Se sparge din nou intersecția Cetății cu Torontalului. Constructorul va reface până la fundație traseul liniei de tramvai, montată greșit

Problema descoperită la testele de circulație ale tramvaiului efectuate pe proaspăt reabilitatul traseu de pe bulevardul Cetății se va rezolva prin spargerea lucrării și refacerea integrală a lucrării din curba unde mijloacele de transport nu puteau trece de stâlpul de susținere a rețelei de alimentare, a anunțat viceprimarul Ruben Lațcău. În concluzie, la intersecția Torontalului cu Cetății se va închide din nou circulația, traficul rutier se va desfășura pe o singură bandă, iar constructorul are timp până pe 28 decembrie să rezolve problema, mai spune acesta.

Oficialul susține că nu a fost o problemă de proiectare ci o problemă de montare a șinelor, care au fost instalate prea aproape de stâlp. Pentru a se rezolva problema definitiv și a nu apărea deficiențe în viitor a fost solicitată spargerea lucrării până la fundație, pe cheltuiala constructorului.

În urma testelor pe care le-am efectuat pe bulevardul Cetății, mai ales în ceea ce privește linia și modul în care tramvaiul circulă pe linia cea nouă, am identificat niște probleme. Am avut săptămâna trecută discuții mai multe cu antreprenorul general și cu echipa care a lucrat pe acest proiect. Am așteptat să treacă acest weekend să vedem care sunt cauzele și care sunt motivele reale pentru aceste probleme și, mai ales, în cazul în care aceste probleme se dovedesc a fi probleme care să necesite refaceri, care este calendarul de refacere și ce implică acest lucru. Este o eroare de execuție care a fost făcută în faza inițială de montare a liniei, problema nu este la stâlpii de catenară sau la stâlpii care susțin linia. Am avut discuții cu cei de la Porr (n.r executantul lucrărilor). Problema este efectiv la linia cale.”, a declarat Ruben Lațcău.

După discuțiile purtate s-a decis ca de miercuri să se înceapă lucrările

Marți, noi vom face o ședință extraordinară a Comisiei de Circulație și vom aproba o închidere începând cu ziua de miercuri, iar ei vor trebui să refacă această intersecție în întregime, de la fundație înapoi, în așa fel încât să ne asigurăm că avem o intersecție funcțională unde se poate circula atât cu tramvaiul, cât și cu mașina. Și mai ales că nu vom avea peste cinci ani probleme acolo. Ei vor fi nevoiți să refacă acea intersecție”, a mai declarat Lațcău.

O cerință expresă a primăriei este ca acea problemă să fie rezolvată până pe 28 decembrie.

Nu vor primi nicio zi în plus. Cu siguranță că dacă va fi depășit acest termen, vor exista și penalități”, a mai precizat viceprimarul

Afectată va fi doar partea unde a fost descoperită problema, imediat după bucla de întoarcere.

Vom avea închisă doar porțiunea de capăt, de pe Torontalului, doar acel viraj pe care îl face tramvaiul. Vom circula pe un singur sens pe mers. Practic, ne întoarcem la modul în care se circula acum șapte-opt luni de zile. Pe partea dreaptă, cum ieșim înspre Torontalului, partea stângă cum intrăm pe Cetății, circulația va fi permisă în continuare pe un fir pe sens. Practic, vom avea acolo o reducere a traficului. Bucata opusă, practic partea stângă cum ieșim de pe Cetății, dreapta cum intrăm, va fi închisă pentru refacerea acestei zone de intersecții”, a subliniat Lațcău.

Eroarea pe care o avem noi este una de execuție, nu de proiectare. Adică lucrările executate, nu corespund cu proiectul avizat și documentat. Ca urmare, nu vorbim de modificări care ar fi fost făcute și care au creat anumite probleme sau care au generat un lanț de alte modificări. Vorbim de o eroare de execuție în șantier și nu de o eroare de proiectare sau de lucruri care țin de proiectul tehnic avizat, aprobat, care au dus la acest punct. În acest context specific, nu contează proiectul, în sensul în care nu proiectul a fost cel care a produs această eroare, ci execuția. Altfel spus, execuția nu a fost conform proiectului”, conform lui Lațcău.

Vor fi penalități? Lațcău a evitat un răspuns clar, spunând doar că important este ca lucrarea să fie dusă la bun sfârșit.

Primăria a început corespondența de săptămâna trecută, atât cu dirigintele, cât și cu antreprenorul general. În acest moment, preocuparea noastră este ca lucrările să fie finalizate în termenul stabilit. Până la urmă, termenul contractual este în vigoare. Constructorul mai are încă o lună, sub o lună, undeva la 25 de zile, să finalizeze lucrările. Ele sunt finalizate în întregime, cu excepția acestei probleme pe care am identificat-o. Testele pe care le-am făcut până acum arată că nu există alte probleme nici la intersecția cu Bogdăneștilor, nici în întoarcerea de pe Torontalului. Singura problemă este aici, la virajul la stânga pe care îl face tramvaiul. Așteptarea noastră este ca, contractual, executantul, până la finalul contractului, să rezolve această problemă conform contractului. În cazul în care ea nu va fi rezolvată, atunci nu se vor pune în discuție penalități și, în mod evident, responsabilitățile, nu doar ale executantului, antreprenorul general, cât și ale echipei din antrepriză și ale dirigintelui. În acest moment, preocuparea noastră este să vedem că această problemă este rezolvată”, a mai subliniat viceprimarul.

El a mai subliniat că nu au mai fost descoperite probleme și pe alte părți din traseul reabilitat.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

8 comentarii pentru acest articol

VacaVerde a spus: (decembrie 4th, 2023 at 16:24 )

Cine plm îi angajează pe cretinii ăștia? La mulți ani România???
Timișoara la vest de granița căcărezei de țară de azi.

Reos a spus: (decembrie 4th, 2023 at 16:25 )

Fritz este de vină cînd a montat noaptea șinele ,clar este sabotaj finanțat de Germania.

Gligor a spus: (decembrie 4th, 2023 at 18:34 )

Mari proști!
Trebuie puși să plătească din buzunarele lor!
Doare prostia,

Gica a spus: (decembrie 4th, 2023 at 18:34 )

Amplasamentul a fost predat de administratia Robu septembrie 2020. Insa, proiectul pentru modernizarea Bulevardului Cetatii a fost revizuit si modificat de catre specialistii lui Fritz inainte de a incepe lucrarile. Printre modificarile realizate s-au numarat redimensionarea trotuarelor si pistelor de biciclete, care urmeaza sa fie mai mari decat prevedea planul initial, dar si realizarea unor treceri de pietoni in plus si o usoara mutare a liniilor de tramvai. Trebuia sa fie loc pentru pomi plantați pe margine deoarece doar din îngustarea benzilor nu era suficient.

Eu a spus: (decembrie 4th, 2023 at 18:48 )

Daca era Robu primar ar fi uitat sa monteze sinele. Sau firele de curent. Sunt celebre lucrarile marca Robu-PNL ce uitau chestii esentiale. Remeber str. Podeanu la care s-au inceput lucrarile intr-un aprilie si trebuia sa tina 3 luni. A fost gata peste un an si ceva pentru ca „a venit vremea rece” 🙂 De fapt au fost ceva utilitati ce n-au fost incluse in proiect.
In cazul asta e o eroare de executie si se corecteaza de constructor, probabil in timp util.
Si sa nu uitam ca pe vremea PNL-ului niciodata nu am vazut penalitati platite de un constructor ce intarziat. Dar niciodata chiar daca intarzierile erau de ordinul anilor. Asta spune multe.

Wanda89 a spus: (decembrie 4th, 2023 at 19:50 )

Tot felul de comentarii de partid(e)… Adică foarte cretine. PORR Construct, constructorul austriac (ăia de nu ne vor în Schengen) va reface tronsonul, de aia s-au făcut teste. Dacă era eroare de proiectare, ridicați mâna sus toți tâmpiții care credeți că austriecii (constructorii) ar fi de acord să plătească pentru alții (adică pentru o eventuală vină a proiectanților).

eo55 a spus: (decembrie 4th, 2023 at 21:02 )

@Gica
Așa. Și ce legătură are asta cu eroarea de execuție?

Iulia a spus: (decembrie 6th, 2023 at 21:52 )

@ Gică Nu pot să cred ca beneficiarul a intervenit în planșele proiectantului și verificate de verificator.
Mai mult planșele la DTAC sunt vizate spre neschimbare. apar modificări de temă și proiectul trebuie reautorizat. Nu e așa de simplu cum crede lumea. 🤭

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

USR Timiş: „Pe 9 iunie tu alegi dacă vrei să redai puterea interlopilor sau dacă Timișoara va continua pe un drum corect și modern”

Malurile Begăi vor ajunge la fel cum erau în 1966, o zonă de care să se bucure toţi timişorenii, spun reprezentanţii USR Timiş, însoţind afirmaţia cu o fotografie din anul invocat. O zonă de odihnă, liniște și promenadă, iar nu una de care să profite doar unii.  Zona de pe malurile Begăi trebuie să redevină...
Citeşte tot articolul Citeste articolul USR Timiş: „Pe 9 iunie tu alegi dacă vrei să redai puterea interlopilor sau dacă Timișoara va continua pe un drum corect și modern”
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Timişoara trece după un meci dificil de Rapid şi rămâne prima la rugby

Meci intens, salvat de un final spectaculos. SCM USV Timişoara a învins mai greu decât o arată scorul pe Rapid Bucureşti în etapa a 5-a a sezonului regular. A fost 37-14 (11-3) pentru echipa bănăţeană. Per-total, meciul a avut încărcătură, s-a pus umărul serios, de ambele părţi, Rapidul a dat o replică bună, dar a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timişoara trece după un meci dificil de Rapid şi rămâne prima la rugby
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

La Moşniţa Nouă a fost recepţionată lucrarea de extindere a rețelei de canalizare

Reţeaua de canalizare din Moşniţa Nouă a fost executată cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), investiţia fiind de 14,7 milioane de lei.  Lucrarea a fost recepţionată în prezența reprezentanților Aquatim, ai constructorului, ai Primăriei Moşniţa Nouă, ai ADI Apă Canal, Consiliului Județean Timiș etc. Valoarea lucrărilor de extindere a canalizării, conform procesului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Moşniţa Nouă a fost recepţionată lucrarea de extindere a rețelei de canalizare
dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

autostrada belgrad

Proiectul autostrăzii spre Moravița, studiu de fezabilitate în iunie. Va avea legătură în Serbia?

România se va putea apuca, în curând, de realizarea autostrăzii care va lega Timișoara de granița cu Serbia, singura problemă este că nu se știe dacă va avea la ce să se ”lege” de partea cealaltă. Sorin Grindeanu spune că există un acord, la nivel de state, pentru continuarea și pe partea sârbă a autostrăzii....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiectul autostrăzii spre Moravița, studiu de fezabilitate în iunie. Va avea legătură în Serbia?

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Prezent la Lugoj, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a avertizat eventualii speculatori imobiliari să nu încerce să să crească artificial prețurile de despăgubire pentru unele terenuri aflate pe traseul viitorului drum expres Lugoj – Filiași, pe ultima sută de metri, pentru că nu vor fi plătiți. Aici, în iunie ar urma să se termine prima etapă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Avertisment public de la ministrul Grindeanu: Nu pregătiți PUZ-uri pe mulți bani pe Lugoj – Filiași, nu veți fi plătiți
Vineri, 17 mai, la Ghiroda s-a făcut recepția la Dispensarul Uman Ghiroda ,,Dr. Grațian Miclăuș’’. În următoarele 2-3 săptămâni vor fi finalizate toate procedurile necesare pentru ca toate cabinetele să se mute în dispensar.  Consiliul Local Ghiroda a atribuit această denumire în onoarea doctor Grațian Miclăuș, medic primar în Radiologie și imagistică medicală, originar din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dispensar uman modern pentru locuitorii din Ghiroda
Reţeaua de canalizare din Moşniţa Nouă a fost executată cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), investiţia fiind de 14,7 milioane de lei.  Lucrarea a fost recepţionată în prezența reprezentanților Aquatim, ai constructorului, ai Primăriei Moşniţa Nouă, ai ADI Apă Canal, Consiliului Județean Timiș etc. Valoarea lucrărilor de extindere a canalizării, conform procesului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Moşniţa Nouă a fost recepţionată lucrarea de extindere a rețelei de canalizare
Unul din cele mai aşteptate şi memorabile evenimente organizate sub tutela UPT a ajuns la sfârşit. Au fost câteva zile extraordinare, care lansează astfel o provocare şi pe anul următor. Tech Talks by UPT, conferința de tehnologie organizată de Universitatea Politehnica Timișoara, care crește de la an la an, a devenit un eveniment emblematic pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tech Talks by UPT – „AI for Humanity” a ajuns la final. Un eveniment de excepţie cu un succes răsunător
Malurile Begăi vor ajunge la fel cum erau în 1966, o zonă de care să se bucure toţi timişorenii, spun reprezentanţii USR Timiş, însoţind afirmaţia cu o fotografie din anul invocat. O zonă de odihnă, liniște și promenadă, iar nu una de care să profite doar unii.  Zona de pe malurile Begăi trebuie să redevină...
Citeşte tot articolul Citeste articolul USR Timiş: „Pe 9 iunie tu alegi dacă vrei să redai puterea interlopilor sau dacă Timișoara va continua pe un drum corect și modern”
Un nou weekend efervescent, cu evenimente pentru întreaga familie vă așteaptă la Iulius Town Timișoara. La Retro Parada vei descoperi 10 mașini de colecție, iar în cadrul Florall – Festivalul Artei Florale sunt pregătite aranjamente realizate din mii de flori. În Iulius Town sunt pregătite și provocări pentru copii: la Caravana Dințișorului își pot învinge...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Retro Paradă cu mașini din anii `20, festival cu mii de flori, Caravana Dințișorului și teatru de păpuși, în weekend, la Iulius Town
Top