La o zi după ce a fost împins în față pentru a fi găsit vinovat de situația de la Societatea de Transport Local Timișoara, fostul director Nicolae Bitea răspunde acuzațiilor lansate de primarul Dominic Fritz. El și-a dat demisia imediat după ce a fost implicat într-un scandal legat de o serie de acuzații lansate de Parchet pe tema unor favoruri politice.
Bitea acuză actuala administrație că doar a mimat diferite justificări pentru a demite consiliul de administrație. Echipa condusă de Fritz este acuzată că minte pentru a-și acoperi incompetența.
”Am urmărit declarațiile primarului Dominic Fritz referitoare la situația de la STPT, precum și așa-zisele justificări aduse pentru a motiva solicitarea de demitere a Consiliului de Administrație al acestei societăți. Întrucât am fost director general al STPT în perioada la care se referă primarul Timișoarei, trebuie să fac anumite precizări, pentru că timișorenii au dreptul să cunoască situația reală, bazată pe fapte care se pot oricând verifica și nu total distorsionat, așa cum încearcă administrația Fritz să facă. Pentru a înlătura din start orice speculații, mă voi referi strict la aspecte concrete, cu cifre și date verificabile, care figurează în evidențele societății și prin care se poate demonstra chiar și la ora 3 noaptea (ca să-l citez chiar pe primarul municipiului) că administrația Fritz minte de îngheață apele ca să-și acopere propria incompetență!”, anunță Bitea.
El combate afirmațiile primarului, că s-ar fi angajat pile la birouri, iar datele arată că, de fapt, personalul TESA a scăzut.
”Astfel, spune domnul primar că în ultimii trei ani au fost angajate peste 200 de persoane, la birouri, nu ca șoferi sau vatmani, cu intenția evidentă de a-și atrage un capital de imagine. Numai că cifrele îl contrazic total și spun cu totul altceva: în 2018, când am devenit director, am găsit 139 de persoane la TESA și am lăsat doar 111 în 2021, când am plecat, deci cu 28 mai puține, nu cu 200 mai multe cum minte domnul primar. Se poate verifica în programul Revisal, concret, pe cifre, nu pe vorbe aruncate pentru capital politic. Mai spune Dominic Fritz că nu s-au angajat șoferi și vatmani. Este o altă minciună sfruntată, pentru că datele din scriptele societății arată cu totul altceva: am găsit 265 de astfel de angajați (șoferi și vatmani) în 2018 și am lăsat 383 în 2021, deci cu 118 mai mulți. Rezultă, așadar, o creștere de aproape 50 la sută. Și asta se putea verifica, domnule primar, dacă ați fi fost interesat de binele timișorenilor și nu doar de propria dumneavoastră imagine!”, mai spune fostul director STPT.
De crescut în timpul mandatului său a crescut și numărul mijloacelor de transport pe traseu. Sunt date certe în acest sens, spune Bitea
”De asemenea, când am venit în funcția de director erau 115 unități în trasee (autobuze, troleibuze, tramvaie). După trei ani, când am plecat, numărul acestora ajunsese la 168. La fel, se poate proba, pentru că sunt date certe, cum tot atât de reale sunt și alte proiecte pe care, împreună cu angajații din STPT, am reușit să le pun în aplicare în cei trei ani cât am fost director: introducerea transportului școlar, a celui pentru persoane cu dizabilități, deplasarea cu trotinetele sau pornirea transportului naval”, conform lui Bitea.
În ceea ce privește datoriile la furnizori, acestea au crescut după încheierea mandatului său. Probleme mari au fost și din cauza Asociației SMTT, care se ocupă cu managementul transportului metropolitan, unde președinte al consiliului director era viceprimarul Ruben Lațcău. A fost sabotaj la adresa sa și a societății, subliniază fostul director.
”O să mă refer și la datoriile comerciale, pentru că, de asemenea, și aici vorbim de date care rămân în evidențe: când am plecat, în 2021, mai erau doar 12 milioane de lei (scadente) și 17 milioane de lei (în total). Acum, au ajuns deja la 22 de milioane de lei, iarăși, un lucru verificabil. Totodată, când am venit ca director, datoria la ANAF era de 72 de milioane de lei și am coborât-o până la 22 de milioane de lei (o diminuare cu aproximativ 75 la sută), până a venit pandemia. Lucrurile s-au înrăutățit după ce SMTT nu a mai recunoscut facturi în valoare de 61 de milioane de lei, pe care potrivit contractului ar fi trebuit să le achite. A fost efectiv, un act de sabotaj la adresa mea și a STPT din partea SMTT, care îl avea ca președinte al consiliului director și al adunării generale a acționarilor pe… Ruben Lațcău, viceprimarul USR! Se poate proba și asta, fiind chiar un proces în instanță. Cu aceeași degajare mai spune domnul primar că vremea sinecurilor politice a trecut și că e momentul să avem companii eficiente în Timișoara. Mă frapează lejeritatea cu care vorbește tocmai Domnia sa de sinecuri politice, când mai toate structurile din subordinea sa au fost împânzite de membri USR. Și astea se pot ușor verifica. Nu le mai amintesc, pentru că presa a prezentat pe larg toate aceste ”coincidențe” și mă opresc dar la secțiunea de transport, mai exact la SMTT, unde în noiembrie a fost angajat un tânăr de la USR care a ajuns în câteva luni director! La fel de mult mă șochează cum poate conducerea primăriei să aducă vorba de companii eficiente, când avem exemplul clar al dezastrului de la Colterm, gestionat execrabil de actuala adminsitrație a Timișoarei. Și acolo se pot proba deciziile păguboase care îi afectează pe timișoreni. Tot prin cifre, la facturi, din păcate! Am nădejdea că timișorenii nu vor mai intra în acest joc de imagine al primarului și vor verifica atent toate informațiile lansate dinspre primărie, făcute doar ca un exercițiu de imagine”, își încheie Nicolae Bitea răspunsul oferit afirmațiior primarului.
Comentarii prin facebook