La Colterm a sosit în cursul nopții de miercuri spre joi cea de a doua garnitură de tren plină cu cărbune. Cu cea sosită deja miercuri, societatea de termoficare ar avea destul cărbune pentru a asigura încălzirea orașului timp de câteva zile, cel mai probabil până miercuri nu vor fi probleme.
În noaptea de miercuri spre joi, la locul de descărcare al Colterm a ajuns deja o a doua garnitură de cărbune, care să asigure funcționarea CET Sud. Decizia de a trece funcționarea pe cărbune a fost luată de conducerea primăriei, după ce s-a văzut nevoită să o facă, având în vedere prețurile enorme ale gazului și perspectiva de a rămâne fără această variantă de combustibil. Inițial, s-ar fi preferat funcționarea preponderent pe gaze, aceasta pentru că emisiile poluante rezultate sunt mai mici, deci și cantitatea de certificate verzi necesar a fi cumpărate fiind mai mică.
Din păcate, perspectiva de a rămâne fără gaze naturale se conturează tot mai mult pentru Colterm, compania E.ON anunțând că de luni va închide robinetul cu gaze, din cauza datoriilor existente.
Pentru ca CET să funcționeze pe cărbune este nevoie și de suport oferit de gazul natural. Astfel, găsirea unei soluții pentru a asigura un furnizor și pentru acest combustibil devine extrem de importantă. Surse din primăria Timișoara spun că în acest moment ar exista contracte care să asigure funcționarea pe cărbune pentru o durată de două luni de iarnă. Dar, deocamdată, acesta nu este în stoc la Colterm. Din fericire, afară nu e încă prea frig.
Comentarii prin facebook