Au făcut totalul și au depus cererile de finanțare. Primăria Timișoara vrea 82 de milioane de euro pentru poduri, mijloace de transport în comun și o linie de tramvai

Specialiștii Primăriei Timișoara s-au pus pe adunat sumele solicitate din fonduri europene și au tras concluzia: orașul cere un total de 82 de milioane de euro prin Programul Regio Vest. Banii ceruți prin cererile depuse sunt destinați pentru două poduri, o linie nouă de tramvai și 40 de mijloace de transport.

Primăria Municipiului Timișoara a depus cererile de finanțare în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, apelul de proiecte pentru Mobilitate Urbană Sustenabilă.

Am depus azi un pachet consistent de proiecte de mobilitate, în valoare de 82 de milioane de euro. Fără bani europeni, dezvoltarea orașului ar fi imposibilă la această scară. Acești bani ne ajută să facem un pas uriaș spre un oraș mai modern, mai verde și mai conectat. Construim poduri noi, extindem rețeaua de tramvaie și aducem în Timișoara 40 de mijloace de transport nepoluante. Și în acest mandat, prioritatea noastră este atragerea de finanțări europene pentru proiecte care îmbunătățesc calitatea vieții și fac din Timișoara un oraș mai bine conectat, în care se trăiește bine”, spune primarul Dominic Fritz.

Investițiile pentru care Primăria Timișoara a depus cererea de finanțare sunt din mai multe domenii.

Construirea podului Solventul (legătură între Bulevardul Dâmbovița și Splaiul Nicolae Titulescu) – acesta va avea patru benzi pentru mașini, trotuare largi, piste de biciclete și o linie dublă de tramvai Valoare totală: 133.581.915 lei (cu TVA) // Valoare solicitată: 99.404.000 lei

Reabilitarea podului Iuliu Maniu (fost Muncii) – acesta va fi reconstruit de la zero, va avea 2 benzi pe sens, trotuare, pistele de biciclete

Valoare totală: 49.325.947,10 lei (cu TVA) // Valoare solicitată: 43.207.519,20 lei

Linie nouă de tramvai între Gara de Nod și pasajul Solventul. Proiectul prevede construirea a peste 1km de linie dublă de tramvai, două stații noi, modificarea stației de la Gara de Nord, modernizarea bulevardului Gării și extinderea pistei de bicicletă. Valoare totală: 98.209.875 lei (cu TVA) // Valoare solicitată: 67.479.462 lei

Achiziția de 10 tramvaie cu o capacitate de minim 150 de călători – acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționate. Valoare totală: 135.680.920 lei (cu TVA) // Valoare solicitată: 114.055.580 lei

Achiziția a 10 troleibuze cu baterii – acestea vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic. Valoare totală: 27.243.169,80 lei (cu TVA) // Valoare solicitată: 22.899.215,50 lei

Achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri – acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, din care 44 circulă deja în Timișoara. Valoare totală: 71.212.456 lei (cu TVA) // Valoare solicitată: 60.447.002 lei.

 

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

NEW a spus: (martie 7th, 2025 at 14:20 )

Din ce inteleg pe Podul Maniu vor fi trotuare, iar pe Podul Solventul trotuare largi. Hmm… Dar e de inteles. Daca deraiaza vreun tramvai e bine sa ai loc sa fugi de el, sau sa-ti iei elan cand sari in apa.
Ar fi bun si un nume nou pentru pod, ca-n cel mult doua generatii nu va mai sti nimeni ce a fost Solventul socialist.

Daniel a spus: (martie 8th, 2025 at 10:40 )

Deci pod la Isho nu, la Jiul nu, inele de circulație închise nu. Practic se reabilitează un pod și se face unul nou. Bine ar fi să se construiască cel de la Solventul înainte ca să existe o alternativă dar la noi nu se procedează așa. Bani pentru alte investiții ar fi dar dacă nu se face reforma administrativă și nu se oprește risipa, nu ai cum să dispui de fonduri. Și oricum banii pentru clientela politică sunt de neatins că doar de acolo se alimentează pușculițele de partid.

Wanda89 a spus: (martie 9th, 2025 at 12:35 )

Inelul IV necesită un pod și ceva trasee asfaltate și pentru închiderea Est, Buziașului – Ghiroda – UMT – Dumbrăvița. Nici o finanțare, nici o licitație?! Centura sud nu rezolvă problema, Giarmata Vii se umflă pe lângă Pădurea Verde etc. Sigur, ar fi fost OK și un pasaj CF pe traseu, dacă tot se lucrează la calea ferată. Măcar o trecere cu barieră? Făcută acum, anticipat, pe culoar. Greu de gândit? România Educată.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Nicio hoție nu rămâne nepedepsită. Un tânăr de doar 19 ani va învăța pe propria piele ce înseamnă în primul rând, un arest de 30 de zile. Și apoi mai urmează… La data de 3 decembrie 2025, polițiștii Secției 2 Poliție Urbană Timișoara au reținut pentru 24 de ore un tânăr de 19 ani, bănuit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Furt cu premeditare! Și-a făcut „rost” de o cartelă specială pentru a ajunge la birouri, după bani, iar acum este după… gratii
Compania timișoreană de termoficare Colterm a reușit scăderea consumului de cărbune folosit la producția agentului termic, aceasta după ce a avut la dispoziție cel mai bun cărbune folosit în ultimii ani. Acesta aduce un randament crescut la CET Sud, în plus, acum acolo se produce și energie electrică. Cele două cazane aflate în funcție la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Colterm a devenit mai eficientă. Cărbunele de calitate a crescut randamentul cazanelor de căldură
Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara
Costul vieții rămâne principala preocupare pentru membrii generației Z, dar și pentru cei din categoria mileniali. De asemenea, tinerii au ca și îngrijorări problemele legate de instabilitatea politică și corupție. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara, analizează situația. Deloitte, companie globală de soluții și servicii, a dat publicitățiim la finalul lui noiembrie, rezultatele celui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează problemele generației Z și a milenialilor: ”Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare”
În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) introduce în circulație, în perioada 4 decembrie 2025 – 8 ianuarie 2026, Tramvaiul lui Moș Crăciun. Este vorba de un tramvai nou, de tip Bozankaya, amenajat special pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Vehiculul va opera pe mai multe linii din oraș, conform programării săptămânale. Tramvaiul include elemente tematice specifice...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tramvaiul lui Moș Crăciun va circula în Timișoara începând de joi, 4 decembrie
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.