Primăria Timișoara caută cetățeni care să decidă ce proiecte trimise de societatea civilă pentru Bugetul Participativ al orașului sunt bune pentru a fi finanțate. Municipalitatea pune la dispoziția acestui program trei milioane de lei, dar banii nu pot merge pe orice proiect ci doar pe domeniile pe care primăria le consideră prioritare pentru viziunea sa de dezvoltare.
Primăria Municipiului Timișoara lansează două apeluri publice pentru desfășurarea campaniei pentru prima ediție a bugetului participativ.
”Bugetul Participativ este un instrument de management deschis, incluziv şi transparent, instrument care permite participarea reală a timișorenilor la guvernarea oraşului, aceştia putând decide în mod direct cum se va cheltui o sumă de 3 milioane de lei din bugetul local”, se spune în anunțul municipalității.
Așadar, se caută 4 membri în Comisia pentru Bugetul Participativ. În cadrul comisiei vor fi selectați doi reprezentanți ai unor organizații neguvernamentale și doi cetățeni implicați civic. Comisia are multiple roluri, printre care rolul de a monitoriza campania și de a verifica eligibilitatea propunerilor transmise de către cetățeni.
De asemenea, se caută parteneri locali, organizații neguvernamentale, care să asigure un grad mai mare de incluziune și diseminare în cadrul comunității prin realizarea activităților de suport. Toate detaliile despre rolurile membrilor comisiei și al partenerilor locale, precum și condițiile de participare și formularele de înscriere sunt disponibile pe site-ul campaniei.
Data limită de aplicare este 2 februarie ora 23:00. Afişarea rezultatelor va avea loc pe 4 februarie ora 16:00.
Activitatea partenerilor locali și activitatea în cadrul Comisiei Bugetului Participativ „Timișoara Decide!” sunt voluntare (neremunerate) și se vor desfășura pe baza unui calendar care durează aproape jumătate de an: februarie: Informarea și formarea cetățenilor pentru bugetul participativ; martie: colectarea propunerilor de proiecte, verificarea eligibilității acestora, și centralizarea lor în „Lista generală de propuneri”; aprilie-mai: analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiecte eligibile și publicarea listei cu proiectele care se califică pentru etapa de votare; 1-20 iunie: primirea și soluționarea contestațiilor; 20 iunie-20 iulie: votarea proiectelor; 25 iulie: publicarea listei cu proiectele câștigătoare; Implementarea proiectelor; Evaluarea campaniei.
Comentarii prin facebook