Consiliul Județean Timiș nu poate face singur podul peste Mureș de la Cenad, dar poate face cu bani europeni studiul de fezabilitate al investiției. Ministrul Sorin Grindeanu a semnat, de curând, la Timișoara, acordul de realizare al acestui pod, iar acum autoritățile județene depun cerere pentru realizarea studiului de fezabilitate.
Pe lista proiectelor care vor fi votate de consilierii județeni se va afla la următoarea ședință de plen și cel prin care se aprobă solicitarea de fonduri europene prin Programului INTERREG Romania-Ungaria 2021-2027 al Comisiei Europene. În luna iunie a fost lansat primul apel de proiecte cu termen limită de depunere a proiectelor 27 septembrie 2023. În cadrul Priorităţii 1 — “Cooperare pentru o zonă transfrontalieră verde şi mai rezistentă între România si Ungaria”, programul finanţează proiecte cu impact transfrontalier care nu includ infrastructură.
Deci, a apărut o excelentă oportunitate de finanțare a acestui SF.
În urma unei analize de necesităţi privind îmbunătăţirea conectivităţii între cele două judeţe transfrontaliere vecine – Judeţul Timiş şi judeţul Csongrad — se propune realizarea unui proiect finanţat prin Programul sus-menţionat având ca obiectiv elaborarea documentaţiei tehnico-economice faza Studiu de fezabilitate necesare realizării ulterioare a podului peste râul Mureş şi a infrastructurii rutiere între localităţile Cenad şi Magyarcsanâd. Dat fiind specificul priorităţii de finanţare din cadrul programului, soluţia tehnică constructivă va respecta cerinţele privind conservarea biodiversităţii prin adoptarea soluţiilor de infrastructură verde.
Prin această finanțare se va realiza Studiul de fezabilitate integrat pentru obiectivul de investiție “Stabilirea conexiunii rutiere printr-un pod peste răul Mureș intre localitățile Cenad și Magyarcsanad” cu soluții de interconectare Ia infrastructura rutieră majoră DN6 România și A43 în Ungaria. UAT Județ Timiș va fi lider de proiect, iar județul Csongrad Csanad partener proiect.
Valoarea studiului este apreciată la 700.000 de euro, din care CJT va suporta 14.000 de euro, finanțare europeană 560.000, guvernul României 126.000 de euro.
Comentarii prin facebook