Normal ar fi să nu ne batem joc de bani. Dumbrăvița, povestea stâlpilor

Editorial de Eugen Sasu

Editorial de Eugen Sasu

În 2017, președintele de atunci al Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra (PSD), i-a cerut primarului în funcție al Timișoarei, Nicolae Robu (PNL) să dărâme stâlpii care susțin rețeaua de electrificare pentru troleibuzele municipale, pe linia extinsă periurbană Dumbrăvița. Ce avea Dobra cu stâlpii? Păi CJ Timiș își dorea cu ardoare să depună un proiect cu finanțare europeană pentru un racord la autostrada A1, iar patru benzi nu se puteau face fără îndepărtarea stâlpilor. Dar Dobra nu știa că proiectul cu racordul la A1 nu este al lui, nici al lui Ștefan Cel Mare (Moldova), nici al primarului Malac (Moldova, PSD), ci al urmașilor urmașilor lor, Alin Nica (PNL), Horia Bugarin (USR) și Dominic Fritz (USR).

Firește că și Alin Nica, președinte actualmente al CJ Timiș, ar putea cunoaște asta, că finalizarea racordului se va petrece în mandatul urmașului urmașilor politicienilor de acum, poate Alfred Simonis (PSD), că e tânăr, dar nu dezarmează și cere același lucru ca și Dobra după cinci ani de nimic petrecut în cea mai bogată comună din România. Stâlpii sunt tot acolo, proiectul european e tot acolo, neterminat, cu executantul fugărit pe motiv de neseriozitate și indispoziții financiare cronice. Dar toți mai merităm o șansă, chiar și racordul la autostradă, chiar și Alin Nica, prin urmare un alt executant va prelua lucrarea și speră să o ducă la capăt până vine Alfred Simonis.

Dar pentru asta este nevoie de „defrișarea” stâlpilor puși nu cu mulți ani în urmă prea apropiat pentru a permite lărgirea drumului la patru benzi. Orice om normal se întreabă de ce fostul primar Malac a pus stâlpii, tot cu finanțare europeană, atât de apropiați încât proiectul CJ Timiș cu racordul să nu se poată împlini prin Dumbrăvița. Ba alții mai normali la cap ar fi cerut ca Uniunea Europeană să-și recupereze banii dați pentru o lucrare care avea să dăinuie doar cinci ani din moftul unor politicieni, căci neoficial Dumbrăvița nu voia drum de patru benzi și cu asta basta.

Geaba Malac era de la PSD, Dobra era de la PSD, stâlpii s-au pus intenționat așa, considerând opinia publică și mulți politicieni că patru benzi ar mutila comuna și ar face-o de netraversat peste axul central, precum multe localități de pe Valea Prahovei. Dar patru benzi nu aduceau numai balamuc, ci și o fluidizare a traficului pentru dumbrăvițenii care-și petrec timpul stând în cozi interminabile între Kaufland și centrul civic al comunei. Nici nu trebuia să te gândești la timișorenii grăbiți spre A1, căci pentru aceștia alternativa era centura și alt racord pregătit spre execuție de la intersecția Sânandrei cu vechiul drum de Arad.

Ăsta e peisajul cu oameni ciudați, dar oamenii considerați ciudați au plecat de la putere și au venit alții despre care speram că nu sunt ciudați și ei, căci altfel nu ne mai doream schimbarea unui ciudat cu altul la fel de ciudat. Astăzi suntem în același punct ca în 2017. Primăria Timișoara condusă de USR nu își ia stâlpii din comuna Dumbrăvița administrată tot de USR, iar C.J. Timiș cârmuit de PNL în alianță cu USR nu poate merge mai departe cu proiectul din cauza nedemolării stâlpilor. Noapte minții. Nu mai puneți stâlpi, oameni buni, câinii își pot face nevoile și pe copaci, iar mijloace de transport in comun consumatoare de curent, nu de carburanți, sunt acum și pe baterii. N-ați știut?

 

Autor
Etichete ,
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

6 comentarii pentru acest articol

Fluide a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 09:54 )

Fluidizarea traficului, și anume că în loc să stai într-o coadă de 1 km, stai în 2 cozi de 500m. Ba chiar mai mult, pentru că e dovedit că atunci când lumea aude că se adaugă benzi, aleg și mai mult mașina. Și uite așa, peste câțiva ani ajungi la 2 cozi de 1km. Și mai pui o bandă, că sigur de data asta se rezolvă. Și ajungi la 3 cozi de 0.67 km. Care iar cresc, că uite, „s-a fluidizat”. Și mai pui o bandă. Începi să demolezi case (preferabil de săraci, vezi America) , pentru zeul fluidizării în epoca automobilului.

Nu scriu mai departe, că e deprimant

Kata a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 13:58 )

@Fluide, si faptul ca numarul de masini se imparte pe doua benzi nu-l iei in considerare?? Nu trec cumva un nr dublu de masini?! Dar daca transportul public devine mai calitativ si mai previzibil, iar pretul unei ore de parcare te costa mai mult decat biletul dus intors cu mijlocul de transport si mai ramai si cu banii de combustibil… nu crezi c-ar imputina numarul de masini in loc sa-l creasca?!

bla bla a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 14:16 )

Corect, o varianta ar fi sa puna autobuze electrice in loc de troleibuze. Asa impaca si capra si varza. doar ca autobuzele nu exista inca

Mihai Ieli a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 15:33 )

Toate bune si frumoase, dar eu stau si ma intreb de ce portiunea de sosea de legatura cu A1 prin Giarmata nu este nici acum gata. Tot de stalpi este vorba?
Da, solutia „pentru viitor” este cea a autobuzelor electrice dar, pe moment acestea sunt „sublime dar lipsesc cu desavarsire”. O alta intrebare care se pune este cea legata de perioada de executie a lucrarii pentru cazul in care stalpii ar fi demolati acum. Ne aducem aminte ca dl Nica isi dorea acest lucru acum 2 ani, cand au inceput lucrarile de largire a legaturii cu A1 prin Giarmata (acum, un santier abandonat). Daca stalpii ar fi disparut atunci, locuitorii din Dumbravita, fie nu ar fi aveat mijloc de transport in comun fie s-ar fi bucurat de autobuze diesel (poluante). Eu unul cred ca, intai de toate, ar fi bine ca macar portiunea dintre centura orasului si A1 (prin Giarmata) sa fie finalizata (la cat dureaza lucrarile s-ar putea sa apara si autobuzele electrice)

paralela 45 cu administrația a spus: (noiembrie 28th, 2022 at 16:28 )

@Mihai
Pe locuitorii din Dumbrăvița îi cam doare undeva de troleibuz. Cred că vreo 98% dintre ei n-au călcat în ultimii 5 ani într-un firobuz. Mulți dintre cei tineri, nici măcar o dată, în viața lor.

Și dacă unii bagă bani europeni în stâlpi, ca mai apoi să-i scoată pentru lărgirea drumului, înseamnă că banii trebuie dați înapoi.

Andreea a spus: (noiembrie 29th, 2022 at 08:15 )

Am fost la dezbaterea publică a proiectului de lărgire la 4 benzi. Un proiect făcut pe genunchi, prezentat de niște incompetenți. Iar dezbaterea in sine a fost efectiv o mizerie!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute
L'architect du Beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Victorie de pus în ramă pentru CFR pe terenul campioanei

Surpriză frumoasă în etapa a doua din play-off, în prima ligă de futsal. CFR Timişoara a reuşit imposibilul şi s-a impus pe terenul campioanei, United Galaţi, formaţie neînvinsă până în acel moment. Partida din Sala Dunărea a fost echilibrată, dar bănăţenii au avut un plus de prospeţime şi inteligenţă pentru a ieşi învingători. Gazdele au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Victorie de pus în ramă pentru CFR pe terenul campioanei
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Angajaţii Horticultura lucrează de zor în Parcul Civic

Angajaţii societăţii Horticultura continuă lucrările de întreținere a Parcului Civic, pe măsură ce condițiile meteo permit acest lucru. Acest parc a fost preluat de societatea municipalităţii, în luna ianuarie, după ce Primăria Timişoara a refuzat să recepţioneze lucrările de mântuială executate de o firmă contractată de fosta administraţie.  În prima zi a săptămânii angajaţii Horticultura...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Angajaţii Horticultura lucrează de zor în Parcul Civic
dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Se montează grinzile din Freidorf pe Centura Sud. Se toarnă deja asfalt pe unele porțiuni/Foto

Șoferii care folosesc ruta de intrare în oraș dinspre Sânmihaiu Român – strada Polonă, vor trebui să circule cu restricții în zona unde centura Sud supratraverseză șoseaua. Aceasta pentru că, veste bună, se montează grinzile de la pasaj. O altă veste, a fost turnat asfalt pe unele porțiuni din Centura Sud. Miercuri, 20 martie, începând...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se montează grinzile din Freidorf pe Centura Sud. Se toarnă deja asfalt pe unele porțiuni/Foto

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Fundația Art Encounters vernisează pe 28 martie expoziția „Lecții de grădinărit. 10 precepte pentru o grădină organică” a artiștilor Alexandra Boaru, Adrian Câtu, Lorena Cocioni, Pavel Grosu, Gwen (Emma Bădulescu), Catinca Malaimare, Lucian Popăilă, Victoria Sadovnic, Ioana Stanca și Ovidiu Toader. Curatoriată de Ami Barak, expoziția reunește cei zece artiști care fac parte dintr-o nouă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Zece tineri artiști expun la Fundație Art Encounters, la Timișoara
Trei artiști stradali români și un artist islandez vor schimba aspectul comunei Foeni. Ea a avut la dispoziție un loc mai mult decât … interesant, pentru a-l transforma în gazdă pentru picture: stația de autobuz din localitate. Cea de-a doua rezidență artistic organizată de Asociația Miltonia, partenerul cultural al Consiliului Județean Timiș în cadrul proiectului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O artistă română a pictat pe stația de autobuz din Foeni. Proiectul, parte al revitalizării Conacului Mocioni/Foto
Surpriză frumoasă în etapa a doua din play-off, în prima ligă de futsal. CFR Timişoara a reuşit imposibilul şi s-a impus pe terenul campioanei, United Galaţi, formaţie neînvinsă până în acel moment. Partida din Sala Dunărea a fost echilibrată, dar bănăţenii au avut un plus de prospeţime şi inteligenţă pentru a ieşi învingători. Gazdele au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Victorie de pus în ramă pentru CFR pe terenul campioanei
Angajaţii societăţii Horticultura continuă lucrările de întreținere a Parcului Civic, pe măsură ce condițiile meteo permit acest lucru. Acest parc a fost preluat de societatea municipalităţii, în luna ianuarie, după ce Primăria Timişoara a refuzat să recepţioneze lucrările de mântuială executate de o firmă contractată de fosta administraţie.  În prima zi a săptămânii angajaţii Horticultura...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Angajaţii Horticultura lucrează de zor în Parcul Civic
Agenția de turism As Tour – Timișoara vă propune un început de toamnă reușit, alegând o ofertă de neratat: un sejur Antalya – Turcia în perioada 20 – 27 septembrie. Tarifele încep de la 590 euro de persoană într-un  hotel de patru stele Agenția de turism As Tour – Timișoara vă invită, de această dată,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Început de toamnă în Antalya, cu As Tour Timişoara
Liderii coaliției PSD – PNL au discutat în ședința de luni şi situaţia din Timiş, ajungând la un acord de principiu să sprijine candidați comuni la preşedinţia Consiliului Judeţean şi Primăria Timişoara. Potrivit acestei înţelegeri, coaliția ar urma să sprijine un candidat PSD la Consiliul Județean și un candidat PNL la Primăria Timişoara, acesta din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Coaliţia a discutat despre candidaţi comuni la Timiş. PSD ar urma să preia preşedinţia CJ Timiş
O firmă din București a primit contractul de dotare a Liceului Waldorf din Timișoara cu mobilier școlar nou. Valoarea înțelegerii cu Primăria Timișoara este de 708.000 lei plus TVA. Deocamdată, mobila nu prea are unde să fie instalată, încă se lucrează la noul corp de clădire al Liceului Waldorf unde acesta urmează să ajungă. Dotările...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O firmă din București va furniza mobila pentru viitorul corp al Liceului Waldorf din Timișoara
Primăria Timișoara, prin Direcția de Asistență Socială, va depune spre finanțare un proiect pentru un nou centru pentru persoane vârstnice, acesta urmând să fie situate pe strada Lorena. Proiectul „VITAL – vârstnici integrați activ în comunitatea locală din Timișoara” a fost aprobat de consilierii locali și vizează înființarea unui nou centru pentru persoanele vârstnice. Acesta...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara vrea finanțare pentru un nou centru destinat persoanelor vârstnice. Suma necesară, 7,8 milioane de lei
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor a efectuat, în urma unei reclamații, un control la Cantina Liceului Tehnologic de Silvicultură și Agricultură “Casa Verde” Timișoara. În urma verificărilor, aici au fost descoperite mai multe probleme. Inspectorii OPC au identificate materii prime cu data limită de consum depășită, produsele fiind expirate, respectiv cu stare termică schimbată. Agregatele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Protecția Consumatorilor a închis temporar cantina Liceului Silvic Timișoara/Foto
Top