Primăria Timișoara caută modalități de a obține tot mai mulți bani din utilizarea serviciului de parcare din oraș. Astfel, numeroase noi străzi au fost incluse la taxare. Consilierii locali au aprobat marți noul ”Regulament de funcționare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timișoara – TimPark”.
Străzile care intră în sistemul TimPark conform noilor prevederi sunt Bulevardul str. 1 Decembrie 1918, încadrată în subzona G8 (90 de locuri de parcare); str. Mareșal Alexandru Averescu, încadrată în subzona A10 (96 de locuri de parcare); str. Azuga, încadrată în subzona A10 (59 de locuri de parcare); Aleea Nicolae Boboc, încadrată în subzona A2 (18 locuri de parcare); Aleea Tiberiu Brediceanu, încadrată în subzona A2 (20 de locuri de parcare); str. Arhitect Duiliu Marcu, încadrată în subzona A2 (115 locuri de parcare); str. Dunărea, încadrată în subzona A1 (107 locuri de parcare); str. Eneas, încadrată în subzona A2 (53 de locuri de parcare); str. Martir Alexandru Ferkel-Suteu, încadrată în subzona A10 (82 de locuri de parcare); str. Mareșal Foch Ferdinand – încadrată în subzona V2 – tarifare progresivă (96 de locuri de parcare); str. Traian Grozăvesu, încadrată în subzona R4 (17 locuri de parcare); str. Martir Herman Sporer, încadrată în subzona A2 (28 de locuri de parcare); str. Nicolae Ilieșu, încadrată în subzona A10 (150 de locuri de parcare); str. Independenței, încadrată în subzona G8 (40 de locuri de parcare); str. Intrarea Iorgovanului, încadrată în subzona A2 (43 de locuri de parcare); str. Dumitru Kiriac, încadrată în subzona A2 (56 de locuri de parcare); str. Intrarea Zoltan Kodaly, încadrată în subzona A3 (88 de locuri de parcare); str. Lacului, încadrată în subzona A2 (108 locuri de parcare); str. Lalelelor, încadrată în subzona A3 (80 de locuri de parcare); str. Dr. Mitropolit Lăzărescu Vasile, încadrată în subzona G2 (32 de locuri de parcare); str. Măcin, încadrată în subzona A3 (219 locuri de parcare); str. Meziad, încadrată în subzona A10 (80 de locuri de parcare); str. Miletici Alexandru, încadrată în subzona A3 (66 de locuri de parcare); str. Ioachim Miloia, încadrată în subzona A10 (93 de locuri de parcare); str. Salcâmilor, încadrată în subzona A10 (45 de locuri de parcare); str. Ioan Rusu Șirianu, încadrată în subzona A2 (57 de locuri de parcare); str. Ștrandului, încadrată în subzona A3 (159 de locuri de parcare); str. Transilvania, încadrată în subzona A2 (87 de locuri de parcare); Calea Stan Vidrighin, încadrată în subzona A4 (50 de locuri de parcare).
Desigur, proiectul nu a trecut fără a avea parte de ceva dezbateri. ”Prietenii” Dan Diaconu și Ruben Lațcău nu au ratat ocazia să își expună părerile contradictorii.
„Întrebarea mea se referă la numărul mare de străzi, multe dintre ele fără vreo relevanță din punct de vedere al circulației și importanței în trafic, pe care se extinde sistemul TimPark, cu motivația că acolo s-au făcut investiții. Dar nu cred că asta este o justificare pentru ceva care în această formulă nu aduce niciun plus, eventual doar o jecmăneală”, conform lui Dan Diaconu.
Răspunsul a venit chiar de la viceprimarul Ruben Lațcău, cel care insistă că introducerea sistemului s-a făcut, de fapt, la cererea locatarilor din zonele respective. Unii cetățeni au mai multe mașini, câte șase șapte, spune viceprimarul.
„În foarte multe dintre aceste cazuri, chiar oamenii au cerut să intre în TimPark pentru ca parcarea să se facă organizat. În multe zone, sunt cetățeni care fac comerț cu mașini second-hand, alții care au mai multe mașini, șase-șapte, alții care depozitează rable – ei nu își vor mai putea lăsa mașinile pe domeniul public. Cetățenii doresc extinderea acestui sistem pentru că acest lucru le permite ca locurile de parcare să fie folosite de ei, de cei din cartiere, și nu să fie folosite ca depozite pe spațiul public. Ca atare, să știți că această reglementare va crește pentru că este una care avantajează locuitorii, rezidenții din zonele unde există TimPark”, a transmis a declarat, în plen, Ruben Lațcău.
Tot la capitolul schimbări putem include și eliminarea abonamentelor pe durată de cinci zile, de exemplu, și introducerea celui de minin 21 de zile lucrătoare,
„Abonamentele eliberate asigură dreptul de staționare pe perioada înscrisă pe acestea – care este de minim 21 de zile lucrătoare și maxim până în data de 31 decembrie a anului în curs, e.cluzând zona verde (0), parcările cu accesul controlat, și străzile/parcările prevăzute cu taxare progresivă”, se spune în proiectul adoptat.
A fost majorată și valoarea cartelelor valorice folosite pentru taxarea la nivel de minut (pre-pay) pe bază de voucher și apel telefonic. De la 10, 30 și 50 de lei, acestea s-au modificat la 30, 50 și 100 de lei.
„Din momentul în care s-a dat BIP începe contorizarea și taxarea. În cazul fiecărei sesiuni de parcare primele 30 de minute sunt indivizibile și se taxează ca atare, urmând ca ulterior primelor 30 de minute taxarea să se facă la minut. Este obligatoriu să se audă că s-a făcut apel, sunetul ocupat indicând imposibilitatea de a efectua tranzacția dorită”, se spune despre această modalitate de plată.
Parcări publice cu bariere.
Se schimbă și sistemul de taxare în zonele cu bariere.
„Aceste sisteme de control al accesului prin bariere duc la eficientizarea folosirii locurilor de parcare, având în vedere că, în fapt parcarea presupune de facto închirierea, de către posesorul (sau utilizatorul) unui autoturism, a unui spațiu urban care este blocat pe perioadă limitată de către autoturismul respectiv. Ori, prin introducerea acestui sistem se ajunge la taxarea efectivă a întregului timp în care locurile de parcare sunt ocupate, față de parcările publice deschise, în cadrul cărora o taxare integrală a timpului de parcare este practic imposibil de atins, indiferent de mijloacele de control utilizate”, confom hotărârii.
Comentarii prin facebook