Subprefectul de Timiș, Ovidiu Drăgănescu, a convocat Autoritatea Teritorială de Ordine Publică pentru a analiza problema accesului bicicliștilor pe zonele pietonale, în urma accidentului petrecut în urmă cu câteva zile, când o fetiță a ajuns la spital fiind lovită de un asemenea biciclist. Oficialul, în urma analizei, spune că Hotărârea de Consiliu Local care reglementează acest domeniu ar încălca, de fapt, legislația.
Chiar dacă ar fi încălcat legislația în vigoare, Prefectura nu a contestat în Contencios Administrativ modificarea adusă HCL de noua conducere a primăriei din Timișoara.
”Am convocat ieri Autoritatea Teritorială de Ordine Publică pentru a discuta HCL din 2021 care permite deplasarea pe vehicule cu 2 roți ș.a. în zonele pietonale din Timișoara. Au fost invitați și dl. viceprimar R. Lațcău, respectiv șeful Serviciului Poliția Circulației TM, L. Dragostin. Sunt mai multe probleme. În martie 2021 C.L. Timișoara a modificat o HCL din 2013 (a fostei administrații) care permitea doar accesul pietonilor în zonele pietonale, în conformitate cu OUG 394/2002. Așadar, noua HCL, actuala, încalcă legislația în vigoare care nu permite accesul în zonele pietonale a bicicliștilor (cu o excepție), dar hotărârea nu a fost atacată în contencios administrativ de Instituția prefectului sau de orice altă persoană interesată. Deci, ea este valabilă și aplicabilă”, spune Drăgănescu.
Permisiunea dată curierilor, de a intra pe biciclete în zona pietonală a fost folosită ca pretext pentru a permite accesul tuturor bicicliștilor, crede subprefectul.
”Excepția de care vorbeam: legislația prevede că în zonele pietonale au acces pe două roți curierii care livrează „din poartă în poartă”. Acesta a fost unul din motivele pentru care C.L. Timișoara a decis ca și ceilalți biciclisti, „ne-curieri”, să poată avea acces în zonele pietonale. Viteza maximă admisă în zonele pietonale (prevăzută doar pentru curieri) este de 5 km/h ceea ce nu se respectă, dar nu au existat vreodată radare pentru biciclisti. În zonele pietonale, doar parțial sunt marcate pistele care să indice traseul vehiculelor pe două roți – ex str. Mărășești”, a mai spus Drăgănescu.
În condițiile date, ATOP Timiș propune mai multe măsuri: Extinderea marcării zonelor de acces-piste de biciclete și în zonele pietonale, gen str. Mărășești, pentru a separa pietonii de biciclisti; Modificarea legislației care permite accesul cu vehicule in zone pietonale a curierilor care livrează din poartă în poartă, ei urmând să se deplaseze în aceste zone doar ca pietoni.
”În acest scop va fi sesizat Parlamentul pentru amendarea legii”, încheie Ovidiu Drăgănescu.
Comentarii prin facebook