Finalul anului în curs va aduce, probabil, finalizarea lucrărilor la noul terminal de plecări externe de la Aeroportul Internațional Timișoara. Ceea ce era dificil de realizat, structura subterană a clădirii, a fost realizată, iar lucrările la partea supraterană sunt avansate.
Ministrul Transporturilor a vizitat șantierul, numai bine pentru a alimenta helicopterul cu care s-a deplasat de la București prin țară pentru a vizita și vedea stadiul lucrărilor pe mai multe șantiere din toată țara.
“Am văzut terminalul, sunt undeva la 50 la sută. Își mențin ritmul de a termina până la sfârșitul anului”, conform lui Sorin Grindeanu.
Așa este, terminalul nou ”stă” bine, progresul este vizibil.
“Constructorul a promis că va termina până la sfârșitul anului. Avantajul este că dacă structura este gata, acoperișul e făcut și e închisă fațada, ceea ce se întâmplă acum, la interioare vor putea lucra în trei schimburi. Astfel vor putea să termine în timp util. Ne-au asigurat că la sfârșitul lui decembrie terminalul va fi gata. Partea cea mai grea s-a făcut deja. Acum se închide clădirea, se pun fațadele, urmează sticle și interioarele”, a declarat Daniel Stamatovici, directorul Aeroportului Timișoara.
Noul terminal modern va aduce o mică creștere a vitezei de operare a pasagerilor, dar plusul semnificativ obținut se referă la confortul acordat acestora
“Să știți că viteza de procesare nu va crește foarte mult față de cea existentă deja. Va fi o creștere, o creștere a vitezei de procesare sa datorită echipamentelor care sunt de generație mai bună și care permit o o procesare mai rapidă a bagajelor. Însă avantajul cel mai mare este confortul. Trecem la o clasă superioară de confort, care permite o așteptare mai plăcută, o experiență mai plăcută în timpul călătoriei”, a mai declarat Daniel Stamatovici.
Tot ca o noutate, vechea aerogară pentru externe va fi transformată în … autogară. Reprezentanții aeroportului au anunțat că vor să stabilească mai multe rute de transport rutier spre mai multe orașe, din România, Serbia și Ungaria, în orașele din zonă, pentru a aduce mai ușor pasagerii la Timișoara.
”Avem în plan ca în locația actuală a terminalului de sosiri externe va deveni terminal pentrucurse interne, iar cel de actual de curse interne, vrem să îl transformăm în autogară și să avem câteva autobuze, la Oradea, unu la Deva, altul la Hunedoara, în Serbia, la Kikinda și Novi Sad, la Szeghed și la Mako în Ungaria și sperăm acest mod să atragem și noi pasageri din acea zonă”, a mai spus Stamatovici.
Noul terminal va avea o suprafaţă construită de 12.000 metri pătrați, șase filtre de securitate, opt porți de îmbarcare, 18 ghişee check-in şi șase porţi de scanare automată a documentelor.
Contractul este în valoare de peste 184 de milioane de lei, din care jumătate fonduri europene nerambursabile. Execuția este realizată de societatea Concelex SRL din Bucureşti. Termenul de finalizare este 31 decembrie 2023.
Comentarii prin facebook