Domnilor candidați, merită să jucați viața bicicliștilor la ruleta electorală?

Editorial de Eugen Sasu

Editorial de Eugen Sasu

O mare porcărie pe conștiința unui politician e să emită o părere potrivnică principalului contracandidat, doar pentru a se situa în opoziție cu acesta. Bună, rea, nu contează, să provoci un val de opinii care mai apoi să se transforme în val de voturi, dacă se poate. Vedem plin de pesediști cum se satură ei teatral de mască doar-doar s-o sătura tot poporul. La fel cu „termoscanarea” în magazine. Place, nu place, contează, nu contează, trebuie să ridicăm valul potrivnic, să ne pișăm contra vântului, doar pentru că vântul e suflat de ăialalți. Nu-mi place să pun în aceeași frază percepții despre pesediști odioși în același context cu păreri despre Dominic Fritz, candidat de primar al Timișoarei din partea USR, dar am impresia că asta a făcut și el când a insistat ca primăria să reducă benzile auto pentru a organiza piste pentru bicicliști pe carosabil.

Nici nu știu de la ce a pornit. Probabil că e plin internetul socializabil cu păreri despre piste de biciclete versus benzi auto. Nu am participat la ele, nu am nici măcar cont de Facebook să o fac, dar cred că acolo s-a dus mai degrabă o luptă anti-Robu decât una cu rațiunea pe masă și grija față de sănătatea biciclistului participant la trafic. Conduc mașina de ani buni. Am bicicletă și mă folosesc de ea. Nu așa des ca de mașină, dar sigur pedalez de câteva ori pe săptămână vara. Din această dublă postură îi rog pe cei ce au ceva cu Nicolae Robu să îl conteste pentru orice pe lumea asta, că a pus fotbalul pe butuci, că a pus semafoare prea multe, că nu a făcut parcări, că e fanfaron, dar nu-l înjurați că nu vrea să ducă pista de biciclete pe carosabil.

Nu știu cum e, m-a ferit Dumnezeu să trăiesc așa ceva, dar e firesc să fie foarte greu să dormi având pe cineva pe conștiință. Ultimul loc unde mi-aș lăsa copilul să pedaleze astăzi ar fi între cele două borduri ale carosabilului. Indiferent de culoarea vopselei pe care îți rulează roțile bicicletei, senzația tentativei de sinucidere trebuie să fie una foarte apropiată de o asemenea aventură. Imaginați-vă un autobuz, un troleibuz sau un camion cu multe tone în spate și, deseori, cu conducători auto la limita inconștienței, să treacă razant față de o bicicletă. Dar, oare, vor fi respectate acele marcaje? Nu se vor găsi grăbiți din ăia de nu mai țin cont de nimic în trafic și să le încalece? Credeți că dacă sunt late nu vor fi o invitație pentru șmecherul din trafic? Aradul are așa ceva. E sinistru. Știu senzația. Pe vremea lui Ceaușescu foloseam ca bicicliști banda întâi, fără pistă, dar atunci nu era traficul ăsta nebun.

Faceți cum vreți, domnilor decidenți, dar nu duceți bicicleta sub bordură. Lărgiți trotuarele și vopsiți-le pe jumătate pentru biciclete. Ori cu pavaje de altă culoare, nu contează, dar nu coborâți bicicleta, trotineta sau orice ușor pe două roți aproape de roțile mașinilor. Aaaa, se vrea reducerea benzilor de circulație pe ideea că traficul îl faci atât de mare cât spațiu îi oferi automobilistului? OK, micșorați atunci carosabilul pentru zona ultracentrală, puneți taxe de acces, micșorați traficul și apoi luați din carosabil și lărgiți trotuarele cu pistele sus. Se pot încerca astfel de experimente, dar nu ca regulă pentru întreg orașul.

Domnule Fritz, faceți o probă, dar nu printre blocuri, ci de la capătul Căii Aradului până pe Republicii, apoi Reșiței și Calea Sagului toată, jos, lângă bordură. Se poate merge și acum cu bicicleta pe banda întâi. N-o să luați amendă pentru asta, iar dacă veți primi una de la poliția locală considerați-o un experiment finanțat de USR Timișoara. Simți suflul acelui autobuz până pe șira spinării și doar fracțiuni de secundă de neatenție sau chiar un dezechilibru ce ți se poate întâmpla fac diferența dintre viață și moarte. Asta în condiția extraordinară în care grilele de canal nu sunt atât de adânci încât să te oblige să faci „opturi” exact când nu trebuie. Merită să ai așa ceva pe conștiință pentru câteva puncte într-o luptă electorală? Nu cred. Pedalare plăcută.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

drucker a spus: (mai 28th, 2020 at 10:00 )

Mersul cu bicicleta pe carosabil e aproape imposibil . E plin de grile de canal montate sub nivelul carosabilului pt a exista scurgere .Apoi pe marginea carosabilului , daca nu ploua , e plin de praf , iar daca ploua , e noroi de un deget , pt. ca nu se curata mai deloc praful adunat acolo .
Asta pe langa faptul ca , masinile trec razant pe langa tine , pt a nu circula in spatele tau sute de metri , deoarece nu pot efectua o depasire corecta , din cauza traficului din sens invers .
Personal , in acest caz , voi folosi din nou masina in 100 la suta din deplasari , chiar daca voi sta in trafic si o ora .Probabil ca asa vor proceda toti cei care au cautat o alternativa la deplasarea cu masina. Odata revenind la masina , in aceste conditii , nu mai renunti la ea ,asta insemnand aglomeratie mai mare , parcari aiurea , poloare , etc .
Initiatorul acestui demers , este in cretin .

TMEUTM a spus: (mai 28th, 2020 at 10:10 )

Un articol la obiect pe care ar trebui sa il cunoasca toata lumea participanta la trafic, mai ales biciclistii si soferii. Nici macar nu iau in considerare depasirile de viteze care sunt un pericol pt toata lumea…

eu a spus: (mai 29th, 2020 at 11:45 )

Sasule, ai idee cum e cand esti pe bicicleta – sus pe bordura cum zici tu – pe asa numita pista de sub 1 m latime si treci printre un autobuz (sau orice masina) si niste pietoni? Orice mana miscata de pieton te poate arunca direct sub bordura, adica sub masina.
De aia eu prefer pista lata sub bordura decat pista ingusta pe bordura.
Poate ca ar trebui sa iesi mai des cu bicicleta si o sa intelegi de ce nu-s prea multi biciclisti pe strada desi intentie este. Piste nu sunt, ca ce face lLae nu-s piste.

@eu a spus: (mai 30th, 2020 at 09:17 )

Tinand cont de faptul ca majoritatea carosabilului are o singura banda pe sensul de deplasare , daca se amenajeaza o pista lata sub bordura , pe unde mai circula masinile ?
Amenajarea de piste late pe carosabil , luand din latimea benzii ,e imposibila .

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


Vessmary

Administratie vezi arhiva Administratie

L'architect du beaute

Politica vezi arhiva Politica

Alegeri prezidenţiale. S-au deschis urnele în diaspora. Aproape 5.000 de români au votat

Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot vota și în străinătate. În diaspora sunt organizate 950 de secții de votare pentru primul tur al alegerilor prezidențiale, secţiile fiind deschise tim de trei zile, de vineri pănă duminică Secţiile de vot din diaspora au fost deschise la ora locală...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alegeri prezidenţiale. S-au deschis urnele în diaspora. Aproape 5.000 de români au votat
MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Dumbrăvița are nevoie de puncte în meciul cu Șelimbăr

Divizionara secundă CSC Dumbrăvița intră în „ultima turnantă” a sezonului de toamnă din Liga 2. După ultima pauză internațională a anului, mai sunt patru jocuri de campionat până în pauza de iarnă: acasă cu CSC Șelimbăr, în deplasare la Unirea Ungheni, acasă cu CS Afumați și din nou în deplasare, la FC Voluntari. Jocul cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dumbrăvița are nevoie de puncte în meciul cu Șelimbăr
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

isho.ro
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara

DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura „Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de Ocolire Timișoara Nord, DN6-DN69 la patru benzi de circulație”. După selecția/validarea ANAP se va stabili și data de depunere a ofertelor. Termenul de realizare al SF-ului este de 12 luni. Varianta de Ocolire Timișoara Nord a fost primul sector al...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura „Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de Ocolire Timișoara Nord, DN6-DN69 la patru benzi de circulație”. După selecția/validarea ANAP se va stabili și data de depunere a ofertelor. Termenul de realizare al SF-ului este de 12 luni. Varianta de Ocolire Timișoara Nord a fost primul sector al...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara
Conform datelor companiei Rețele Electrice Banat, la primele ore ale dimineții de vineri, ca urmare a vântului puternic un număr de 23 de localități din județul Timiș erau fără alimentare cu energie electrică. Președintele Consiliului Județean Timiș a solicitat intervenția cât mai rapidă a echipelor companiei de electricitate pentru remedierea deficiențelor. Vântul puternic a lăsat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aproape 12.000 de timișeni fără curent electric. CJT cere intervenția rapidă a echipelor distribuitorului de electricitate
Contribuabilii români sunt avertizați de Agenția Națională de Administrare Fiscală cu privire la reapariția unor mesaje false transmise în numele instituției, utilizând adresa de e-mail stefania.neagu@anaf.re. Aceste mesaje NU sunt emise de ANAF și urmăresc să inducă în eroare destinatarii, avertizează reprezentanții Finanțelor. Mesajele false pot conține informații înșelătoare, solicitări nejustificate sau linkuri periculoase care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ANAF avertizează asupra unor noi mesaje false în numele instituției
Clădirea cinematografului Studio, din centrul Timișoarei, a fost finalizată. După o investiție de cinci milioane de euro, cea mai mare parte bani de la Ministerul Culturii, îl locul vechiului cinema a apărut un hub cultural-cinematografic, cu două săli de vizionare, zone creative, dar și cu o grădină de vară, tot pentru proiecții, un roof –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Noul Cinema Studio e gata! Din 6 decembrie publicul e așteptat la proiecții de filme de cea mai bună calitate/FOTO
Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot vota și în străinătate. În diaspora sunt organizate 950 de secții de votare pentru primul tur al alegerilor prezidențiale, secţiile fiind deschise tim de trei zile, de vineri pănă duminică Secţiile de vot din diaspora au fost deschise la ora locală...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alegeri prezidenţiale. S-au deschis urnele în diaspora. Aproape 5.000 de români au votat
Vineri dimineața, polițiștii Secției 2 Urbane Timișoara au fost sesizați cu privire la faptul că, pe Calea Buziașului, din municipiul Timișoara, un tânăr ar fi fost rănit, în timp ce încerca să ajute la mutarea unui panou ce s-ar fi desprins de deasupra unei clădiri, din cauza vântului. Polițiștii s-au deplasat, de urgență, la fața...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Vântul face victime în Timișoara! Tânăr rănit în timp ce încerca să dea o mână de ajutor
Top