Trei mari linii directoare a avut strategia electorală a PSD pentru… realegerea lui Klaus Iohannis preşedinte. Mă refer în special la ultimele zile, după primul tur de scrutin. O direcţie ar fi autovictimizarea candidatului PSD, în special pentru că e „femeie luptătoare”, care se bate cu şapte bărbaţi deodată, mai ceva ca şi „Croitoraşul cel viteaz”. Nu contează acum că Viorica Dăncilă nu este prima femeie din politica românească, însă e prima căreia i s-a pus eticheta de mai slabă de minte.
A doua linie e dată de cunoscuta provocare la dezbatere. O dezbatere pe care nici Dăncilă nu şi-o doreşte, dar ştie că Iohannis nu va accepta aşa ceva, astfel că turuie într-una despre de ea. E ceva de genul celui pus la pământ dintr-un pumn, dar care îşi strigă prietenii: „Ţine-ţi-mă să nu-l bat!”. Pe bune, ce poţi să dezbaţi cu Viorica Dăncilă, un tonomat care îngaimă aceleaşi propoziţii şi pe care, dacă-l scoţi din priză, rămâne fără cuvinte?!
În fine, în ultimele zile a apărut şi un imens val de minciuni, care de care mai grosolane. Unii îi spun „fake news”. Oricum, n-am avut niciodată o campanie în care un partid să reverse în spaţiul public atâtea minciuni. Sigur, există ca şi strategie de campanie manipulări gen controversata Cambridge Analytica, prezentă la ultimele alegeri prezidenţiale din Statele Unite şi referendumul Brexit din Marea Britanie. Numai că acolo s-a lucrat psihologic, mai cu fineţe cu subtilităţi, nu s-a dat cu barda. Ceea ce face PSD cu această grobiană campanie de minciuni e altceva, în primul rând considerându-i pe români nişte dobitoci primitivi. De fapt, una din minciunile vehiculate, cea cu tăierea salariilor şi pensiilor, vizează chiar instinctul primar de autoconservare. Tocmai de aceea, se poate spune că PSD a transformat Cambridge Analytica în Teleorman Analytica.
Cât de „inteligentă” poate fi minciuna cu casca lui Iohannis, când acesta îşi arată ambele urechi? Dar PSD-iştii rostogolesc mai departae minciuna, insistând pe faptul că albul e negru, iar negul e alb. Cui te adresezi cu astfel de braşoave? Să amintesc de gogomănia pusă în gura lui Florin Cîţu despre impozitarea salariilor celor din Diaspora? La pachet cu serviciile de tranfer al banilor! Cum poţi să crezi că statul român se duce peste patronul german sau de aiurea şi-l impozitează?
Dar faptul că, implicând sigla USR-PLUS, le solicită simpatizanţilor celor două partide s-o voteze pe Dăncilă sau să nu se prezinte la vot? Dincolo de caracterul penal, aici cei din PSD chiar au dat cu băţul în baltă, confundând gradul de inteligenţă al propriului electorat (o spun statisticile cum e) cu cel la USR-PLUS. În fine, dacă amintec că şi celelalte două direcţii amintite ale strategiei PSD se bazează tot pe neadevăruri, vedem că minciuna este de fapt cuvântul e ordine a campaniei PSD
Poţi să minţi un om tot timpul şi poţi să minţi pe toată lumea o perioadă, dar nu poţi să minţi toţi oamenii tot timpul, apud Abraham Lincoln. PSD intră acum într-o spirală a minciunilor, din care cu greu va ieşi. În mod normal, ar trebui să se ajungă până acolo încât să nu-i mai crezi pe liderii PSD nici măcar atunci când îi întrebi cât e ceasul. Încrustat sau nu cu diamante. Iar acest tsunami de minciuni să se întoarcă împotriva celor care l-au provocat. Şi nu ar fi normal, dar şi de aşteptat totodată?
Comentarii prin facebook