Asociația Pro Infrastructură atacă modul în care a fost proiectată centura sud de ocolire a Timișoarei. Locuitorii din Urseni au rămas fără drum

Calitatea extrem de slabă și depășită de vremuri a proiectului centurii sud de ocolire a Timișoarei, aflată în prezent în lucru, a ajuns și în atenția foștilor colegi de viață ”civilă” a actualului ministru al Transportorilor, Cătălin Drulă, Asociația Pro Infrastructură. Organizația analizează o soluție ciudată adoptată pentru a rezolva intersecția cu un drum existent, care asigura legătura localității Urseni cu lumea civilizată a orașului.

Acum, în conformitate cu proiectul centurii sud, acel drum nu mai există ca o legătură directă, ci utilizatorii drumului trebuie să facă o grămadă de kilometri în lateralul centurii, doar pentru că la intersecția celor două drumuri, adică un drum comunal, devenit județean între timp, și centura care doar acum se face, nu a putut fi amenajată o intersecție în X, așa cum se solicitase și se impusese, se pare, în autorizația de construcție eliberată de primărie pentru acel tronson. Așadar, drumul existent este tăiat efectiv în două, iar locuitorii din Urseni vor trebui să facă numeroși kilometri în plus pentru a găsi un nod rutier prin care să poată traversa centura și a ajunge acasă. În ciuda insistenței oamenilor afectați și a petițiilor și protestelor realizate, refuzul realizării unei intersecții a continuat.

Cei de la Pro Infrastructură nu ezită să spună lucrurilor pe nume și nu își menajează fostul coleg, Cătălin Drulă, remarcând ciudățenia situației. Aceștia arată, cu subiect și predicat, problemele apărute.

”De-a lungul anilor s-a întâmplat ca autostrăzile sau centurile rutiere construite de CNAIR să taie în două unele drumuri agricole, despărțind recolta de agricultori. Dar prin avizele emise în februarie 2020 la centura Timișoara Sud avem o premieră: întreruperea definitivă a unui drum de acces urban, barat, culmea, cu o centură de 10 metri lățime fără separare de sens, concept de secolul 19. Un șofer pe nume Marian Dobre, circulând din Timișoara spre Urseni a observat la intersecția cu viitoarea centură (https://goo.gl/maps/rVCF3GuC8x7QPNLF9 ) construcția unui element ciudat la marginea intersecției: nu se potrivea nicicum cu o configurație de sens giratoriu. Omul a întrebat în dreapta și-n stânga și așa a aflat că… drumul lui spre casă nu va mai exista (planșa mai jos). Deși avizul primarului ( https://bit.ly/3tpfFLH) are mai mult de un an, cetățenii află abia în aceste zile că drumul lor va fi barat de centură. Deplasarea Urseni-Timișoara dus-întors va fi cu 3,6 km mai lungă și se va face pe rute diferite la dus și la întors… Localnicii se organizează ca să îndrepte lucrurile în ceasul al doisprezecelea. Puteți susține cauza lor aici: https://bit.ly/3n0lRrm”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Vă reamintim că o situație asemănătoare a apărut și la intersecția cu Drumul Boilor, din Moșnița, problemă care nu e rezolvată nici acum, Primăria Timișoara și CNAIR negociind și în prezent cine va plăti pentru proiectarea fără viziune realizată și forțată de fosta administrație a orașului.

Transparentizarea planurilor și a traseelor

Ținând cont de situația prezentată, dar și de alele existente, Pro Infrastructură solicită schimbarea legislației, în sensul transparentizării acestor proiecte și trasee, pentru ca oamenii să știe la ce să se aștepte.

”Cerem Ministerului Transporturilor să promoveze legislație care să oblige beneficiarul (CNAIR, CFR) să publice planșe generale privind traseul și principalele puncte de interes: noduri, pasaje, parcări, atunci când ele sunt trimise la unitățile administrativ-teritoriale (UAT). Cu alte cuvinte, să le vadă toți cei interesați, nu doar clasa politică și autoritățile. Beneficiarul trebuie de asemenea obligat să anunțe în presa locală și mediile sociale ale cetățenilor respectivelor localități (exemplu: https://www.facebook.com/groups/urseni ) care sunt planșele relevante pentru zonă. Aceste planșe trebuie afișate fizic și online de către primării. Această legislație ar permite și societății civile să aibă un punct de vedere în legătură cu pregătirea proiectelor de infrastructură, care este de obicei rădăcina tuturor problemelor ulterioare. Menționăm că API a câștigat în instanță de fiecare dată când a cerut informații de proiectare de la autorități care refuzau să ni le pună la dispoziție (https://bit.ly/3mZQRYn ). Dar de multe ori până se termină procesul în instanță, se termină proiectul de construit. Ce rost are să ținem la secret aceste informații publice?”, spun reprezentanții asociației.

 

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho.ro
isho.ro

Cele mai citite articole


gauss-topografie-timisoara_728x90px

Administratie vezi arhiva Administratie

Expoziție de fluturi vii
Expoziție de fluturi vii

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Simona Halep

Halep în semifinale la Wimbledon, după o victorie frumoasă cu Anisimova

Simona Halep (România, 18 WTA) a făcut un nou meci mare și a învins-o pe Amanda Anisimova (SUA, 25 WTA) cu 6-2, 6-4 în sferturile de finală ale Grand Slam-ului de la Wimbledon. Primul set a fost la discreția Simonei, care a făcut break de două ori și s-a impus cu 6-2. În a doua...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Halep în semifinale la Wimbledon, după o victorie frumoasă cu Anisimova
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Universitatea Politehnica Timișoara a stabilit calendarul admiterii 2022

Absolvenţii de liceu care au promovat bacalaureatul sunt aşteptaţi să se înscrie la Universitatea Politehnica Timişoara, cele zece facultăţi ale acesteia asigurându-le candidaţilor pregătirea necesară pentru ocuparea, la absolvire, a unui job atractiv. Au început deja înscrierile online, pentru ciclul de licenţă, pe platforma dedicată (https://admitere.upt.ro/), o versiune îmbunătăţită faţă de anul trecut, care permite...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea Politehnica Timișoara a stabilit calendarul admiterii 2022

Economic vezi arhiva Economic

Se inaugurează oficial fabrica de biciclete a germanilor de la Corratec, din Timișoara

Unitatea de producție din Timișoara a germanilor de la Corratec va avea loc pe 6 august, odată cu startul competiției Eliminator 1st Race, organizată în premieră și la care va participa și campionul mondial Simon Gegenheimer. Primul eBike realizat la Timișoara de una dintre cele mai cunoscute mărci de biciclete electrice din Germania a fost...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se inaugurează oficial fabrica de biciclete a germanilor de la Corratec, din Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Absolvenţii de liceu care au promovat bacalaureatul sunt aşteptaţi să se înscrie la Universitatea Politehnica Timişoara, cele zece facultăţi ale acesteia asigurându-le candidaţilor pregătirea necesară pentru ocuparea, la absolvire, a unui job atractiv. Au început deja înscrierile online, pentru ciclul de licenţă, pe platforma dedicată (https://admitere.upt.ro/), o versiune îmbunătăţită faţă de anul trecut, care permite...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea Politehnica Timișoara a stabilit calendarul admiterii 2022
Primarul Timişoarei, Dominic Fritz, a semnat, în această dimineaţă, o „Dispoziţie” privind delegările de atribuţii către viceprimarul Cosmin Tabără. Dintre aceste atribuţii lipseşte Direcţia de Patrimoniu, cea mai puternică structură pe care o coordona viceprimarul PNL. Potrivit unor surse, Fritz nu mai are încredere în Tabără, după ce acesta l-ar fi minţit în faţă. Pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dominic Fritz îl lasă pe Cosmin Tabără fără Direcţia Patrimoniu. Edilul-şef nu mai are încredere în viceprimarul PNL
Subprefectul de Timiș, Sorin Ionescu, spune că actuala conducere a Consiliului Județean doar se lamentează pe tema distrugerii drumului județean 691, spre Mașloc, fără a face ceva concret pentru oprirea traficului rutier agabaritic, vinovat de situație. El propune și o soluție, anume trecerea ”la stat” a cântarului existent pe acest drum. Sorin Ionescu pare să...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Subprefectul Sorin Ionescu acuză oficialii CJT că doar se lamentează în problema drumului spre Mașloc/FOTO
Primăria Timișoara îndeamnă în continuare cetățenii să voteze proiectele favorite în cadrul competiției pentru bugetul participativ. Au mai rămas 10 zile în care puteți alege proiectele propuse de timișoreni pe care doriți ca municipalitatea să le pună în practică în prima campanie de buget participativ. Peste 5000 de persoane au susținut deja proiectele pe care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Votați proiectele din bugetul participativ. Primăria Timișoara vă vrea opțiunile
Consiliul Județean Timiș s-a pus pe treabă și a demarat lucrări la Aerodromul de la Cioca. Instituția se pregătește pentru ”evenimente de mare impact pentru public”. Utilajele Direcției de Prestări Servicii au trecut la nivelat și tasat terenul la ceea ce CJT numește ”zona festivalieră”. Tot acolo se fac alei de acces și se pietruiesc...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aerodromul Cioca va trece prin transformări majore. Se amenajează ”zona festivalieră”
Top