S-au deschis înscrierile pentru obținerea unui loc de artist care să presteze pe străzile din Timișoara. Casa de Cultură îi invită pe artiștii stradali să se înscrie la procedura de autorizare, care va avea loc în perioada 20-21 iunie, în Sala Lira, a Casei de Cultură.
Perioadă de înscrieri este între 11-18 iunie 2024. Audițiile vor avea loc în 20-21 iunie, de la ora 9. Programul detaliat, pe zile și pe ore, al audițiilor, va fi comunicat miercuri, 19 iunie, pe site-ul și pe pagina de Facebook a Casei de Cultură.
Se pot înscrie artiștii care doresc să performeze în spațiul public și nu au legitimație în termen de validitate, precum și artiștii a căror legitimație expiră în octombrie 2024.
Casa de Cultură a Municipiului Timișoara organizează două audiții de autorizare pe an, în lunile ianuarie și, respectiv, iunie. Activitățile cultural-stradale pot fi performate de persoane sau grupuri de până la 5 persoane cu vârsta de minim 16 ani, cu sau fără studii de specialitate. Dacă mai mulți muzicieni/artişti (maxim 5) doresc să lucreze împreună, aceștia se pot asocia și pot aplica pentru un singur aviz. În această situație, avizul va fi eliberat reprezentantului grupului respectiv, iar în anexă vor fi trecuți restul de participanți/membri. Calificativele acordate de membrii comisiei vor fi între 1 și 10 puncte. Aviz vor primi doar persoanele care obțin calificative de minim 7 puncte din partea fiecărui membru al comisiei.
Ce poți face pentru a performa ”stradal” la Timișoara ? Să cânți, să prezinți un moment teatral, un moent coregrafic, respectiv să realizezi o operă din domeniul artelor vizuale.
Pentru a putea, conform regulamentului, să obții un permis de prestare va trebui să participi la o selecție : Audiție – pentru artiștii-interpreți, muzicieni (repertoriul trebuie să cuprindă minim 10 piese, pe care le va comunica, înainte de evaluare, comisiei); Prezentarea unui moment teatral – pentru actori (repertoriul trebuie să cuprindă minim 3 momente, pe care le va comunica, înainte de evaluare, comisiei); Prezentarea unui moment coregrafic – pentru dansatori (repertoriul trebuie să cuprindă minim 5 montări coregrafice, pe care le va comunica, înainte de evaluare, comisiei) ; Portofoliu de lucrări artistice și o probă de practică demonstrativă a abilităților în domeniu – pentru solicitanții din domeniul artelor vizuale.
Pentru ca cineva să se înscrie, prima condiție pusă de Casa de Cultură este ca solicitantul să citească atent regulamentul, care poate fi consultat pe site-ul www.casadeculturatm.ro. După ce au buchisit acest regulament, va avea loc descărcarea formularului de pe site-ul www.casadeculturatm.ro. Următoarea etapă este completarea formularului, în format fizic sau digital. Odată completat, acesta va fi trimis pe adresa de mail office@ccmt.ro sau va fi depus la sediul Casei de Cultură a Municipiului Timișoara, Str. Miron Costin nr.2, de luni până vineri, între orele 9:00-14:00. Înscrierea este considerată validă doar prin primirea unui număr de înregistrare a acesteia.
În funcție de cât de buni artiști sunt solicitanții vor primi și locația unde se pot expune public. Cei buni merg în zona zero, cei mai puțin buni în alte zone din oraș. Dacă obțin calificativul minim 8, aceștia pot ajunge în Piaţa Victoriei, Piața Libertății, Piaţa Unirii, Piața Sf. Gheorghe, Platoul din fața Parcului Central, Str. Mărăşeşti, Str. Lucian Blaga, Str. F. Griselini, Str. Eugeniu De Savoya, Str. V. Alecsandri, Str. Fără Nume, Str. Gen. Praporgescu, Str. Enrico Carusso, Str. Sergent Constantin Muşat, Str. Radu Negru, Str. Florimund Mercy, Str. A. Pacha, Str. D. Cantemir, Str. V.V. Delamarina, Str. J. Bolyai.
Dacă se opresc la calificativul maxim 7, artiștii vor avea parte de un loc pe Platoul Sinaia sau Piața Traian, Piața Țarcului, Piața Romanilor, Parcul Alpinet, Str. I.I. de la Brad, Str. Holdelor, Piața Nouă, Str. Veronica Micle, Str. Al Russo, Str. Tabor, Str. Bogdăneștilor, Str. Herculane, Str. Ismail.
Artiștii care solicită autorizare temporară, ocazională (studenți, turiști etc. care locuiesc temporar la Timișoara) pot depune cererea de autorizare în orice moment al anului, aceasta fiind supusă analizei, în cadrul unei ședințe extraordinare a comisiei, care se va întruni în mod special, conform regulamentului. Autorizarea temporară este de maxim 30 de zile și poate fi reînnoită de maxim două ori, pe parcursul unui an.
Comentarii prin facebook