Răzvan Cuc face din nou presiuni asupra grupului de societăţi condus de cei de la Comsa, care au realizat lotul trei din autostrada Lugoj – Deva. El a ameninţat din nou respectiva societate cu rezilierea contractului, dar de această dată nu a mai fost vorba despre refuzul deschiderii parţiale a lotului, ci despre acceptarea unei majorări semnificative a duratei garanţiei acordate de constructor pentru lotul respectiv.
„Astăzi la ora 15.00 va veni antreprenorul la sediul ministerului. Domnul Sorin Scarlat (directorul general al CNAIR – n.r.) a fost joi pe autostradă, ştiţi că dădusem termenul acela de 10 zile pentru a remedia lucrurile pentru a fi dată în trafic autostrada. Astăzi sunt două scenarii: fie semnăm un act adiţional pentru prelungirea garanţiei, fie, dacă nu, din ce am fost informat, se va rezilia contractul, vom prelua lotul de autostradă, vom finaliza noi ce aveau de finalizat, vorbesc de elementele de siguranţă: gardul perimetral, decolmatări, lucruri oricum minore de făcut, dar care, practic, asigurau viabilitatea autostrăzii. Îl vom prelua şi îl vom deschide traficului aşa cum ne-am asumat”, a anunţat Cuc, conform Agerpres.
Cuc i-a numit pe spanioli „şmecheraşi”, spunând că aceştia nu au înţeles bine cum stă treaba şi că cele două părţi nu sunt la piaţă. Motivarea lansată de Cuc pentru problemele nerezolvate a fost că firma constructoare nu a decolmatat nişte şanţuri de sucrgere cu 20 de inşi dotaţi cu lopeţi
„Dacă ei n-au fost în stare să facă nişte decolmatări în 10 zile… n-au fost în stare să aducă două utilaje… Adică dacă ne chinuim aici facem noi cu 20 de inşi decolmatarea şanţurilor cu lopeţile, nu e greu. Dar eu cred că unele elemente din cadrul companiei (CNAIR – n.r.) au plecat şi s-au dus să lucreze la ei şi îi învaţă că n-au ce să vă facă, se poate merge şi aşa. Nu! Eu am spus-o, dar cred că n-au înţeles bine şmecheraşii. Nu mai merge aşa! Nu ştiu cine le-a dat asigurări, dar în acest moment, această firmă, Comsa SA, este în pericol să păţească următoarele lucruri: unu – rezilierea contractului. Doi: reţinerea sumelor care sunt depuse drept garanţie, neplata restului care trebuie plătit de companie şi certificatul negativ constatator. Deci nu stăm să negociem. Negocierea s-a făcut la momentul semnării contractului. Ei au încasat deja 90 şi ceva la sută din banii de autostradă. Nu suntem la piaţă, faceţi ce trebuie să faceţi, dacă nu, ne despărţim”, a continuat ministrul.
Comentarii prin facebook