În pofida opoziţiei sindicale, precum şi a unor foşti directori din instituţie, noua organigramă a Primăriei Timişoara va intra efectiv în vigoare începând cu data de luni, 2 august. Conducerea instituţiei se pregăteşte, în paralel, şi de procese cu unii angajaţi, astfel că e foarte posibil să angajaze servicii juridice externe.
În şedinţa de astăzi a Consiliului Local Timişoara va fi prezentată, la punctul 8, “Plângerea prealabilă a domnului Chiș Culiță, înregistrată cu nr. (…) prin care solicită revocarea Hotărârii Consiliului Local nr. 237/15.06.2021 – privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de funcţii si a Regulamentului de organizare si funcţionare pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara.” Este vorba de un demers al fostului şef al Direcţiei Tehnice, care se face înainte de a te adresa instanţei.
O plângere similară a făcut şi Sindicatul din instituţie, încercând astfel să blocheze punerea în practică a organigramei. De menţionat că, printre semnatarii demersului sindical fac parte foşti cunoscuţi directori din primărie, printre care se numără acelaşi Culiţă Chiş, Adrian Bere sau Rodica Aurelian, ultima ocupându-se în perioada lui Nicolae Robu chiar de punerea în practică a organigramelor, prin concursuri extrem de controversate.
În pofida opoziţiei făcute de sindicat şi foştii directori, conducerea Primăriei continuă să lucreze la punerea în practică a organigramei. S-a făcut astfel o evaluare a angajaţilor, s-au studiat dosare, iar mulţi dintre funcţionari au primit notificări prin care li se oferă alte posturi. Până pe data de 1 august, cei care au primit alte oferte trebuie să-şi exprime opţiunile. În aceste condiţii, începând din prima zi a săptămânii viitoare, 2 august, noua organigramă va deveni funcţională. Tot de atunci vor demara procedurile pentru organizarea de concursuri pentru funcţiile de şefi ai direcţiilor din instituţie.
În paralel, conducerea primăriei se pregăteşte şi pentru a se apăra în instanţă în faţa unor foarte probabile procese deschise de angajaţi nemulţumiţi. În atare condiţii, spun surse din instituţie, e foarte posbil, să fie angajat un serviciu juridic extern.
De menţionat că noua organigramă a Primăriei Timişoara a fost adoptată în Consiliul Local în ziua de 15 iunie. Potrivit acesteia vor dispărea 80 de posturi, dar asta nu înseamnă că vor fi disponibilizaţi tot atâţia angajaţi, posturile în cauză fiind în marea lor majoritate neocupate. De asemenea, din 27 de şefi de direcţii, servicii sau birouri vor mai rămâne 17. Mai multe direcţii şi servicii vor fi desfiinţate, altele vor fi înfiinţate.
Comentarii prin facebook