Normal ar fi să nu ne batem joc de bani. Dumbrăvița, povestea stâlpilor

Editorial de Eugen Sasu

Editorial de Eugen Sasu

În 2017, președintele de atunci al Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra (PSD), i-a cerut primarului în funcție al Timișoarei, Nicolae Robu (PNL) să dărâme stâlpii care susțin rețeaua de electrificare pentru troleibuzele municipale, pe linia extinsă periurbană Dumbrăvița. Ce avea Dobra cu stâlpii? Păi CJ Timiș își dorea cu ardoare să depună un proiect cu finanțare europeană pentru un racord la autostrada A1, iar patru benzi nu se puteau face fără îndepărtarea stâlpilor. Dar Dobra nu știa că proiectul cu racordul la A1 nu este al lui, nici al lui Ștefan Cel Mare (Moldova), nici al primarului Malac (Moldova, PSD), ci al urmașilor urmașilor lor, Alin Nica (PNL), Horia Bugarin (USR) și Dominic Fritz (USR).

Firește că și Alin Nica, președinte actualmente al CJ Timiș, ar putea cunoaște asta, că finalizarea racordului se va petrece în mandatul urmașului urmașilor politicienilor de acum, poate Alfred Simonis (PSD), că e tânăr, dar nu dezarmează și cere același lucru ca și Dobra după cinci ani de nimic petrecut în cea mai bogată comună din România. Stâlpii sunt tot acolo, proiectul european e tot acolo, neterminat, cu executantul fugărit pe motiv de neseriozitate și indispoziții financiare cronice. Dar toți mai merităm o șansă, chiar și racordul la autostradă, chiar și Alin Nica, prin urmare un alt executant va prelua lucrarea și speră să o ducă la capăt până vine Alfred Simonis.

Dar pentru asta este nevoie de „defrișarea” stâlpilor puși nu cu mulți ani în urmă prea apropiat pentru a permite lărgirea drumului la patru benzi. Orice om normal se întreabă de ce fostul primar Malac a pus stâlpii, tot cu finanțare europeană, atât de apropiați încât proiectul CJ Timiș cu racordul să nu se poată împlini prin Dumbrăvița. Ba alții mai normali la cap ar fi cerut ca Uniunea Europeană să-și recupereze banii dați pentru o lucrare care avea să dăinuie doar cinci ani din moftul unor politicieni, căci neoficial Dumbrăvița nu voia drum de patru benzi și cu asta basta.

Geaba Malac era de la PSD, Dobra era de la PSD, stâlpii s-au pus intenționat așa, considerând opinia publică și mulți politicieni că patru benzi ar mutila comuna și ar face-o de netraversat peste axul central, precum multe localități de pe Valea Prahovei. Dar patru benzi nu aduceau numai balamuc, ci și o fluidizare a traficului pentru dumbrăvițenii care-și petrec timpul stând în cozi interminabile între Kaufland și centrul civic al comunei. Nici nu trebuia să te gândești la timișorenii grăbiți spre A1, căci pentru aceștia alternativa era centura și alt racord pregătit spre execuție de la intersecția Sânandrei cu vechiul drum de Arad.

Ăsta e peisajul cu oameni ciudați, dar oamenii considerați ciudați au plecat de la putere și au venit alții despre care speram că nu sunt ciudați și ei, căci altfel nu ne mai doream schimbarea unui ciudat cu altul la fel de ciudat. Astăzi suntem în același punct ca în 2017. Primăria Timișoara condusă de USR nu își ia stâlpii din comuna Dumbrăvița administrată tot de USR, iar C.J. Timiș cârmuit de PNL în alianță cu USR nu poate merge mai departe cu proiectul din cauza nedemolării stâlpilor. Noapte minții. Nu mai puneți stâlpi, oameni buni, câinii își pot face nevoile și pe copaci, iar mijloace de transport in comun consumatoare de curent, nu de carburanți, sunt acum și pe baterii. N-ați știut?

 

Autor
Etichete ,
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

6 comentarii pentru acest articol

Fluide a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 09:54 )

Fluidizarea traficului, și anume că în loc să stai într-o coadă de 1 km, stai în 2 cozi de 500m. Ba chiar mai mult, pentru că e dovedit că atunci când lumea aude că se adaugă benzi, aleg și mai mult mașina. Și uite așa, peste câțiva ani ajungi la 2 cozi de 1km. Și mai pui o bandă, că sigur de data asta se rezolvă. Și ajungi la 3 cozi de 0.67 km. Care iar cresc, că uite, „s-a fluidizat”. Și mai pui o bandă. Începi să demolezi case (preferabil de săraci, vezi America) , pentru zeul fluidizării în epoca automobilului.

Nu scriu mai departe, că e deprimant

Kata a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 13:58 )

@Fluide, si faptul ca numarul de masini se imparte pe doua benzi nu-l iei in considerare?? Nu trec cumva un nr dublu de masini?! Dar daca transportul public devine mai calitativ si mai previzibil, iar pretul unei ore de parcare te costa mai mult decat biletul dus intors cu mijlocul de transport si mai ramai si cu banii de combustibil… nu crezi c-ar imputina numarul de masini in loc sa-l creasca?!

bla bla a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 14:16 )

Corect, o varianta ar fi sa puna autobuze electrice in loc de troleibuze. Asa impaca si capra si varza. doar ca autobuzele nu exista inca

Mihai Ieli a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 15:33 )

Toate bune si frumoase, dar eu stau si ma intreb de ce portiunea de sosea de legatura cu A1 prin Giarmata nu este nici acum gata. Tot de stalpi este vorba?
Da, solutia „pentru viitor” este cea a autobuzelor electrice dar, pe moment acestea sunt „sublime dar lipsesc cu desavarsire”. O alta intrebare care se pune este cea legata de perioada de executie a lucrarii pentru cazul in care stalpii ar fi demolati acum. Ne aducem aminte ca dl Nica isi dorea acest lucru acum 2 ani, cand au inceput lucrarile de largire a legaturii cu A1 prin Giarmata (acum, un santier abandonat). Daca stalpii ar fi disparut atunci, locuitorii din Dumbravita, fie nu ar fi aveat mijloc de transport in comun fie s-ar fi bucurat de autobuze diesel (poluante). Eu unul cred ca, intai de toate, ar fi bine ca macar portiunea dintre centura orasului si A1 (prin Giarmata) sa fie finalizata (la cat dureaza lucrarile s-ar putea sa apara si autobuzele electrice)

paralela 45 cu administrația a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 16:28 )

@Mihai
Pe locuitorii din Dumbrăvița îi cam doare undeva de troleibuz. Cred că vreo 98% dintre ei n-au călcat în ultimii 5 ani într-un firobuz. Mulți dintre cei tineri, nici măcar o dată, în viața lor.

Și dacă unii bagă bani europeni în stâlpi, ca mai apoi să-i scoată pentru lărgirea drumului, înseamnă că banii trebuie dați înapoi.

Andreea a spus: (noiembrie 29th, 2022 at 08:15 )

Am fost la dezbaterea publică a proiectului de lărgire la 4 benzi. Un proiect făcut pe genunchi, prezentat de niște incompetenți. Iar dezbaterea in sine a fost efectiv o mizerie!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho.ro
isho.ro

Cele mai citite articole


gauss-topografie-timisoara_728x90px

Administratie vezi arhiva Administratie

WINTER SALE 2023
WINTER SALE 2023

Politica vezi arhiva Politica

primaria timisoara

Și consilierii locali liberali de Timișoara anunță că se sacrifică și votează bugetul ”pentru bunul mers al orașului”

Așa cum debanat.ro relata încă de dimineață, nemulțumirea legată de modul în care se va vota, joi, bugetul Timișoarei este destul de mare. Iată că și liberalii din Consiliul Local spun că sunt nemulțumiți, dar că merg înainte cu votul „pro” buget. Într-o poziție semnată ”Grupul PNL din Consiliul Local Timișoara”, suntem anunțați că, de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Și consilierii locali liberali de Timișoara anunță că se sacrifică și votează bugetul ”pentru bunul mers al orașului”
dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

SCM Poli handbal

Nimeni nu e de nebătut! Poli întâlneşte neînvinsa Dinamo

Handbaliștii alb-violeţi revin pe teren pentru un meci oficial la 56 de zile distanță de la precedenta partidă, cea cu HC Buzău. SCM Poli continuă cu același lot aliniat în prima parte a sezonului și deschide anul 2023 în compania campioanei en titre și liderului, Dinamo București. „La acest moment, Dinamo este de departe cea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nimeni nu e de nebătut! Poli întâlneşte neînvinsa Dinamo
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Încă un „curajos” care a condus fără permis şi a fugit de poliţişti

Polițiștii timișeni au depistat în orașul Jimbolia din județul Timiș, un bărbat, în vârstă de 42 de ani, bănuit de săvârșirea unor infracțiuni rutiere. La data de 1 februarie, în jurul orei 23:27, polițiștii orașului Jimbolia, aflați în exercitarea atribuțiilor de serviciu pe Calea Mărășești din oraș, au efectuat semnal regulamentar de oprire unui autoturism,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Încă un „curajos” care a condus fără permis şi a fugit de poliţişti

Economic vezi arhiva Economic

IKEA deschide magazinul de la Timișoara la vară. Caută sute de angajați

Unul dintre cele mai cunoscute brand-uri din domeniul mobilei de casă se pregătește de deschiderea magazinului timișorean. Deocamdată caută să angajeze sute de viitori lucrători. IKEA a lansat programul de recrutare în masă, deschizând poziții peste peste 250 de locuri de muncă în cadrul viitorului magazin din Timișoara. Magazinul IKEA Timișoara reprezintă următoarea etapă, după...
Citeşte tot articolul Citeste articolul IKEA deschide magazinul de la Timișoara la vară. Caută sute de angajați

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Municipalitatea timișoreană a decis să accepte ideea organizării unei dezbateri publice pe tema bugetului local, care ar fi trebuit supus votului consilierilor în cursul ședinței de astăzi. Chiar dacă dezbaterea e ”din scurt”, fiind programată vineri la prânz, ideea în sine e un pas înainte. Așadar, Primăria Municipiului Timişoara invită pe toți cei interesați la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bugetul local al Timișoarei, în dezbatere publică vineri la prânz
Partidul ”la putere” în Timișoara are din nou garnitura, teoretic, completă în Consiliul Local. Mihai Ionuț Mortan a preluat locul lăsat liber de Aida Szilagyi demisionată după scandalul cu blocul ridicat de familia sa. Noul consilier a depus, joi, jurământul. În acest moment, USR este din nou aproape de majoritatea confortabilă care i-ar permite să...
Citeşte tot articolul Citeste articolul USR și-a completat lista consilierilor locali, după demisia Aidei Szilagyi. Postul, preluat de Mihai Ionuș Mortan
Primarul oraşului Buziaş, Sorin Munteanu, a semnat, miercuri, la sediul Ministerului Dezvoltării, contractul privind reabilitarea Şcolii Geneale din Bacova, finananţare fiind prin PNRR. Suma totală a contractului este de 2.574.948 de lei. Este al doilea contract prin PNRR pentru Buziaş, primul fiind pentru aciziţioanrea a  două microbuze electrice. Săptămîna viitoare, primarul Sorin Munteanu va mai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un nou contract prin PNRR, semnat de primarul Buziaşului, Sorin Munteanu
Votul consilierilor locali pentru bugetul Timişoarei aferent anului 2023 fost amânat pentru luni, 6 februarie. Vineri, 3 februarie, va avea loc o dezbatere publică privind bugetul. Viceprimarul PNL Cosmin Tabără spune că executivul primăriei a luat această decizie la presiunile făcute de consilierii PNL şi sindicatul condus de Tiberiu Negrei. Consilierii locali urmau să voteze...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Adoptarea bugetului Timişoarei aferent anului 2023 a fost amânată pentru luni. Vineri va fi dezbatere publică
Primăria Timișoara a semnat, joi, contractul de finanțare, pe programul Anghel Saligny, pentru finanțarea realizării Pasajului Solventul. Valoarea acestuia este de 43 de milioane de lei. Investiția cuprinde un drum care subtraversează liniile de cale ferată și include o linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare și două benzi pe sens pentru carosabil. De...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Administrația Timișoarei a semnat contractul de finanțare din Saligny pentru Pasajul Solventul
Așa cum debanat.ro relata încă de dimineață, nemulțumirea legată de modul în care se va vota, joi, bugetul Timișoarei este destul de mare. Iată că și liberalii din Consiliul Local spun că sunt nemulțumiți, dar că merg înainte cu votul „pro” buget. Într-o poziție semnată ”Grupul PNL din Consiliul Local Timișoara”, suntem anunțați că, de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Și consilierii locali liberali de Timișoara anunță că se sacrifică și votează bugetul ”pentru bunul mers al orașului”
Departamentul TimPark, aparținând Primăriei Timișoara a preluat oficial proprietatea și administrarea parcării situate în spatele centrului comercial Bega. Acel spațiu, organizat până acum sub forma unei parcări administrate privat, cu taxă, a fost subiect al unui proces, pe care municipalitatea l-a câștigat în justiție. Astfel, începând de joi dimineață, parcarea din spatele magazinului Bega a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se închide parcarea privată de la Bega și se transformă în parcare publică administrată de TimPark
Programul propus de Universitatea de Vest din Timișoara în cadrul „Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii”, gupate sub genericul „La UVT, cultura este capitală!”, aduce în orașul de pe Bega trei laureați ai premiului Nobel, din domeniul literaturii și chimiei. În seria acestor evenimente, în prima parte a acestui an, comunitatea academică din UVT...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Trei laureați Nobel,  Orhan Pamuk, Jean-Marie Lehn și Jean-Pierre Sauvage, invitați la Universitatea de Vest din Timișoara
Coincidență sau nu, miercuri pe zona pietonală din centrul Timișoarei a avut loc un amplu exercițiu în cadrul căruia reprezentanții Pompierilor au testat modul în care pot interveni dacă apare un incident în această parte a orașului unde circulația vehiculelor este restricționată. Luni, în cadrul Colegiului Prefectural, reprezentantul ISU Timiș spunea că nu ar fi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lista de la Primărie și verificările ISU. Dominic Fritz îi răspunde subprefectului Drăgănescu: ”Timișoara nu este unicul organizator al acestor evenimente”
Top