Asociația Pro Infrastructură atacă modul în care a fost proiectată centura sud de ocolire a Timișoarei. Locuitorii din Urseni au rămas fără drum

Calitatea extrem de slabă și depășită de vremuri a proiectului centurii sud de ocolire a Timișoarei, aflată în prezent în lucru, a ajuns și în atenția foștilor colegi de viață ”civilă” a actualului ministru al Transportorilor, Cătălin Drulă, Asociația Pro Infrastructură. Organizația analizează o soluție ciudată adoptată pentru a rezolva intersecția cu un drum existent, care asigura legătura localității Urseni cu lumea civilizată a orașului.

Acum, în conformitate cu proiectul centurii sud, acel drum nu mai există ca o legătură directă, ci utilizatorii drumului trebuie să facă o grămadă de kilometri în lateralul centurii, doar pentru că la intersecția celor două drumuri, adică un drum comunal, devenit județean între timp, și centura care doar acum se face, nu a putut fi amenajată o intersecție în X, așa cum se solicitase și se impusese, se pare, în autorizația de construcție eliberată de primărie pentru acel tronson. Așadar, drumul existent este tăiat efectiv în două, iar locuitorii din Urseni vor trebui să facă numeroși kilometri în plus pentru a găsi un nod rutier prin care să poată traversa centura și a ajunge acasă. În ciuda insistenței oamenilor afectați și a petițiilor și protestelor realizate, refuzul realizării unei intersecții a continuat.

Cei de la Pro Infrastructură nu ezită să spună lucrurilor pe nume și nu își menajează fostul coleg, Cătălin Drulă, remarcând ciudățenia situației. Aceștia arată, cu subiect și predicat, problemele apărute.

”De-a lungul anilor s-a întâmplat ca autostrăzile sau centurile rutiere construite de CNAIR să taie în două unele drumuri agricole, despărțind recolta de agricultori. Dar prin avizele emise în februarie 2020 la centura Timișoara Sud avem o premieră: întreruperea definitivă a unui drum de acces urban, barat, culmea, cu o centură de 10 metri lățime fără separare de sens, concept de secolul 19. Un șofer pe nume Marian Dobre, circulând din Timișoara spre Urseni a observat la intersecția cu viitoarea centură (https://goo.gl/maps/rVCF3GuC8x7QPNLF9 ) construcția unui element ciudat la marginea intersecției: nu se potrivea nicicum cu o configurație de sens giratoriu. Omul a întrebat în dreapta și-n stânga și așa a aflat că… drumul lui spre casă nu va mai exista (planșa mai jos). Deși avizul primarului ( https://bit.ly/3tpfFLH) are mai mult de un an, cetățenii află abia în aceste zile că drumul lor va fi barat de centură. Deplasarea Urseni-Timișoara dus-întors va fi cu 3,6 km mai lungă și se va face pe rute diferite la dus și la întors… Localnicii se organizează ca să îndrepte lucrurile în ceasul al doisprezecelea. Puteți susține cauza lor aici: https://bit.ly/3n0lRrm”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Vă reamintim că o situație asemănătoare a apărut și la intersecția cu Drumul Boilor, din Moșnița, problemă care nu e rezolvată nici acum, Primăria Timișoara și CNAIR negociind și în prezent cine va plăti pentru proiectarea fără viziune realizată și forțată de fosta administrație a orașului.

Transparentizarea planurilor și a traseelor

Ținând cont de situația prezentată, dar și de alele existente, Pro Infrastructură solicită schimbarea legislației, în sensul transparentizării acestor proiecte și trasee, pentru ca oamenii să știe la ce să se aștepte.

”Cerem Ministerului Transporturilor să promoveze legislație care să oblige beneficiarul (CNAIR, CFR) să publice planșe generale privind traseul și principalele puncte de interes: noduri, pasaje, parcări, atunci când ele sunt trimise la unitățile administrativ-teritoriale (UAT). Cu alte cuvinte, să le vadă toți cei interesați, nu doar clasa politică și autoritățile. Beneficiarul trebuie de asemenea obligat să anunțe în presa locală și mediile sociale ale cetățenilor respectivelor localități (exemplu: https://www.facebook.com/groups/urseni ) care sunt planșele relevante pentru zonă. Aceste planșe trebuie afișate fizic și online de către primării. Această legislație ar permite și societății civile să aibă un punct de vedere în legătură cu pregătirea proiectelor de infrastructură, care este de obicei rădăcina tuturor problemelor ulterioare. Menționăm că API a câștigat în instanță de fiecare dată când a cerut informații de proiectare de la autorități care refuzau să ni le pună la dispoziție (https://bit.ly/3mZQRYn ). Dar de multe ori până se termină procesul în instanță, se termină proiectul de construit. Ce rost are să ținem la secret aceste informații publice?”, spun reprezentanții asociației.

 

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Robu si Gaita

Cum încerca actualul preşedinte al PNL Timişoara, Ionuţ Gaiţă, să blocheze preluarea mandatului de primar de către Dominic Fritz

În urmă cu cinci ani, proaspătul preşedinte al PNL Timişora, Ionuţ Gaiţă, încerca să blocheze preluarea mandatului de către Dominic Fritz, printr-o metodă mai originală. Nu prin instanţă, ci direct prin secretarul general al primăriei, căruia îi cerea să nu-l valideze pe noul primar. În perioada celor două mandate de primar ale lui Nicolae Robu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum încerca actualul preşedinte al PNL Timişoara, Ionuţ Gaiţă, să blocheze preluarea mandatului de primar de către Dominic Fritz
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

Șoc în C7! Antrenorul Alex Pelici s-a despărțit de liderul seriei, Unirea Alba Iulia

Cea mai bună echipă din C7 a rămas fără antrenor… Vrând/nevrând este o veste bună și pentru Poli! Timișoreanul Alex Pelici nu va mai continua la Unirea Alba Iulia, echipă pe care a condus-o în mai multe mandate pe durata a mai bine de două decenii și pe care o lasă pe primul loc în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Șoc în C7! Antrenorul Alex Pelici s-a despărțit de liderul seriei, Unirea Alba Iulia

Social vezi arhiva Social

Fidelity by Iulius Mall

Economic vezi arhiva Economic

Bilanț pe plus la Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în 2025

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș a avut un nou an bun. 2025 a însemnat creșterea Forumului Internațional de Afaceri Timișoara, numeroase programe finanțate din fonduri europene și destinate mediului de afaceri local, cursuri de pregătire pentru angajați, numeroase expoziții de specialitate, dar și implicarea în mai multe programe ale societății, mai ales în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bilanț pe plus la Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în 2025

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș a avut un nou an bun. 2025 a însemnat creșterea Forumului Internațional de Afaceri Timișoara, numeroase programe finanțate din fonduri europene și destinate mediului de afaceri local, cursuri de pregătire pentru angajați, numeroase expoziții de specialitate, dar și implicarea în mai multe programe ale societății, mai ales în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bilanț pe plus la Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în 2025
Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest) a publicat în consultare publică Ghidul solicitantului pentru Intervenția Regională – „Consolidarea cooperării pentru inovare cu parteneri interni sau externi – EIT Mobilitate urbană”, cu o alocare totală de 800.000 euro la nivel regional. Aceasta este etapa a doua dintr-un mecanism construit deja în Regiunea Vest, Acceleratorul inVest...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Prin ADR Vest sunt oferite 800.000 de euro pentru dezvoltarea mobilității urbane
Prin Pasajul Solventul vom circula cu automobilul peste o săptămână, dar aceasta doar în regim de șantier, a anunțat, de pe șantier, viceprimarul Ruben Lațcău. Aceasta va reduce mult din presiunea existentă de la pasajul Jiul, într-o perioadă a anului în care traficul rutier din oraș crește semnificativ. În aceste zile acolo se toarnă straturile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mai avem doar o săptămână până vom putea circula prin Pasajul Solventul/VIDEO
Începând de astăzi, Muzeul Național de Artă Timișoara și Consiliul Județean Timiș invită publicul la deschiderea expoziției „Când Lumea Se Frânge. Grafica Miturilor Ultimului Ceas / When the World Breaks. Drawings of Last-Hour Myths”. Expoziția va putea fi vizitată până pe 15 februarie 2026, iar accesul publicului la vernisaj este gratuit. Evenimentul expozițional, rodul unui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bandă desenată realizată de studenții de la Grafică, în expoziție la Muzeul Național de Artă Timișoara
Joi, 18 decembrie, Consiliul Local se întruneşte într-o şedinţă de plen extraordinară, unul dintre punctele care urmează să fie dezbătute fiind desfiinţarea Direcției Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport și Transport Feroviar (PLMSTF). Şef al acestei direcţii este celebrul Culiţă Chiş, cel mai important director din primărie în timpul administraţiei Robu. Într-o scrisoare deschisă adresată...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se desfiinţează oficial Direcţia PLMSTF din Primăria Timişoara. Celebrul Culiţă Chiş rămâne fără slujbă, dar promite că „se va întoarce într-o zi”
Anul 2025 a fost unul de excepție pentru Politehnica Timișoara, care se numără printre cele mai performante cluburi universitare din România. Sportivii alb-violeți au câștigat 123 de medalii naționale și internaționale, reprezentând orașul de pe Bega la competiții de talie mondială, într-un an în care CSU Poli a marcat 104 ani de la înființare. Clubul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 123 de medalii pe 2025 pentru CSU Politehnica Timișoara
Episodul 2 din seria „De ce nu funcționează România” În România, incompetența nu este o eroare administrativă accidentală. Este un rezultat sistemic. Nu este excepție, ci procedură tolerată. De la ministere până la ghișeu, statul a ajuns să funcționeze cu oameni care nu știu, dar execută, și cu oameni care știu, dar sunt marginalizați. Într-un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Incompetenţa structurală. Cum se distruge profesionalismul din interior
Cu exact 36 de ani în urmă, la Timișoara mureau primii oameni pe altarul libertăţii.  Pe 17 decembrie 1989, Nicolae Ceauşescu a convocat şedinţa Comitetului Politic Executiv, toţi cei prezenţi fiind de acord să se folosească muniţie împotriva timişorenilor care protestează. Au murit în acea zi 62 de oameni, iar 188 de persoane au fost...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 17 decembrie 1989. Ziua în care Timişoara a dat primele jertfe pe altarul libertăţii
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.