Punct final în disputa pe contractul de realizare a Centurii Vest Timișoara, ultima porțiune nefinalizată din inelul de ocolire al capitalei Banatului. Decizia finală a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor a fost publicată, astfel turcii de la Nurol au fost desemnați câștigători ai licitației și contractul poate fi semnat.
În conformitate cu noua Lege a Achizițiilor Publice, CNAIR poate semna contractul cu Nurol Insaat Ve Ticaret AS, chiar dacă se poate depune contestație la Curtea de Apel București. Clujenii de la ARL au contestat deja de două ori licitația, ulterior și rezultatul acesteia, dar nu au avut succes. La prima contestație, o solicitare similară a fost depusă și de Precon, o societate parte a grupului de firme Selina, iar CNSC a și solicitat o serie de clarificări ale dosarului licitației.
Turcii de la Nurol Insaat Ve Ticaret AS sunt deja prezenți în România, finalizând deja un lot din Autostrada Transilvania și având în lucru două loturi de autostradă, unul pe Autostrada Moldovei și unul pe Autostrada Unirii.
Valoarea contractului pentru Centura Vest este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanţarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027). Varianta Ocolitoare Timişoara-Vest va avea o lungime de 13,90 km şi are termen de execuție 30 de luni, dintre care şase luni proiectare şi 24 luni pentru execuţie. Lucrările includ un pasaj peste DN59A, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( in lungime totală de 750 m); un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m); un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m); 4 noduri rutiere (cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centura Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu Radiala Nouă de Vest/C30).
Comentarii prin facebook