autostrada A1 tronsonul Nadlac- Sebes, pe o lungime de peste 200 km. Am utilizat mixtura asfaltică tip MASF16 datorită faptului că îşi îmbunătăţeşte rezistenţa mecanică şi determină o rezistenţă mai ridicată la deformare, fiind necesară la drumurile supuse traficului greu, si a condiţiilor meteorologice caracteristice ţării noastre”, a spus, în cadrul Congresului, Mihai Otiman, inginer la DPB.
Eficientizarea tehnologică am utilizat-o în producerea mixturii asfaltice tip MASF16 în cea mai nouă şi performantă staţie de asfalt din Banat, pusă in funcţiune în anul 2022, cu o capacitate de 240 t/h, si cu care am produs anul acesta in proportie de 75% mixturi asfaltice stabilizate, produse cu bitum modificat cu polimeri,insumand peste 50 km de drumuri nationale si judetetene.
Marcajele rutiere sunt executate cu cea mai nouă şi performantă maşina proprie de marcaj, utilizând o tehnologie modernă de aplicare cu vopsea bicomponentă la rece, beneficiile fiind multiple, printre care aplicarea mai rapidă, durabilitatea crescută în exploatare şi timp, iar datorită tehnologiei de aplicare la rece este prietenoasă cu mediul îndeplinind condiţiile de sustenabilitate.
Eficientizarea tehnologiei de lucru începe de la flota proprie de camioane şi utilaje moderne, care a permis crearea de legături rapide între transport, punere în operă a materialelor şi elaborarea automată de documente printr-o aplicaţie personalizată în cadrul programului firmei ERP, totul fiind disponibil în timp real în aplicaţia mobilă. Acest lucru a ajutat compnai să facă un pas important spre obiectivul final, acela de a nu utiliza deloc hârtia. Pe lângă această aplicaţie, utilajele firmei dispun de aplicaţii software prin care se planifică dinamic, în timp real logistica si utilajele, permit diagnosticarea erorilor, monitorizarea activităţii şi a consumurilor.
Aceste automatizări au ajutat în eficientizarea execuţiei lucrărilor prin scurtarea duratei de execuţie a acestora, reducerea surplusurilor de materiale cu transportul şi costurile inutile aferente.
Motorul companiei Drumuri si Poduri Banat îl reprezintă oamenii, o echipă tânără şi dinamică, alături de care firma construieşte şi investeşte constant în aplicaţii tehnologice şi ecologice.
Mărturie a tinereţii personalului este Alexandra Zifceak, de doar 21 de ani. Studentă în ultimul an la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA), Management, ea face parte din echipa Drumuri și Poduri Banat, fiind responsabilă de partea de Managemet, dar și de partea de Marketing.
Alexandra Zifceak s-a ocupat de prezența și prestanța companiei DPB la al XVI-lea Congres Național de Drumuri și Poduri, coordonând o echipă tânără, dinamică și foarte implicată.
Implicată în foarte multe proiecte din cadrul companiei DPB, dar și a grupului Maxagro, ea dorește să aducă un aer cât mai modern grupului, axându-se foarte mult digitalizare, eficientizare și performanță.
Pe plan profesional, dorește să performeze pe zi ce trece, ajungând un Manager de succes.
Comentarii prin facebook