Extinderea drumului județean spre A1, tot cu probleme. Alin Nica are promisiuni de la constructor și speră evitarea rezilierii contractului

Lipsa de activitate de pe șantierul de extindere la două benzi a drumului județean spre nodul A1 de la Giarmata e (aproape) la fel ca și în urmă cu o lună, atunci când șeful Consiliului Județean Timiș amenința firma constructoare cu rezilierea contractului. Totuși, ceva s-a făcut, a fost finalizată o parte din șosea, dar perspectiva rezilierii nu a dispărut, avertizează Alin Nica. Cea mai mare problemă, pierderea finanțării europene.

Sunt în continuare probleme mari și întârzieri pe măsură pe șantierul de la DJ 691, care leagă Timișoara de autostrada A1, nodul de la Giarmata. Societatea Tehnocer nu reușește să lucreze în ritmul cerut, spune Alin Nica, președintele CJ Timiș. La jumătatea lui septembrie, el amenința firma cu rezilierea contractului. O soluție total nedorită, dacă ne gândim că ar fi dus la necesitatea unei noi licitații, la întârzieri mari și, cel mai important, la pierderea finanțării europene. Iar aceasta ar însemna și o gaură serioasă în bugetul județului, pentru a acoperi plata facturilor aferente investiției. Deocamdată rezilierea nu a avut loc, dar a avut un mic efect pozitiv pe șantier.

”Nu am reziliat contractul, am văzut o oarecare mișcare, s-a finalizat în sfîrșit porțiunea de la Socar și până la centură, se circulă acolo pe patru benzi, așa cum ne-am dori să se circule pe toată șoseaua spre autostradă. S-a mai lucrat pe cealaltă porțiune la fundație, la partea constructivă a noului drum, nu e ritmul pe care mi-l doresc. În orice decizie foarte dificilă, prefer să cumpătez decât să iau o decizie rapidă și să nu regret mai apoi. Mai am speranță să îl determin pe constructor să accelereze”, a spus Alin Nica.

Marea problemă în cazul unei decizii radicale se referă la pierderea finanțării.

”Mai e și chestiunea finanțării, în caz că reziliem, va trebui să ne asumăm riscul de a pierde finanțarea. O asemenea decizie pentru mine este extrem de dificilă, eu n-am reziliat niciun contract în toată activitatea mea, mă lupt până la capăt pentru o soluție”, a mai spus șeful CJT.

El acuză în continuare disputa cu primăria din Dumbrăvița, dar mai ales cu cea din Timișoara, pe tema porțiunii de drum județean care traversează localitatea periurbană. Constructorul se prevalează de imposibilitatea de a lucra în acea zonă pentru a justifica întârzierile. Acolo trebuie mutați stâlpii rețelei de alimentare a troleibuzelor, iar municipalitatea timișoreană refuză acest lucru, spunând că proiectul CJT nu include și modul de refacere a lucrării.

”Nu am primit acceptul formal oficial pentru tronsonul din Dumbrăvița, constructorul se prevalează de asta, spune că ar fi lucrat da nu are front de lucru. E un cerc vicios în care îți trebuie multă tărie de caracter să accepți toate acestea și împingi proiectul într-un punct în care periclitezi toată finanțarea. Ce am câștigat până la urmă? Vom avea drumul făcut? Dacă va fi să reziliem contractul, și această direcție e avută în vedere, ne vom asigura planul B de finanțare, din alte surse, chiar și din fonduri proprii. Eu mai sper să nu pierdem această finanțare”, a continuat liderul CJ Timiș.

Dacă se va ajunge în situația nedorită a pierderii finanțării, CJT e hotărât să se îndrepte împotriva firmei constructoare.

”Proiectul e de aproape 80 de milioane de lei, ar trebui să găsim banii să facem noi proiectul din fonduri proprii, ceea ce este un efort imens. Categoric va fi proces, asta nu ne încălzește nici pe noi, nici pe cetățeni, care sunt obligați să treacă prin acel trafic infernal. Vom face toate demersurile, nu vom lăsa lucrurile în sensul prejudicierii instituției noastre, mai avem răbdare zile, săptămâni. Am văzut o mică schimbare, sper să avansăm și mai mult”, a mai spus Nica.

Pe șantier, nu există doar lipsa de acțiune a firmei de construcții.

”Sunt probleme moștenite, de la administrația trecută, sunt probleme structurale, de prevedere a unor sume pentru anumite lucrări solicitate de constructor din cauza unor inadvertenţe din studiul de trafic revăzut. Acum e un număr mai mare de autovehicule care folosesc acel drum. Studiul de trafic e de șase ani, de atunci s-au schimbat multe lucruri. Să vedem dacă putem să suplimentăm, să nu se ajungă în situația în care terminăm lucrarea și să ajungă să se crape, să apară gropi, denivelări. Sunt probleme cu stâlpii, divergențe de opinii cu primăriile, sper să le rezolvăm. Sunt probleme la calea ferată, cu trecerea, sunt bani care nu au fost puși în proiect”, a încheiat Nica.

 

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Eu a spus: (octombrie 9th, 2021 at 11:39 )

Cine minte mai nerușinat? Constructorul sau Nica? Nu pot sa asfalteze de la centura la Giarmata și de la Giarmata la autostrada pentru ca nu ii lasă să scoată stâlpii de troleibuz din Dumbrăvița???? Deci sunt de vina tot primarii care nu sunt de la pnl

Vali a spus: (octombrie 9th, 2021 at 15:13 )

Adevarul e ca nimeni din cjt nu vrea sa semneze cantitatile suplimentare de lucrari solicitate de tehnocer. Nica, tu nu semnezi ca esti sef, Marean Vasile nu isi asuma ca e paralel cu administratia si nu a inteles nimic. El face tabele in excel si drive. I-ai dat si lui un job ca era somer. Robu il citise ca e loser si l-a dat afara de peste tot. L-ai pus pe Lucaci ( via PSD) sef la investitii, zero barat, dupa 1 luna a cerut transfer, l-ai adus pe Faur profesionist si el pleaca. De speriat cand a vazut ce smen e cu lucrarea. Toti drumari stiu ca lucrarea s-a luat cu ajutorul lui Lavinia si Ignatoni de la tine din cjt. Nu v-a semna nimeni ncs -urile dorite de constructor. E penal de aia pleaca si Faur. Pune celebrul trio de la drumuri (ignatoni, vilus, lavinia) sa semneze ca nu e nimeni prost sa faca puscarie pe smenurile lor. In rest..gargara ieftina.

Reos a spus: (octombrie 10th, 2021 at 10:42 )

Bun venit în realitate domnule Nica este mult mai simplu să arătăm cu degetul pe alții dacă nu avem soluții ,cu strîmbe și intrigi nu se rezolvă probleme mai ales că la noi problemele sunt se pare că deja genetice și nu prea mai au rezolvare.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

În piețele Doina și 700 se vor face reparații

Municipalitatea timișoreană anunță că în două dintre piețele din oraș vor fi executate o serie de lucrări de reparații și modernizare. Investițiile totale vor fi de aproximativ două milioane de lei Primăria Municipiului Timișoara și SC Piețe SA vor începe, după Paști, lucrări de modernizare în piețele Doina și 700. Astfel, în Piața Doina va...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În piețele Doina și 700 se vor face reparații
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Seria cu Vâlcea începe în Vinerea Mare

Baschetbaliștii de la SCM Timişoara dispută cu începere de astăzi ultima serie din play-out. Ei vor înfrunta CS Vâlcea 1924, în disputa pentru locul al treisprezecelea. Seria este programată după sistemul „două din trei”, cu primul meci astăzi, de la ora 19.00, la sala Traian din Rm. Vâlcea. Partida va fi arbitrată de Matei Bănică,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Seria cu Vâlcea începe în Vinerea Mare
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

Creșterile de preț la locuințele din Timișoara se mențin scăzute. Oferta e în creștere

Românii își doresc să fie proprietari, iar pentru a atinge acest obiectiv unii dintre ei fac eforturi considerabile. La Timișoara, clienții au acum o ofertă mai largă la dispoziție, cu o creștere semnificativă și în ceea ce privește locuințele noi. Negocierile făcute “la sânge” sau tentația compromisului celui mai mic preț sunt câteva dintre aspectele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Creșterile de preț la locuințele din Timișoara se mențin scăzute. Oferta e în creștere

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Capital Top 100 Manageri reprezintă rezultatul analizei desfășurate la nivel național, privind rezultatele manageriale notabile și cuantificabile din diferite domenii de activitate din România – afaceri, educație, cultură, cercetare,  administrație publică, resurse umane etc. – înregistrate pe durata anului precedent. Teatrul Național din Timișoara măsoară excelența în parametri de o altă amploare decât cifrele: în beneficiul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ada Hausvater, directorul general al Teatrului Național din Timișoara, inclusă în Capital Top 100 Manageri, ediția 2024
Vinerea Mare reprezintă pentru creștinii ortodocși ziua când a fost răstignit pe cruce Fiul lui Dumnezeu, Iisus Hristos, şi a fost pus în mormânt. Vinerea Mare se mai numește și Vinerea Patimilor sau Vinerea Seacă, pentru că este zi de post negru, adică nu se mănâncă și nu se bea decât apă toată ziua. Postul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Vinerea Patimilor, zi de post negru
Baschetbaliștii de la SCM Timişoara dispută cu începere de astăzi ultima serie din play-out. Ei vor înfrunta CS Vâlcea 1924, în disputa pentru locul al treisprezecelea. Seria este programată după sistemul „două din trei”, cu primul meci astăzi, de la ora 19.00, la sala Traian din Rm. Vâlcea. Partida va fi arbitrată de Matei Bănică,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Seria cu Vâlcea începe în Vinerea Mare
Pe lista de cumpărături şi cadouri de Paște nu trebuie să lipsească florile sau aranjamentele florale. Florăriile Horticultura vă aşteaptă cu aranjamente pascale și specii variate de plante la ghiveci. Sunt atât plante colorate, precum Kalanchoe, Guzmania, Saint Paulia, cât și plante decorative prin frunze, precum Dracaena, Philodendron, Sansieveria și multe altele. Prețurile încep de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Horticultura vă oferă cele mai colorate şi înmiresmate cadouri de Paşte/Foto
În cadrul cercetărilor privind persoanele implicate în activitatea de migrației ilegală din noaptea de 1 mai, s-a constat faptul că un cetățean român, șofer de taxi, a transportat din municipiul Timișoara, migranții și pe cele trei călăuze afgane, până în zona parcării de pe autostrada A1, Timișoara – Arad. Totodată, ieri dimineață, în jurul orei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un şofer de taxi, principalul ajutor pentru traficanţii de migranţi, care au şi rănit doi poliţişti de frontieră
Municipalitatea timișoreană anunță că în două dintre piețele din oraș vor fi executate o serie de lucrări de reparații și modernizare. Investițiile totale vor fi de aproximativ două milioane de lei Primăria Municipiului Timișoara și SC Piețe SA vor începe, după Paști, lucrări de modernizare în piețele Doina și 700. Astfel, în Piața Doina va...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În piețele Doina și 700 se vor face reparații
Timişoreanul Ovidiu Ganţ, deputat din partea Forumului Democrat al Germanilor din România (FDGR), afirmă că cea mai bună formulă pentru Timişoara şi Timiş ar fi ca Dominic Fritz să ajungă din nou primar, iar Alfred Simonis să devină preşedinte al Consiliului Judeţean. În privinţa lui Simonis, Ganţ a vorbit în nume propriu, nu al FDGR....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Deputatul FDGR Ovidiu Ganţ: Pentru mine echipa câştigătoare pentru Timişoara şi Timiş este Dominic Fritz – Alfred Simonis
Paşi concreţi pentru un campus cu adevărat al viitorului. Anul 2023, în care s-au aniversat 100 de ani de la inaugurarea primei clădiri proprii a Politehnicii timișorene, a fost un bun prilej pentru regândirea întregului campus al Universității Politehnica Timișoara și transformarea acestuia în acord cu principiile de sustenabilitate urbană, care reprezintă o prioritate a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Investiţii importante în campusul verde şi inteligent al UPT din inima Timişoarei
Top