Administrația Timișoarei pune la bătaie peste 50 de milioane de euro pentru a rezolva problema salubrității stradale și a deszăpezirii orașului pentru următorii opt ani. Licitația a fost lansată, aceasta la jumătate de an de la momentul în care Consiliul Local a elaborate documentația pentru acest megacontract.
Cei din primărie spun că de acum se va plăti ”pe real”, adică exact cât e suprafața reală a străzilor și trotuarelor incluse în contract. Pentru aceasta a fost angajată o firmă, care se ocupat de măsurat, de făcut documentație și alte operațiuni aferente.
În urmă cu câteva zile, Primăria Timișoara anunța că firma de salubritate a cumpărat patru mașinuțe care asigură salubrizarea mecanizată a străzilor. Nu știm cât de mult ar putea afecta o asemenea achiziție obținerea unui nou contract, dar, cu siguranță că nu vor putea acoperi peste jumătate din străzi măturate mecanizat, așa cum spunea primarul că se va întâmpla conform noului contract.
„Toate străzile asfaltate din oraș vor fi incluse, iar peste jumătate vor fi curățate mecanizat. Vrem să extindem numărul străzilor unde se intervine cu automăturătoare pe trotuare și să introducem monitorizarea video a vehiculelor, inclusiv a modului în care se execută periajul”, anunța, în august 2023, primarul Dominic Fritz.
Municipalitatea a publicat pe SEAP anunțul prin care se acordă un contract pe opt ani pentru salubritate. Acesta va acoperi ”măturatul, spălatul şi stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea şi transportul deşeurilor de pământ şi pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deşeuri, precum şi a deşeurilor provenite din coşurile stradale la depozitele de deşeuri şi/sau la instalaţiile de tratare; curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ”.
Firma câștigătoare va da cu mătura, va uda străzile, va ridica deșeurile din coșurile de gunoi. De asemenea, va curăța zăpada și gheața, respectiv va da pe jos cu substanțe care vor preveni înghețul.
„Activitatea de salubrizare stradală presupune realizarea următoarelor operații: măturat mecanizat carosabil; măturat mecanizat trotuare; măturat manual carosabil;măturat manual trotuare; răzuit rigole; stropit carosabil; spălat carosabil; gestionarea deşeurilor colectate din coşurile stradale. Activitatea de deszapezire presupune realizarea următoarelor servicii/lucrări: curățat zăpadă mecanizat cu autospeciale/utilaje echipate cu lamă/plug; curățat zăpadă manual, inclusiv stații publice de îmbarcare-debarcare călători și refugii; încărcat mecanizat și transport zăpadă; împrăștiat manual material antiderapant, de tip sare în amestec cu clorură de calciu solidă; împrăștiat mecanic material antiderapant, de tip sare cu injecție de soluție de clorură de calciu în concentratie de 30%”, se spune în documentația licitației.
Suma alocată este de 260 de milioane de lei, cu TVA. Precedentul, cel cu Brantner a fost de 87 de milioane, dar pe patru ani. Deci, vorbim de o majorare serioasă a sumelor alocate, e drept și prețurile au crescut, iar suprafața acoperită mai mare, în plus noul contract acoperă și deszăpezirea.
Noul operator va avea de acoperit o Timișoară împărțită în șapte sectoare, în timp pentru trotuare va exista o echipă separată. Aceasta va acoperi și pistele de biciclete, un subiect deja fetiș pentru actuala administrație.
Comentarii prin facebook