„Banatu-i fruncea!” a devenit, mai ales în ultimii trei ani, expresie care reflectă realitatea de zi cu zi.
Investițiile de aproximativ 1 miliard de lei își arată deja beneficiile.
Spre exemplu, noul terminal al Aeroportului Internațional “Traian Vuia” din Timișoara a crescut atractivitatea județului Timiș, dar și a regiunii de vest a țării după ce a fost dat anul trecut în folosință. Un proiect de peste 192 de milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene, a transformat acest aeroport la standarde Schengen. La aceasta se adaugă investiția de peste 210 milioane lei în echipamente, sisteme și utilaje necesare bunei funcționări a aeroportului.
Centura de Sud a Municipiului Timișoara, finalizată în septembrie, aduce un confort suplimentar atât locuitorilor municipiului, cât și celor care tranzitează zona. Scoaterea din oraș a traficului greu de tranzit dă o nouă perspectivă de dezvoltare economică zonei, mai mult confort atât locuitorilor, cât și celor care tranzitează zona.
Construcția celor aproape 26 de kilometri a costat peste 466 de milioane de lei (fără TVA), bani alocați tot din fonduri europene (Programul Transport). Acest proiect, care părea dat uitării, a fost finalizat în mandatul ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Proiecte pentru viitor, proiecte pentru Timiş!
Pentru Timiș sunt, în prezent, în derulare proiecte cu o valoare însumată de peste12 miliarde de lei.
Drumul de legătură A1-DN69, va avea 2 benzi pe sens și o lungime de 10 km. Anul viitor se va circula pe acest nou drum a cărui construcție costă peste 235 de milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport.
Calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, care se află acum în faza de modernizare. Cei 162 km de linie de cale ferată modernă, care tranzitează în mare parte județul Timiș, vor fi un atu pentru mediul de afaceri din vestul României. Este un proiect cu o valoare totală de aproape 7 miliarde de lei (fără TVA), finanțat prin PNRR, iar contractele au fost semnate tot în mandatul actualului ministru al Transporturilor.
Dacă adăugăm cele peste 5 miliarde de lei (fără TVA) alocate inclusiv din fonduri proprii, atât pentru modernizarea Gării de Nord din Timișoara, cât și pentru alte obiective de pe calea ferată, avem tabloul complet al investițiilor în infrastructura feroviară din zonă.
La toate acestea se adaugă noi proiecte care acum sunt pregătite și care urmează să fie la rândul lor implementate.
Autostrada Timișoara-Moravița, un proiect în lungime de aproape 73 km, lansat deja în licitație, a cărui valoare de construcție este estimată la aproximativ 14 miliarde de lei (cu TVA).
Centura Timișoara Vest, care va avea aproape 14 km și a cărei construcție va costa peste 1,4 miliarde de lei (fără TVA). A fost deja desemnat noul câștigător al contractului acestui drum care va fi construit la profil de 2 benzi pe sens. După finalizarea acestui sector de drum național, municipiul Timișoara va avea o centură completă care va asigura în totalitate evitarea tranzitării orașului pe toate direcțiile.
Linia de cale ferată care va asigura legătura dintre Gara de Est din Timișoara și Aeroportul Internațional Traian Vuia. Operaționalizarea celor 10 km ai acestei infrastructuri feroviare are o valoare estimată de peste 353 de milioane de lei (fără TVA).
În plus, va continua dezvoltarea și modernizarea aeroportului internațional Timișoara, inclusiv prin construirea unui centru intermodal de pasageri, a unei parcări moderne, a unui centru logistic și a unui parc fotovoltaic.
Timișul, un județ conectat național și internațional!
În ceea ce privește transportul rutier, legătura cu vestul este deja asigurată prin A1, autostrada aflată pe coridorul 4 Paneuropean.
Se construiește acum și secțiunea Margina-Holdea, singura care lipsește de pe traseul Sibiu-Nădlac.
Faimoasele tuneluri pentru urși au reprezentat o reală provocare iar la un moment dat nimeni nu credea că vor mai fi construite. Iată însă că acum ne aflăm la un pas de intrarea utilajelor în acțiune.
O licitație compromisă până în 2021, a fost deblocată și finalizată cu succes în 2022.
Autostrada Timișoara-Moravița, un alt proiect care părea de nerealizat, este acum în faza de licitație a contractelor pentru proiectare și execuție și va asigura o legătură rutieră modernă cu Serbia.
Un alt proiect abandonat de alte guvernări, cel al drumului de mare viteză Filiași- Lugoj prinde contur. Însă, printr-o abordare pragmatică, au fost deblocate contractele pentru proiectarea celor 230 de km de drum nou care va asigura o legătură directă cu regiunea Olteniei. Valoarea acestor contracte de proiectare se ridică la peste 90 de milioane de lei, sumă asigurată de asemenea din fonduri europene.
Toate aceste conexiuni rutiere vin să le completeze pe cele aeriene și feroviare ale județului Timiș, care astfel va avea asigurate legături modern atât cu regiunile istorice ale României cât și cu rutele internaționale de transport.
Abordarea aplicată și managementul eficient de la Ministerul Transporturilor au făcut aceste rezultate posibile.
Atât proiectele finalizate, cât și cele aflate în implementare sau care urmează să fie lansate se ridică la o valoare totală de aproape 29 miliarde de lei, bani investiți pentru infrastructura mare necesară județului Timiș.
Sunt proiecte care oferă garanția că Banatul și în special județul Timiș vor reprezenta și de acum înainte repere economice și sociale atât în România, cât și în Europa.
TOATE vor fi livrate cu o singură condiție: să existe continuitate!
Comentarii prin facebook