Normal ar fi să nu ne batem joc de bani. Dumbrăvița, povestea stâlpilor

Editorial de Eugen Sasu

Editorial de Eugen Sasu

În 2017, președintele de atunci al Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra (PSD), i-a cerut primarului în funcție al Timișoarei, Nicolae Robu (PNL) să dărâme stâlpii care susțin rețeaua de electrificare pentru troleibuzele municipale, pe linia extinsă periurbană Dumbrăvița. Ce avea Dobra cu stâlpii? Păi CJ Timiș își dorea cu ardoare să depună un proiect cu finanțare europeană pentru un racord la autostrada A1, iar patru benzi nu se puteau face fără îndepărtarea stâlpilor. Dar Dobra nu știa că proiectul cu racordul la A1 nu este al lui, nici al lui Ștefan Cel Mare (Moldova), nici al primarului Malac (Moldova, PSD), ci al urmașilor urmașilor lor, Alin Nica (PNL), Horia Bugarin (USR) și Dominic Fritz (USR).

Firește că și Alin Nica, președinte actualmente al CJ Timiș, ar putea cunoaște asta, că finalizarea racordului se va petrece în mandatul urmașului urmașilor politicienilor de acum, poate Alfred Simonis (PSD), că e tânăr, dar nu dezarmează și cere același lucru ca și Dobra după cinci ani de nimic petrecut în cea mai bogată comună din România. Stâlpii sunt tot acolo, proiectul european e tot acolo, neterminat, cu executantul fugărit pe motiv de neseriozitate și indispoziții financiare cronice. Dar toți mai merităm o șansă, chiar și racordul la autostradă, chiar și Alin Nica, prin urmare un alt executant va prelua lucrarea și speră să o ducă la capăt până vine Alfred Simonis.

Dar pentru asta este nevoie de „defrișarea” stâlpilor puși nu cu mulți ani în urmă prea apropiat pentru a permite lărgirea drumului la patru benzi. Orice om normal se întreabă de ce fostul primar Malac a pus stâlpii, tot cu finanțare europeană, atât de apropiați încât proiectul CJ Timiș cu racordul să nu se poată împlini prin Dumbrăvița. Ba alții mai normali la cap ar fi cerut ca Uniunea Europeană să-și recupereze banii dați pentru o lucrare care avea să dăinuie doar cinci ani din moftul unor politicieni, căci neoficial Dumbrăvița nu voia drum de patru benzi și cu asta basta.

Geaba Malac era de la PSD, Dobra era de la PSD, stâlpii s-au pus intenționat așa, considerând opinia publică și mulți politicieni că patru benzi ar mutila comuna și ar face-o de netraversat peste axul central, precum multe localități de pe Valea Prahovei. Dar patru benzi nu aduceau numai balamuc, ci și o fluidizare a traficului pentru dumbrăvițenii care-și petrec timpul stând în cozi interminabile între Kaufland și centrul civic al comunei. Nici nu trebuia să te gândești la timișorenii grăbiți spre A1, căci pentru aceștia alternativa era centura și alt racord pregătit spre execuție de la intersecția Sânandrei cu vechiul drum de Arad.

Ăsta e peisajul cu oameni ciudați, dar oamenii considerați ciudați au plecat de la putere și au venit alții despre care speram că nu sunt ciudați și ei, căci altfel nu ne mai doream schimbarea unui ciudat cu altul la fel de ciudat. Astăzi suntem în același punct ca în 2017. Primăria Timișoara condusă de USR nu își ia stâlpii din comuna Dumbrăvița administrată tot de USR, iar C.J. Timiș cârmuit de PNL în alianță cu USR nu poate merge mai departe cu proiectul din cauza nedemolării stâlpilor. Noapte minții. Nu mai puneți stâlpi, oameni buni, câinii își pot face nevoile și pe copaci, iar mijloace de transport in comun consumatoare de curent, nu de carburanți, sunt acum și pe baterii. N-ați știut?

 

Autor
Etichete ,
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

6 comentarii pentru acest articol

Fluide a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 09:54 )

Fluidizarea traficului, și anume că în loc să stai într-o coadă de 1 km, stai în 2 cozi de 500m. Ba chiar mai mult, pentru că e dovedit că atunci când lumea aude că se adaugă benzi, aleg și mai mult mașina. Și uite așa, peste câțiva ani ajungi la 2 cozi de 1km. Și mai pui o bandă, că sigur de data asta se rezolvă. Și ajungi la 3 cozi de 0.67 km. Care iar cresc, că uite, „s-a fluidizat”. Și mai pui o bandă. Începi să demolezi case (preferabil de săraci, vezi America) , pentru zeul fluidizării în epoca automobilului.

Nu scriu mai departe, că e deprimant

Kata a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 13:58 )

@Fluide, si faptul ca numarul de masini se imparte pe doua benzi nu-l iei in considerare?? Nu trec cumva un nr dublu de masini?! Dar daca transportul public devine mai calitativ si mai previzibil, iar pretul unei ore de parcare te costa mai mult decat biletul dus intors cu mijlocul de transport si mai ramai si cu banii de combustibil… nu crezi c-ar imputina numarul de masini in loc sa-l creasca?!

bla bla a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 14:16 )

Corect, o varianta ar fi sa puna autobuze electrice in loc de troleibuze. Asa impaca si capra si varza. doar ca autobuzele nu exista inca

Mihai Ieli a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 15:33 )

Toate bune si frumoase, dar eu stau si ma intreb de ce portiunea de sosea de legatura cu A1 prin Giarmata nu este nici acum gata. Tot de stalpi este vorba?
Da, solutia „pentru viitor” este cea a autobuzelor electrice dar, pe moment acestea sunt „sublime dar lipsesc cu desavarsire”. O alta intrebare care se pune este cea legata de perioada de executie a lucrarii pentru cazul in care stalpii ar fi demolati acum. Ne aducem aminte ca dl Nica isi dorea acest lucru acum 2 ani, cand au inceput lucrarile de largire a legaturii cu A1 prin Giarmata (acum, un santier abandonat). Daca stalpii ar fi disparut atunci, locuitorii din Dumbravita, fie nu ar fi aveat mijloc de transport in comun fie s-ar fi bucurat de autobuze diesel (poluante). Eu unul cred ca, intai de toate, ar fi bine ca macar portiunea dintre centura orasului si A1 (prin Giarmata) sa fie finalizata (la cat dureaza lucrarile s-ar putea sa apara si autobuzele electrice)

paralela 45 cu administrația a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 16:28 )

@Mihai
Pe locuitorii din Dumbrăvița îi cam doare undeva de troleibuz. Cred că vreo 98% dintre ei n-au călcat în ultimii 5 ani într-un firobuz. Mulți dintre cei tineri, nici măcar o dată, în viața lor.

Și dacă unii bagă bani europeni în stâlpi, ca mai apoi să-i scoată pentru lărgirea drumului, înseamnă că banii trebuie dați înapoi.

Andreea a spus: (noiembrie 29th, 2022 at 08:15 )

Am fost la dezbaterea publică a proiectului de lărgire la 4 benzi. Un proiect făcut pe genunchi, prezentat de niște incompetenți. Iar dezbaterea in sine a fost efectiv o mizerie!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Leii din Banat au rămas în Bucureşti şi vor să oprească Rapidul din Cupă

După victoria cu Steaua, din campionat, baschetbaliștii viola au rămas la București, pentru meciul de miercuri, ora 16.00, cu Rapid. Partida contează pentru optimile de finală, fază care se joacă în manșă unică. Cele două formații s-au mai întâlnit în acest sezon, tot la București, în Liga Națională. Giuleștenii au câștigat cu 78-76, la 5...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Leii din Banat au rămas în Bucureşti şi vor să oprească Rapidul din Cupă
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului
No More Bad Gifts

Economic vezi arhiva Economic

parc buzias

ADR Vest are 65 de milioane de euro pentru dezvoltarea stațiunilor turistice din zonă

Stațiunile turistice din zona de vest a României vor beneficia de 65 de milioane de euro prin Programul Regional Vest 2021-2027, acestea urmând să beneficieze de infrastructură și servicii moderne. Din această săptămână, până în 31 ianuarie 2025, autoritățile publice locale din stațiuni pot transmite la ADR Vest fișe de proiect în acest sens. Agenția pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ADR Vest are 65 de milioane de euro pentru dezvoltarea stațiunilor turistice din zonă

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Alături de portalul inaugurat luni în Parcul Alpinet, Primăria Timișoara a pus la punct un nou eveniment multimedia dedicată memoriei Revoluției de la Timișoara. Vineri, 20 decembrie, va avea loc „Gala Libertății”, un spectacol de teatru multimedia. Evenimentul atrage la Timișoara diplomați și delegații din 15 țări, Giles Matthew Portman, Ambasadorul Regatului Unit, Willemijn van...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Memoria Revoluției de la Timișoara va fi onorată printr-un spectacol multimedia
Evenimentul va avea loc sâmbătă, 21 decembrie, începând cu ora 16:00, la Bar Leone, Timișoara. Acțiunea are un scop caritabil, toate fondurile strânse vor fi folosite pentru sprijinirea animalelor fără stăpân și îmbunătățirea condițiilor de viață, educarea comunității privind responsabilitatea față de animale, respectiv pentru servicii medicale pentru animalele fără stăpân. La târg veți găsi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Asociația Poli și Happy Tails Timișoara organizează sâmbătă un Târg de Crăciun caritabil
După victoria cu Steaua, din campionat, baschetbaliștii viola au rămas la București, pentru meciul de miercuri, ora 16.00, cu Rapid. Partida contează pentru optimile de finală, fază care se joacă în manșă unică. Cele două formații s-au mai întâlnit în acest sezon, tot la București, în Liga Națională. Giuleștenii au câștigat cu 78-76, la 5...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Leii din Banat au rămas în Bucureşti şi vor să oprească Rapidul din Cupă
Un bărbat în vârstă de 51 de ani a condus un autoturism pe DN 68 A, dinspre Lugoj înspre Traian Vuia, iar la un moment dat a intrat în coliziune cu un autoturism, condus de un bărbat în vârstă de 32 de ani, ce se deplasa regulamentar în fața sa. Ulterior, autoturismul condus de bărbatul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Carambol distrugător aproape de Traian Vuia. Cinci maşini au fost făcute praf din cauza unui şofer care nu a respectat distanţa în mers
ADR Vest și Primăria Timișoara au semnat luni contractul de finanțare din fonduri europene, nerambursabile, a unei bune părți din cel mai mare proiect pe care municipalitatea timișoreană dorește să îl realizeze în perioada următoare, anume regenerarea urbană a zonei Piața Traian. Problema este că primăria spera la mai mulți bani europeni pentru proiect, iar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Disputa pe sumele alocate pentru regenerarea urbană a Pieței Traian. Directorul ADR Vest răspunde acuzațiilor că ar fi limitat banii alocați
La Timișoara, Universitatea de Vest, în calitate de Beneficiar, a lansat proiectul „PRACTICE4FUTURE: Excelență prin practică – un pas important pentru viitorul tău!”. Acesta vizează îmbunătățirea calității, a caracterului inclusiv, a eficacității și relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii. Obiectivele proiectului sunt dobândirea de competențe antreprenoriale verzi, desfășurarea stagiilor de practică la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 300 de studenți de la UVT vor beneficia de stagii de practică prin intermediul unui proiect finanțat cu bani europeni
Societatea Pieţe Timişoara, aflată în subordinea Consiliului Local, are un nou director general în persoana lui Octavian Ghiran. Acesta l-a înlocuit în funcţie pe Mirel Pop, destituit de Consiliul de Administraţie, pentru mai multe deficienţe. Ghiran va conduce societatea cu titlu de interimar până la organizarea unui concurs pe post. Consiliul de Administrație al Piețe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Schimbare la vârful SC Pieţe. Pleacă Mirel Pop din funcţia de director general, a venit Octavian Ghiran
Stațiunile turistice din zona de vest a României vor beneficia de 65 de milioane de euro prin Programul Regional Vest 2021-2027, acestea urmând să beneficieze de infrastructură și servicii moderne. Din această săptămână, până în 31 ianuarie 2025, autoritățile publice locale din stațiuni pot transmite la ADR Vest fișe de proiect în acest sens. Agenția pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ADR Vest are 65 de milioane de euro pentru dezvoltarea stațiunilor turistice din zonă
În urmă cu exact 35 de ani, la Timișoara mureau, primii oameni pe altarul libertăţii.  Pe 17 decembrie 1989, Nicolae Ceauşescu a convocat şedinţa Comitetului Politic Executiv, toţi cei prezenţi fiind de acord să se folosească muniţie împotriva timişorenilor care protestează. Au murit în acea zi 62 de oameni, iar 188 de persoane au fost...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Remember 17 decembrie 1989. Primii morţi ai Revoluţiei române pe altarul libertăţii. Zi de doliu în Timişoara
Top