Bozankaya a tras primele concluzii asupra tramvaiului ”afumat”: Frânele au fost blocate, vatmanul a forțat sistemul și a apărut fumul

tramvai bozankaya

tramvai bozankaya

Compania turcească producătoare a noilor tramvaie ale Timișoarei a analizat cauzele incidentului în urma cărora pompierii au fost nevoiți să intervină pentru a stopa un început de incendiu la unul dintre aceste tramvaie, pe 8 martie. Turcii spun că s-ar fi blocat frânele, iar vatmanul a forțat sistemul, ceea ce a dus la încălzirea plăcuțelor de frână. De aflat nu aflăm, cel puțin deocamdată, de ce frânele s-au blocat, ci doar de forțarea din partea vatmanului.

Producătorul prezintă concluzii ”în urma informațiilor apărute în presă, pe 8 martie 2023, după incidentul din fața Palatului Administrativ din Timișoara în care a fost implicat tramvaiul numărul 1 Bozankaya”. Specialiştii tehnici ai companiei, au analizat problema și au concluzionat.

În principiu, frânele s-au blocat și vatmanul a dus tramvaiul într-o zonă sigură, cu sistemele blocate, spun cei de la Bozankaya.

”Pe 8 martie 2023, pe baza analizelor fișierelor de date, plăcuțele de frână ale tramvaiului s-au blocat. Șoferul a încercat să elibereze frânele și a continuat să conducă vehiculul. Deoarece frânele au fost aplicate în timpul deplasării, sistemul vehiculului s-a oprit de mai multe ori pentru protecție sporită și a oprit tracțiunea. Pentru a duce tramvaiul într-o locație sigură, șoferul a condus tramvaiul cu frânele aplicate și din cauza frecării și supraîncălzirii plăcuțelor de frână, și de sub tramvai a ieșit fum”, transmit cei de la Bozankaya.

Turcii spun că înregistrările video din cabina vatmanului nu au putut fi recuperate din motive necunoscute care nu au legătură cu Bozankaya. În ceea ce privește tracțiunea, acolo nu au fost descoperite probleme, susține producătorul.

”Raportul preliminar emis de Bozankaya, bazat pe analizele fișierelor de jurnal extrase din software-ul de înregistrare al vehiculului la momentul incidentului, nu există nici dovezi, nici indicii cu privire la defecțiune a motorului. Acest lucru este, de asemenea, reconfirmat și justificat prin inspecția tehnică a vehiculului de către personalul autorizat”, continuă reprezentanţii companiei din Turcia.

Ei menționează că la niciun tramvai Bozankaya din România nu au fost înregistrate probleme la nivelul motoarelor.

“În prezent, nici un tramvai al companiei nu se află în depou pentru ca motoarele să fie devoalate. În urma analizei bazate pe date concrete și solide, Bozankaya neagă informațiile false relatate în media cu privire la incidentele privind tramvaiele sale”, mai spun turcii.

Compania Bozankaya mai anunță că tratează cu maximă seriozitate acest incident și că investighează cauza principală pentru a se asigura că acest lucru nu se va mai repeta.

„Tramvaiele îndeplinesc standardele și cerințele tehnice de calitate cuprinse și în legislația română în vigoare, precum și nivelul ridicat de siguranță a pasagerilor având în vedere natura transportului.  Siguranța pasagerilor împreună cu calitatea mijloacelor de transport rămân primordiale pentru Bozankaya”, au mai anunțat reprezentanții companiei.

Etichete ,
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

Reos a spus: (martie 21st, 2023 at 12:51 )

Vatmanii noștri corculă și cu frînele blocate ei sunt puțin mai duri cu materialul ,simțul nu este încă dezvoltat.

Ștefan de B. a spus: (martie 21st, 2023 at 13:14 )

Da, orice neregulă este magnificată în presa locală pentru că trăim în paradigma indusă subconștient a ursului care întreabă „De ce n-ai șapcă?” și a iepurașului care ar fi bine să aibă. Că dacă n-are, e incompetent, normal! Adică în umbra marelui urs (URSS). Ale cărui eructații și răgete se citesc printre rândurile declarațiilor membrilor unor partide „democratice”, unul chiar „istoric”. De ce-ar constitui o știre de presă o defecțiune a unui tramvai, n-am înțeles …
Probabil ca să ni se inoculeze iar în drăguțul de subconștient că intermezzo-ul Fritz-primar e ceva ce nu poate dura, ce e lovit în fiecare zi, bășcălit, înjurat etc., că am deraiat de la cale și că, chiar dacă-i frumoasă nebunia, ineluctabil ne vom întoarce la ale noastre. Atractorul e prea puternic, abaterea va fi corectată etc. Trebuie să acceptăm statutul nostru de ierbivore de savană privite mereu din umbră de ochi răi, să ne bucurăm nu că trăim, ci că supraviețuim, că suntem lăsate să supraviețuiască, să ne acceptăm limitele fixate de alții și să le interiorizăm. Pentru că nu e nimic mai dulce pentru stăpân decât frica respectuoasă pe care i-o poartă sluga.

Andrei a spus: (martie 21st, 2023 at 18:30 )

Este încurajator să aflu că niciunul dintre tramvaiele Bozankaya din România nu a avut probleme cu motoarele și că compania a confirmat acest lucru prin analize bazate pe date concrete și solide. În plus, faptul că tramvaiele îndeplinesc standardele și cerințele tehnice de calitate cuprinse și în legislația română în vigoare, precum și nivelul ridicat de siguranță a pasagerilor.

Wanda89 a spus: (martie 21st, 2023 at 19:22 )

Mă miră răbdarea vatmanilor. Frână după frână, din cauza traficului auto absurd din Timișoara. Tramvaie ultramoderne, cu zeci de senzori, concepuți, probabil, pentru orașe normale la cap. OK, tâmpiții spun că tramvaiele vechi nu pățeau asemenea evenimente. Corect, erau ca tancurile clasice, abia așteptau unii vatmani să facă zob vreo mașină, prin intersecții.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

ENEL
Enel

Cele mai citite articole


gauss-topografie-timisoara_728x90px

Administratie vezi arhiva Administratie

Patrimoniul Art Nouveau al Timișoarei va fi prezentat turiștilor prin intermediul unui tur ghidat, realizat în compania unui personaj de epocă/FOTO

Timișoara va beneficia de un tur ghidat pentru turiști, special pentru descoperirea patrimoniului Art Nouveau al orașului, în urma unei inițiative a Asociației pentru Promovarea Timișoarei (APT). Primul tur ghidat al patrimoniului Art Nouveau local, desfășurat în compania unui personaj de epocă, face parte dintr-o serie de acțiuni realizate de APT de la începutul acestui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Patrimoniul Art Nouveau al Timișoarei va fi prezentat turiștilor prin intermediul unui tur ghidat, realizat în compania unui personaj de epocă/FOTO
Fidelity by Iulius Mall
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

A fost semnat primul contract pentru drumul expres Lugoj – Filiași

Compania de Drumuri a semnat, vineri, primul din cele 4 contracte pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construcției drumului de mare viteză Filiași-Lugoj, în lungime de 230 km. Valoarea contractului, finanțat prin Programul Transporturi 2021-2027 este de 21,05 milioane de lei, fără TVA. Contractul a fost adjudecat de Asocierea S.C. D P Consult S.A. –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost semnat primul contract pentru drumul expres Lugoj – Filiași

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Timișoara a găzduit cea de a șaptea ediție a conferinței internaționale “Security Challenges in the Balkans”. Conferința, organizată în cadrul parteneriatului existent între Universitatea de Vest din Timișoara și New Strategy Center și sub patronajul Ministerului Afacerilor Externe, a devenit un eveniment anual de referință ce aduce în prim plan vechile și noile provocări de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest și New Strategy Center au organizat la Timișoara o nouă ediție a conferinței Security Challenges in Balkans
Timișoara va beneficia de un tur ghidat pentru turiști, special pentru descoperirea patrimoniului Art Nouveau al orașului, în urma unei inițiative a Asociației pentru Promovarea Timișoarei (APT). Primul tur ghidat al patrimoniului Art Nouveau local, desfășurat în compania unui personaj de epocă, face parte dintr-o serie de acțiuni realizate de APT de la începutul acestui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Patrimoniul Art Nouveau al Timișoarei va fi prezentat turiștilor prin intermediul unui tur ghidat, realizat în compania unui personaj de epocă/FOTO
Școala generală care deservește cartierul Fratelia va intra în reabilitare. Primăria Timișoara pregătește documentația pentru achiziționarea lucrărilor de execuție și actualizarea în buget a sumelor necesare pentru investiție. Procesul de reabilitare a Școlii Gimnaziale nr. 15 include etajarea imobilului existent, astfel încât se vor crea patru noi săli de clasă, o sală multifuncțională și grupurile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Administrația timișoreană pregătește licitația pentru reabilitarea Școlii Generale 15
Vineri, 9 iunie, Sebastian Yvan Legrand, ar fi plecat de la after school, în vârstă de 9 ani, de pe strada Eroilor de la Păuliș din Timișoara, într-o direcție necunoscută, iar până în prezent nu a mai revenit la domiciliu.  Copilul are următoarele semnalmente: înălțime 1,53 metri, 43 de kilograme, păr brunet, ochi albaștri. Îmbrăcăminte:...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A dispărut un copil de nouă ani. A plecat de la after school şi nu a mai fost văzut! UPDATE: Minorul a fost găsit
Timișoara a avut parte, vineri după-masă, de o ploaie cum nu a mai avut de mult. Multe zone din oraș s-au umplut de apă, clădiri publice și private au fost inundate în zona subsolurilor sau prin acoperiș. Printre zonele afectate, un ”clasic”, pasajul Brediceanu, inundat, cu mașini blocate inițial, ulterior rezolvat de echipele ISU și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Același pasaj rutier, o ploaie zdravănă, două constatări diferite. Fostul viceprimar, Dan Diaconu, și primăria au analizat inundația
De vineri, Timișoara are oficial deschis un Muzeu al Apei. Inițiativă a companiei locale de apă și canal, Aquatim, acesta este situat la prima uzină de apă a orașului, acolo unde erau primele utilaje industriale de extragere, prelucrare și epurare a apei din capitala Banatului. Locația revine în viața comunității, în urma unui amplu program...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara a fost inaugurat oficial Muzeul Apei. Va funcționa la fosta Uzină de Apă Urseni, a societății Aquatim/FOTO
Deschiderea primei creşe din Dumbrăviţa vine în sprijinul tinerilor părinți din zonă. Noua creșă are o capacitate de 80 de locuri și va asigura accesul copiilor la educație de calitate, chiar de la cea mai fragedă vârstă. În acest an, creșa va găzdui grupa de vârstă 2-3 ani. Primarul Horia Bugarin (USR) inaugurează prima creșă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Prima creșă din Dumbrăvița își deschide porțile. O investiţie de opt milioane de lei cu 80 de locuri
Echipa de baschet a oraşului îl va avea în lotul pentru sezonul viitor pe Victor Legoșin, un jucător de 23 de ani din Republica Moldova. Victor nu este la prima experiență în România: el a mai jucat pentru CSM Focșani, în sezonul recent încheiat. Legoșin are cetățenia română și este eligibil ca jucător autohton. Născut...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Noutăţi la echipa de baschet a Timişoarei
Top