Descoperirea de către Poliția Locală Timișoara a unui cetățean care duce o roabă cu gunoi într-un loc unde nu ar trebui să fie îi oferă primarului Dominic Fritz ocazia să se războiască din nou cu nenumăratele firme care se ocupă, fiecare pe felia ei, de salubritatea orașului.
”Exemplul” este dat de o filmare a camerelor Poliției Locale în care se vede un cetățean cu o roabă plină de deşeuri. Totuși, Fritz se ceartă cu firmele respective nu cu cetățeanul sugestiv. În ceea ce îl privește pe acesta, ”expediția l-a costat pe domnul din film 6000 de lei. Cea mai mare amendă, de 30 000 de lei, a fost aplicată unei firme”, ne spune primarul.
”Imaginile au fost surprinse de camerele Poliției Locale pe strada Romulus Grofșoreanu și azi au reușit să-l identifice. În medie, Poliția locală a aplicat 107 amenzi lunar. De la începutul anului, am colectat aproximativ 1000 de tone de deșeuri ilegale, lunar, cu ajutorul Retim. 1000 de tone de gunoi, pe lună, din Timișoara! Doar anul trecut costul ridicării deșeurilor ilegale s-a ridicat la 1,6 milioane de euro. Un obiectiv a fost să desființăm depozitele ilegale de deșeuri, primele cele mari, din Kuntz și Uszoda. Mai sunt și altele pe care urmează să le dezafectăm în perioada următoare și pe care le-am identificat cu ajutorul cetățenilor. Vă mulțumim pentru sesizări, voi sunteți ochii noștri din oraș. Există o tendință de formare a unor depozite mici, între blocuri, locuri consacrate unde oamenii aruncă deșeuri de la renovări, mobilier și fac apel la cetățeni să le ducă la Retim sau să solicite Retim să le ridice. Moloz, mobilă, se preiau gratuit de la cetățeni!”, spune Fritz.
El acuză faptul că niciodată cele șase firme care sunt tocmite de municipalitate nu s-au coordonat între ele.
”Sunt 6 firme care fac curățenie în oraș, dar până acum nu a existat un efort de coordonare între ele. Domeniul public este feliat și fiecare firmă lucrează fără să se coordoneze cu celelalte. Avem 3 contracte pe salubritate stradală și alte 3 contracte pentru curățenie în parcuri și pe spațiile verzi. Doar pentru salubritatea stradală plătim 40 de milioane de lei pe an și nu sunt mulțumit de servicii. Și aici e al doilea lucru important: nu a existat până acum o verificare a prestării serviciilor. Fiecare dintre noi, cei din conducerea PMT, am făcut această verificare. Am urmărit, la propriu, mașina de curățenie noaptea, să vedem dacă are peria sus sau jos. Am făcut o obsesie aproape, cu peria. E sus sau e jos? O odată, de două ori, de trei ori, dar primarul, viceprimarii, administratorul orașului, nu pot fi în 100 de locuri în același timp, urmărind 100 de procese, să vadă dacă firmele cărora le plătim 40 de milioane de an, doar pe salubrizarea stradală, își fac datoria. Această mentalitate, adânc înrădăcinată, că muncești doar dacă-ți cere primarul, sau te urmărește primarul, trebuie să dispară, din Primărie, din societățile din subordinea Consiliului Local și de la firmele în contract cu PMT. Fiecare să-și facă treaba pentru care este plătit, și încă bine, și dacă nu și-o face să suporte consecințele: amenzi, penalități, neplata facturilor pentru serviciile care nu au fost prestate, rezilieri de contracte”, a mai spus primarul.
Comentarii prin facebook