Normal ar fi să nu ne batem joc de bani. Dumbrăvița, povestea stâlpilor

Editorial de Eugen Sasu

Editorial de Eugen Sasu

În 2017, președintele de atunci al Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra (PSD), i-a cerut primarului în funcție al Timișoarei, Nicolae Robu (PNL) să dărâme stâlpii care susțin rețeaua de electrificare pentru troleibuzele municipale, pe linia extinsă periurbană Dumbrăvița. Ce avea Dobra cu stâlpii? Păi CJ Timiș își dorea cu ardoare să depună un proiect cu finanțare europeană pentru un racord la autostrada A1, iar patru benzi nu se puteau face fără îndepărtarea stâlpilor. Dar Dobra nu știa că proiectul cu racordul la A1 nu este al lui, nici al lui Ștefan Cel Mare (Moldova), nici al primarului Malac (Moldova, PSD), ci al urmașilor urmașilor lor, Alin Nica (PNL), Horia Bugarin (USR) și Dominic Fritz (USR).

Firește că și Alin Nica, președinte actualmente al CJ Timiș, ar putea cunoaște asta, că finalizarea racordului se va petrece în mandatul urmașului urmașilor politicienilor de acum, poate Alfred Simonis (PSD), că e tânăr, dar nu dezarmează și cere același lucru ca și Dobra după cinci ani de nimic petrecut în cea mai bogată comună din România. Stâlpii sunt tot acolo, proiectul european e tot acolo, neterminat, cu executantul fugărit pe motiv de neseriozitate și indispoziții financiare cronice. Dar toți mai merităm o șansă, chiar și racordul la autostradă, chiar și Alin Nica, prin urmare un alt executant va prelua lucrarea și speră să o ducă la capăt până vine Alfred Simonis.

Dar pentru asta este nevoie de „defrișarea” stâlpilor puși nu cu mulți ani în urmă prea apropiat pentru a permite lărgirea drumului la patru benzi. Orice om normal se întreabă de ce fostul primar Malac a pus stâlpii, tot cu finanțare europeană, atât de apropiați încât proiectul CJ Timiș cu racordul să nu se poată împlini prin Dumbrăvița. Ba alții mai normali la cap ar fi cerut ca Uniunea Europeană să-și recupereze banii dați pentru o lucrare care avea să dăinuie doar cinci ani din moftul unor politicieni, căci neoficial Dumbrăvița nu voia drum de patru benzi și cu asta basta.

Geaba Malac era de la PSD, Dobra era de la PSD, stâlpii s-au pus intenționat așa, considerând opinia publică și mulți politicieni că patru benzi ar mutila comuna și ar face-o de netraversat peste axul central, precum multe localități de pe Valea Prahovei. Dar patru benzi nu aduceau numai balamuc, ci și o fluidizare a traficului pentru dumbrăvițenii care-și petrec timpul stând în cozi interminabile între Kaufland și centrul civic al comunei. Nici nu trebuia să te gândești la timișorenii grăbiți spre A1, căci pentru aceștia alternativa era centura și alt racord pregătit spre execuție de la intersecția Sânandrei cu vechiul drum de Arad.

Ăsta e peisajul cu oameni ciudați, dar oamenii considerați ciudați au plecat de la putere și au venit alții despre care speram că nu sunt ciudați și ei, căci altfel nu ne mai doream schimbarea unui ciudat cu altul la fel de ciudat. Astăzi suntem în același punct ca în 2017. Primăria Timișoara condusă de USR nu își ia stâlpii din comuna Dumbrăvița administrată tot de USR, iar C.J. Timiș cârmuit de PNL în alianță cu USR nu poate merge mai departe cu proiectul din cauza nedemolării stâlpilor. Noapte minții. Nu mai puneți stâlpi, oameni buni, câinii își pot face nevoile și pe copaci, iar mijloace de transport in comun consumatoare de curent, nu de carburanți, sunt acum și pe baterii. N-ați știut?

 

Autor
Etichete ,
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

6 comentarii pentru acest articol

Fluide a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 09:54 )

Fluidizarea traficului, și anume că în loc să stai într-o coadă de 1 km, stai în 2 cozi de 500m. Ba chiar mai mult, pentru că e dovedit că atunci când lumea aude că se adaugă benzi, aleg și mai mult mașina. Și uite așa, peste câțiva ani ajungi la 2 cozi de 1km. Și mai pui o bandă, că sigur de data asta se rezolvă. Și ajungi la 3 cozi de 0.67 km. Care iar cresc, că uite, „s-a fluidizat”. Și mai pui o bandă. Începi să demolezi case (preferabil de săraci, vezi America) , pentru zeul fluidizării în epoca automobilului.

Nu scriu mai departe, că e deprimant

Kata a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 13:58 )

@Fluide, si faptul ca numarul de masini se imparte pe doua benzi nu-l iei in considerare?? Nu trec cumva un nr dublu de masini?! Dar daca transportul public devine mai calitativ si mai previzibil, iar pretul unei ore de parcare te costa mai mult decat biletul dus intors cu mijlocul de transport si mai ramai si cu banii de combustibil… nu crezi c-ar imputina numarul de masini in loc sa-l creasca?!

bla bla a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 14:16 )

Corect, o varianta ar fi sa puna autobuze electrice in loc de troleibuze. Asa impaca si capra si varza. doar ca autobuzele nu exista inca

Mihai Ieli a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 15:33 )

Toate bune si frumoase, dar eu stau si ma intreb de ce portiunea de sosea de legatura cu A1 prin Giarmata nu este nici acum gata. Tot de stalpi este vorba?
Da, solutia „pentru viitor” este cea a autobuzelor electrice dar, pe moment acestea sunt „sublime dar lipsesc cu desavarsire”. O alta intrebare care se pune este cea legata de perioada de executie a lucrarii pentru cazul in care stalpii ar fi demolati acum. Ne aducem aminte ca dl Nica isi dorea acest lucru acum 2 ani, cand au inceput lucrarile de largire a legaturii cu A1 prin Giarmata (acum, un santier abandonat). Daca stalpii ar fi disparut atunci, locuitorii din Dumbravita, fie nu ar fi aveat mijloc de transport in comun fie s-ar fi bucurat de autobuze diesel (poluante). Eu unul cred ca, intai de toate, ar fi bine ca macar portiunea dintre centura orasului si A1 (prin Giarmata) sa fie finalizata (la cat dureaza lucrarile s-ar putea sa apara si autobuzele electrice)

paralela 45 cu administrația a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 16:28 )

@Mihai
Pe locuitorii din Dumbrăvița îi cam doare undeva de troleibuz. Cred că vreo 98% dintre ei n-au călcat în ultimii 5 ani într-un firobuz. Mulți dintre cei tineri, nici măcar o dată, în viața lor.

Și dacă unii bagă bani europeni în stâlpi, ca mai apoi să-i scoată pentru lărgirea drumului, înseamnă că banii trebuie dați înapoi.

Andreea a spus: (noiembrie 29th, 2022 at 08:15 )

Am fost la dezbaterea publică a proiectului de lărgire la 4 benzi. Un proiect făcut pe genunchi, prezentat de niște incompetenți. Iar dezbaterea in sine a fost efectiv o mizerie!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Actuala administrație, nevoită să se vadă înfrântă, după ce nu mai deține majoritatea în plenul CLT

Fragilitatea unei majorități pierdute de actuala administrație a primăriei Timișoara s-a văzut, marți, la ședința de plen extraordinară, susținută online. Unul dintre proiectele depuse cu (extremă) urgență pe lista suplimentarelor a picat cu brio, pentru că nu era cine să ridice mâna să-l voteze. ”Efectul Raul Ambruș” s-a văzut din plin! Cu un Raul Ambruș...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Actuala administrație, nevoită să se vadă înfrântă, după ce nu mai deține majoritatea în plenul CLT
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Spectacol total în derby-ul campionatului. CFR învinge campioana şi şi-a asigurat meciul pentru aurul naţional

Marţi, de la o oră neconvenţională, 12, s-a disputat un meci important din cadrul play-off-ului din elita futsalului românesc între CFR Timişoara şi campioana în exerciţiu, United Galaţi. Partida a fost extrem de spectaculoasă, s-a jucat deschis, la victorie, dar de meci s-au bucurat doar vreo 40 de spectatori. Cam atât poate publicul timişorean într-un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Spectacol total în derby-ul campionatului. CFR învinge campioana şi şi-a asigurat meciul pentru aurul naţional
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Miei de Paște

Protecția Consumatorilor face o serie de recomandări pentru zilele de 1 Mai și de Paști

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anuță că desfășoară acțiuni de control, în toată țara, pentru a verifica modul de comercializare a produselor specifice sărbătorilor pascale, dar și a celor specifice de 1 mai. Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Timiș face o serie de recomandări pentru consumatori.  Sunt vizate de control, în mod special, produsele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Protecția Consumatorilor face o serie de recomandări pentru zilele de 1 Mai și de Paști
dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Fragilitatea unei majorități pierdute de actuala administrație a primăriei Timișoara s-a văzut, marți, la ședința de plen extraordinară, susținută online. Unul dintre proiectele depuse cu (extremă) urgență pe lista suplimentarelor a picat cu brio, pentru că nu era cine să ridice mâna să-l voteze. ”Efectul Raul Ambruș” s-a văzut din plin! Cu un Raul Ambruș...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Actuala administrație, nevoită să se vadă înfrântă, după ce nu mai deține majoritatea în plenul CLT
Ieri, 29 aprilie, polițiștii Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Caraș-Severin, împreună cu procurori D.I.I.C.O.T.- Biroul Teritorial Caraș-Severin, au efectuat 23 de percheziții domiciliare, în Caraș-Severin și Timiș. Au fost vizate persoane cercetate pentru constituirea unui grup infracțional organizat, trafic de droguri risc și mare risc, efectuarea fără drept, de operaţiuni cu produse ştiind că...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Zeci de persoane, cercetate penal pentru constituire de grup infracţional, trafic de droguri şi alte fapte grave
În ședința extraordinară a Consiliului Local de astăzi, s-a aprobat Planul Urbanistic Zonal pentru construirea noului adăpost pentru animale fără stăpân. Acum câteva luni primarul Dominic Fritz anunța că Primăria Timișoara are în plan construirea unui nou adăpost pentru animale fără stăpân în zona Freidorf. Pe terenul destul de mare se dorește adăpostirea a 600...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara începe munca la noul adăpost pentru câini
Marţi, de la o oră neconvenţională, 12, s-a disputat un meci important din cadrul play-off-ului din elita futsalului românesc între CFR Timişoara şi campioana în exerciţiu, United Galaţi. Partida a fost extrem de spectaculoasă, s-a jucat deschis, la victorie, dar de meci s-au bucurat doar vreo 40 de spectatori. Cam atât poate publicul timişorean într-un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Spectacol total în derby-ul campionatului. CFR învinge campioana şi şi-a asigurat meciul pentru aurul naţional
Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest va fi parte din  organizarea primului eveniment regional de cybersecurity adresat întreprinderilor mici și mijlocii din zona de Vest a României – CyberTM 2024. Tematica vizează provocările actuale în domeniu și soluțiile la dispoziția IMM-urilor în materie de securitate cibernetică: software, hardware și opțiuni de finanțare. ADR Vest este partener...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara va avea loc CyberTM, primul eveniment regional de securitate, destinat IMM
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anuță că desfășoară acțiuni de control, în toată țara, pentru a verifica modul de comercializare a produselor specifice sărbătorilor pascale, dar și a celor specifice de 1 mai. Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Timiș face o serie de recomandări pentru consumatori.  Sunt vizate de control, în mod special, produsele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Protecția Consumatorilor face o serie de recomandări pentru zilele de 1 Mai și de Paști
Societatea Colterm a anunțat că a obținut un preț cu o treime mai mic pentru gazul furnizat de Romgaz pentru luna mai. ”Colterm reușește să recâștige încrederea partenerilor de afaceri de pe piață! În ultimii ani, societatea a dovedit că este un jucător serios, care își achită datoriile conform înțelegerilor, iar acest lucru este susținut...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Colterm obține un preț la gaz cu 30% mai ieftin
Colegiul Național „Ana Aslan“ este prima clădire care va intra în procedura de licitație, la jumătatea lunii mai, dintre cele pentru care administrația locală timișoreană a obținut finanțare prin PNRR 2020-2026, Componenta C10: Fondul Local.. Odată contractate lucrări, acestea au un termen de realizare de 12 luni. Proiectul face parte din obiectivul de investiții „Realizare...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În mai se lansează licitația de reabilitare a clădirii Colegiului Aslan, din bani publici/FOTO
Top