Un număr de șase firme au rămas în cursa pentru a obține contractul de construcție a porțiunii lipsă, de zece kilometri, din autostrada A1, Lugoj – Deva. Aflată la granița dintre Timiș și Hunedoara, această bucată de autostradă este mai cunoscută ca și autostrada cu tuneluri pentru urși.
Tronsonul respectiv a fost extras din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva și scos ulterior la licitație, separat. Pentru această decizie, statul român a plătit o grămadă de bani constructorului italian al lotului respectiv. Vorbim despre de o porțiune dificilă, care inițial includea trei tuneluri, soluție constructivă adoptată pentru a compensa instabilitatea terenului din zonă și a debleurilor foarte mari și greu de realizat. Până la urmă două tuneluri au fost unite și s-a rămas la două în total.
În perioada conducerii ministeriale de la Transporturi, asigurată de Cătălin Drulă, procedura a fost reluată și un număr de nouă oferte au fost lansate în SEAP. Conform
informațiilor, încă neanunțate oficial, pe forumul peundemerg.ro, al asociației Pro Infrastructură, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a selectat șase firme care merg mai departe în competiție: Mapa Insaat, Alsim Alarko, Kolin Insaat, Strabag, Pizzarotti, Terna.
Contractul are o valoare estimată de 1,363 miliarde de lei fără TVA şi va fi finanţat din fonduri europene nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Durata contractului include 14 luni de proiectare şi 34 de luni execuţie. Traseul are o lungime de 9,13 km, din care 2,13 km de tunel.
Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale prevăzute pe fiecare cale de circulaţie cu platforma de 11,25 m.
Comentarii prin facebook