Calea Șagului e traversată zilnic de 20.000 de vehicule, spune viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, iar cei trei kilometri ai acestei rute necesită o modificare totală. Iar pentru aceasta se lansează licitația pentru stabilirea soluției de proiectare pentru transformarea traseului în ”Magistrală verde”.
La nu mai puțin de jumătate de an distanță de la momentul în care primarul Timișoarei, Dominic Fritz, își prezenta viziunea asupra transformării pe care o va suferi Calea Șagului , municipalitatea timișoreană reușește, în sfârșit să lanseze și licitația pentru proiectare. Iar cerințele conducerii administrative sunt… deosebite, se cer nu una ci două variante de proiect, din care să aleagă cea preferată. Diferența principală: existența sau nu a unei benzi speciale pentru transportul în comun. Firma câștigătoare va ”desena” timp de zece luni pe planșetă, iar pentru aceasta va primi 1,5 milioane de lei.
„Am relansat licitația pentru proiectul de magistrală verde Calea Șagului, care vizează remodelarea uneia dintre arterele principale ale municipiului Timișoara. Contrar mesajelor care s-au vehiculat în spațiul public, ceea ce am cerut ca administrație a fost să avem cel puțin două variante reale pentru documentație. Proiectele de investiții publice au o etapă de documentație (SF/DALI) în care proiectantul câștigător trebuie să ofere minimum două soluții tehnice. Cel mai adesea ne trezim cu o singură soluție reală și o altă variantă de umplutură. Cu acest proiect vrem să prezentăm consiliului local două variante care să fie diferite și nu doar de umplutură: una fără bandă dedicată și o variantă cu o bandă dedicată pentru transportul public”, spune viceprimarul Lațcău.
Odată cu noua administrație, în proiectarea traseelor rutiere apare o nouă denumire: radiala. Și Șagului e tot radială! Una care un trafic mai mare decât DN6 spre Recaș și A1 în zona Timișoarei, conform informațiilor viceprimarului.
”Calea Șagului e principala radială care leagă Timișoara de sudul județului și de Serbia. Ea are un volum de trafic mediu pe zi de 20.000 de vehicule. Pentru o comparație, Centura de Nord are 22.000, DN6 (Recaș – Timișoara) are 15.000 și autostrada A1, pe sectorul adiacent Timișoarei, are încă aprox. 15.000 de vehicule pe zi. Chiar dacă noi numărăm vehiculele, mobilitatea este despre oameni și decizia de design pe care vrem să o luăm este următoarea: cum ar fi mai bine să se deplaseze zecile de mii de cetățeni care circulă pe această arteră? Cu mașina? Cu autobuzul? Odată ce avem două variante reale vom putea lua o decizie”, se întreabă, filozofic-administrativ, viceprimarul Lațcău.
Traseul pentru noua Magistrală Verde se pornește de la Piața Mocioni până aproape de Shopping City și va deveni unul din cele mai mari proiecte de infrastructură din oraș. Aceasta include elemente de mobilitate pietonală, velo, cu transportul public și cu autovehicule. Printre cerințele pe care le-am inclus se numără locații mai multe pentru stații de încărcare a vehiculelor electrice, aliniamente de copaci autohtoni cu costuri rezonabile de întreținere și punerea în valoare a patrimoniului arhitectural. Ne dorim prin acest proiect să construim un spațiu public de calitate, care să schimbe în bine viața celor care locuiesc în Calea Șagului.
Termenul de depunere al ofertelor este 23 mai.
Comentarii prin facebook