După ce a promis, inclusiv în campania electorală pentru mandatul de primar, dar şi în multe din apariţiile publice din ultima perioadă, parcări supraetajate în mai multe locuri din oraş, acum Nicolae Robu anunţă o parcare „Smart”. Pentru aceasta au fost alocaţi chiar şi bani, e drept, deocamdată doar virtuali, în ultima şedinţă de plen.
Singura parcare supraetajată primisă de primărie care ar fi, relativ aproape, de realitate, cea din Zona Dacia. Alte locaţii, pe strada Oituz, în Piaţa 700, în partea de sud fie au căzut, fie au rămas doar la stadiul de dorinţă. Tot dorinţă este şi ultima idee a edilului-șef în domeniul parcărilor auto, una „Smart”, care preia automobilul îl ridică folosind o macara automată şi îl plasează pe un „raft” metalic de mari dimensiuni, un concept inventat de asiatici, spune primarul. Pentru acest proiect el spune că are în vedere şi câteva terenuri centrale, chiar anunţă şi o lună pentru inaugurate, una care ar fi prolifică, după cum susţine chiar iniţiatorul ideii. În plus, în ultima rectificare bugetară au fost prevăzute chiar şi fonduri pentru proiect, chiar dacă acei bani sunt doar la nivel de dorinţă, fiind vorba despre credite bugetare.
„Avem câteva variante de teren. În buget am prevăzut un total de aproximativ 7,5 milioane de lei, majoritatea banilor sunt credite de angajament. Noi acum pregătim lucrurile, dăm drumul la licitație și pe bugetul pe anul 2020 creditele de angajament vor fi onorate cu bani efectiv. Absolut anul viitor începe construcția, vrem să o avem gata la anul, să o inaugurăm undeva prin luna mai, dacă se poate. Luna mai este o lună prolifică, ieși din iarnă, te apuci de treabă și finalizezi în mai, așa se nimeresc lucrurile”, spune Nicolae Robu.
El a descris cu amănunte şi modul de funcţionare al acestei parcări inteligente.
„Sunt niște structuri modulare multinivel, de regulă desfășurate suprateran, dar sunt și cazuri în care sunt și subteran, și suprateran. Noi mergem pe ideea suprateran. Se vine cu mașina într-un loc de primire și ieșire din parcare, șoferul n-are decât să apese pe un buton, să ia un tichet sau să folosească un card, după care lasă mașina și pleacă. Totul durează câteva zeci de secunde. Sistemul automat ia mașina, o duce undeva pe verticală, unde este cel mai potrivit loc liber de ocupat în acel moment, iar când cel care și-a lăsat mașina acolo vine să și-o ridice, apropie tichetul sau cardul de un cititor și sistemul automat îi aduce mașina jos, el urcă și pleacă”, a detaliat Nicolae Robu.
Comentarii prin facebook