Administrația Fritz este la doar un pas de a schimba total modul de gestionare al parcărilor din oraș. Conform proiectului, care va putea fi analizat de cetățeni timp de 30 de zile, primăria ar urma să preia administrarea parcărilor, considerând că știe să o facă mai bine decât o altă entitate, așa cum este acum.
Primăria Municipiului Timișoara oferă cetățenilor posibilitatea să descopere noua viziune privind înfiinţarea serviciului public pentru administrarea, întreţinerea şi exploatarea parcărilor din Timişoara, precum şi stabilirea formei de administrare a gestiunii serviciului. Proiectul poate fi consultat pe internet
Pe baza acestui studiu, care va putea să fie consultat pe site-ul primăriei timp de 30 de zile, se va redacta un proiect de hotărâre, care va intra în dezbatere publică, înainte de a fi supus aprobării Consiliului Local.
La o citire sumară nu putem să nu remarcăm dorința municipalității de a face bani din orice loc de parcare, iar ca dovadă în proiect se spune că există 47.445 locuri de parcare, iar în sistemul actual sunt tarifate doar 9.903.
”În Municipiul Timişoara există, la ora actuală, un număr de aproximativ 47.445 locuri de parcare şi un număr de 32.805 locuri de staţionare. Dintre acestea, în cadrul Sistemului de parcare TimPark, se regăsesc în exploatare un număr de 9.903 locuri de parcare, astfel: 338 de locuri de parcare se regăsesc în zona tarifară 0 (verde);1.883 de locuri de parcare se regăsesc în zona tarifară I (roșie); 6.442 de locuri de parcare se regăsesc în zona tarifară II (galbenă);1.240 de locuri de parcare se regăsesc în zona tarifară III (albastră)”, se spune în proiect.
Desigur, se propun și numeroase soluții pentru … ”a stopa evoluţia unor fenomene”.
Minunea vine atunci când citim aceste propuneri, iar la loc de cinste se află propunerea de a oferi posibilitatea de plată a parcării prin mijloace moderne, adică folosind telefonia mobilă. Această modalitate există de ani buni de zile. Dar, pe primul loc găsim ”crearea de venituri la bugetul local”, acesta fiind, de fapt, probabil scopul schimbărilor.
”Propunerile de modificare şi completare vizează, în principal, măsuri imediate care sunt necesare pentru a stopa evoluţia unor fenomene. Aceste măsuri privesc modul în care se administrează locurile de staţionare prin mijloace curente şi au ca scop îmbunătăţirea situaţiei: reconfigurarea sistemului de parcare prin zonificarea acestuia pentru o mai bună administrare a locurilor de parcare existente pe raza municipiului si pentru crearea de venituri la bugetul local; utilizarea cât mai eficientă a locurilor de parcare existente; oferta de taxare prin mijloace moderne: telefonie mobilă; înăsprirea legislaţiei locale privind parcările ilegale şi angrenarea în aplicarea acestora a Poliţiei Locale. Facilităţile de parcare, indiferent de tip, trebuie să includă şi locuri de parcare rezervate persoanelor cu handicap”, se mai spune în proiect.
Tot prin acest proiect ni se spune că în actuala situație ”activitatea de administrare a parcărilor se desfășoară în cadrul unei societăți comerciale pe acțiuni, al cărei obiect principal de activitate este “Lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor” (CAEN 4211), din situația mai sus prezentată poate fi luată în calcul cu certitudine valoarea veniturilor; în ceea ce privește cheltuielile, în această situație sunt cuprinse atât cheltuielile directe, care pot fi individualizate si atribuite direct unui serviciu si sunt evidentiate distinct pe fiecare loc de munca, dar si cheltuielile indirecte (de functionare, de administratie,de desfacere, de gestiune), care sunt comune tuturor locurilor de munca din societate si care se repartizeaza cu ajutorul contabilitatii de gestiune, fiind de înțeles că nivelul acestora este mai mare față de cele ce pot fi atribuite strict unei anumite activități”. Interesant este că pentru Colterm care repară școli sau Horticultura care spală veceuri nu se observă probleme, dar aici acestea există.
Comentarii prin facebook