Noul terminal cargo care se ridică la Aeroportul Internațional Timișoara va costa de trei ori mai mult decât se estimase inițial. Discuțiile purtate cu posibilii beneficiari ai investiției au arătat că aceștia au nevoie de anumite condiții de lucru, care vor necesita investiții suplimentare.
Investiția în noul centru se va realiza din fonduri asigurate integral de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) din fonduri publice. Realizarea Centrului logistic destinat gestionării transporturilor aeriene de mărfuri a fpcut deja primii pași.
Proiectul s-a demarat în condițiile finanțării integrale prin fonduri naționale și prin fonduri private, atrase prin „concesiune de lucrări” și ar putea fi implementat printr-o procedură de achiziții pe loturi. A fost solicitată emiterea unui certificat de urbanism pentru realizarea acestui proiect.
Deja a fost finalizat Studiul de fezabilitate care a determinat costurile bugetare prin Devizul general. S-au obținut toate avizele stabilite prin certificatul de urbanism la această etapă de proiectare. Conform acestui studiu, costurile de edificare a construcției sunt evaluate la 25.238.475 lei (respectiv 29.995.000 lei cu TVA, 6.071.862 euro[1]), din care 18.901.250 lei (fără TVA) reprezintă construcții și montaj,
Costurile de administrare întreținere spații interioare și exterioare pot fi asigurate de aeroport la o valoare estimată de 0,25 euro pe metru pătrat, pe lună.
Construirea terminalului va fi demarată în condițiile garantării ferme a închirierii pentru întreaga perioadă de amortizare a investiției.
Din primele discuții, principalii operatori de marfă de pe plan mondial au confirmat că sunt interesați să închirieze spații în hala ridicată, inclusiv Poșta Română și-a manifestat interesul pentru o suprafață în noul terminal cargo. Firmele au cerut o serie de condiții speciale pentru dotarea terminalului, legate de prezența internetului sau de temperatura din spațiul de depozitare, ceea ce a urcat semnificativ valoarea investiției.
Comentarii prin facebook