Câteva din cele 14 străzi pe care primăria vrea să pună asfalt în loc de piatră cubică ar putea rămâne așa cum sunt. Este concluzia celei mai constructive dezbateri publice organizate de Primăria Timișoara din 2012, după estimarea lui Nicolae Robu. Care vor fi străzile „salvate” urmează să se stabilească. Între timp, pe 6 martie urmează o decizie a unei instanțe.
Strazile cu piatra cubica, in dezbatere publica
Primăria Timișoara nu renunță la proiectul de asfaltare a străzilor cu piatră cubică. Acesta va intra în dezbatere publică chiar în prima zi de Mărțișor. Instanța a suspendat o hotărâre de consiliu local pe această temă și urmează ca, pe 6 martie, să se pronunțe în ceea ce privește recursul înaintat de PMT.
Soarta strazilor din piatra cubica, decisa pe 6 martie! Primaria reia totusi proiectul de asfaltare
Pe 6 martie, instanța va anunța ce a a decis în cazul străzilor din piatră cubică pe care primăria vrea să le asfalteze. Hotărârea care are ca subiect această investiție este suspendată, în urma unui proces intentat municipalității. Între timp, Direcția Tehnică a PMT a pregătit un proiect similar care a apărut deja pe site.
3,6 milioane de euro pentru maturat! Pe mai mult de 400 de strazi din Timisoara nu se poate face curatenie
Știați că mai puțin de jumătate din străzile Timișoarei nu erau incluse în contractul de salubrizare? Consilierii locali au reparat parțial situația în ultimul plen, când au aprobat extinderea contractului pe încă 266 de străzi. Rămân însă peste 400 pe care, spun reprezentanții PMT, din cauza condițiilor tehnice, nu se poate interveni în mod organizat.
Aproape 300 de tone de antiderapant, aruncate pe strazile din Timisoara
La Timișoara a nins puțin, iar străzile s-au acoperit cu un strat de nea care a dat de furcă șoferilor, mai ales pe arterele secundare. Cei de la primărie susțin că operațiunile de deszăpezire au decurs bine, în ciuda faptului că mulți timișoreni au spus că nu au văzut utilajele pe stradă.
Pompierii, salvatori pentru oamenii strazii
Cei de la ISU „Banat” au, în aceste zile, o misiune suplimentară, dar tot legată de salvarea de vieți. Pompierii adună de pe străzi persoanele fără adăpost, pentru ca acestea să nu înghețe. Timișenii sunt rugați să sune la 112, dacă dau peste astfel de cazuri.
O noapte de ninsoare la Timisoara: 7 utilaje și 99 de tone de material antiderapant
Prima ninsoare mai serioasă căzută la Timișoara a scos pe străzi utilajele de deszăpezire ale celor două firme care au contract cu primăria. Într-o singură noapte s-au folosit 99 de tone de clorură de sodiu. Municipalitatea a prelungit până în aprilie 2018 contractele cu Retim și SDM, pentru acest serviciu.
Aproape 21 de milioane de lei a costat, in ultimii trei ani, bezna de pe strazile Timisoarei
În ultimii ani, aproape seară de seară, bezna se instalează pe străzile din diferite cartiere ale Timișoarei, iar autoritățile locale ridică din umeri: nu există decât un singur distribuitor de energie electrică. Facturile însă continuă să fie plătite, iar sumele nu sunt deloc mici. Actualul contract pentru… întuneric expiră la finele anului 2017.
SDM va avea grija de toate strazile si trotuarele si va lucra foarte bine de… frica!
E oficial: SDM e tot mai aproape să se ocupe, în următorii 15 de ani, de întreținerea străzilor și trotuarelor din Timișoara! În principiu, consilierii locali au fost de acord cu această măsură. SDM nu va putea subcontracta mai mult de 30% din lucrări, iar primarul Nicolae Robu e convins că se va munci mai cu spor. Dacă nu de altceva, măcar de… frică!
Inca un pas spre monopolul SDM pe strazile si trotuarele din Timisoara
Așa cum primarul Nicolae Robu a anunțat încă de acum doi ani, Societatea Drumuri Municipale e pe cale să devină „stăpâna” absolută a trotuarelor și drumurilor din Timișoara. Primul pas ar urma să fie făcut în viitorul plen al CL. SDM se ocupă deja de drumurile pietruite, dar și, în următorii 15 de ani, de semnalizarea rutieră din oraș.
Robu, resemnat in lupta cu intunericul: Nu avem alternativa la bezna de pe strazile Timisoarei
Aproape seară de seară, bezna se instalează în câte un cartier din Timișoara. E întuneric, de luni bune, și pe malul Begăi, iar veștile venite dinspre primărie sunt cât se poate de proaste. Practic, conform lui Nicolae Robu, nu prea există vreo soluție. De vină sunt monopolul și lipsa de interes, dar și felul în care sunt întocmite contractele.
SDM, monopol si pe sosele si trotuare? Dupa strazile de piatra si semafoare
Din vara lui 2017, SDM s-ar putea ocupa singură de întreținerea tuturor străzilor din Timișoara, iar din 2018 ar putea primi în grijă și trotuarele. Direct, fără licitație. Aceeași societate se ocupă deja exclusiv de străzile de piatră, dar și de semfoare și întreaga semnalizare rutieră din oraș. Plata pentru aceste servicii este de milioane de euro.
Deszapezire cu prelungire! Primaria Timisoara continua colaborarea cu Retim si SDM
Contractele de deszăpezire pentru Timișoara, care expiră la finele lunii ianuarie 2017, vor fi prelungite prin acte adiționale până în aprilie 2018. Decizia ar urma să fie luată în viitorul plen și este necesară deoarece, spun cei din primărie, o nouă licitație ar putea dura și un an. Până în ianuarie 2016, PMT a plătit 1,87 milioane de euro pentru deszăpezire, din valoarea totală contractată de 5,6 milioane.
Rablele ar putea fi luate de pe strazi mult mai repede
Pe străzile din Timișoara e plin de mașini „uitate” de proprietari, însă, din cauza legii extrem de stufoase, acestea pot fi cu greu ridicate de autorități. Lucrurile s-ar putea schimba însă, iar procedurile ar putea fi scurtate de la un an, cât durează acum, la două luni.
De ce nu vrea Robu piatra cubica decat in centru: Nu suntem intr-un oras din secolul XVIII!
Vor reabilitarea străzilor cu piatră cubică, dar nu prin asfaltare, ci prin repavare! Cei care au blocat hotărârea referitoare la ultimele 14 străzi cu piatră cubică din Timișoara spun că instanța era ultima soluție, după ce nu au reușit să aibă un dialog cu primăria. Între timp, Nicolae Robu explică de ce nu e bună piatra cubică în alte zone decât cele istorice.
Strazile cu piatra cubica raman asa! Primaria Timisoara a pierdut prima lupta in instanta
Cele 14 străzi cu piatră cubică propuse pentru „modernizare” în toamna lui 2015 vor rămâne așa cel puțin încă o vreme. Asta a decis Tribunalul Timiș, care a admis acțiunea intentată de doi timișoreni și două asociații, care au cerut anularea HCL pe această temă. Hotărârea este acum suspendată.
Strazile de pamant din Timisoara, asfaltate cu 10 milioane de lei! In patru ani
Aproximativ 10 milioane de lei în următorii patru ani – atât va investi Primăria Timișoara pentru reabilitarea străzilor de pământ și piatră spartă. Lucrările vor fi executate de SDM, care a câștigat licitația. Una din primele lucrări va fi un tronson din strada Cercului, parte a unei noi legături între zona Steaua și Calea Martirilor.
Continua ridicarea de rable de pe strazi! Peste 1.000 de masini abandonate numarate de la inceputul anului
Polițiștii locali susțin că, din luna martie, de pe străzile din Timișoara au dispărut peste 400 de mașini abandonate. Numărul rablelor este însă mai mare, dar legea nu le permite ridicarea mașinilor decât la finalizarea unei proceduri extrem de complicate. Timișorenii sunt rugați să anunțe în continuare dacă văd mașini lăsate cu zilele pe străzi.
Noapte buna, Timisoara! Enel are grija sa nu cumva sa avem lumina pe strazi
E beznă în continuare pe străzile Timișoarei. Enel nu se dezminte și le servește timișorenilor, seară de seară, întuneric peste tot. Cel puțin în ultimele două seri, „fericiții” au fost locuitorii din zona de sud a orașului, unde cartiere întregi au dormit liniștite, fără vreun bec care să le tulbure.
Timisoara inundata: S-a facut tot ce se putea face, sunt zone in care canalizarea nu poate mai mult
La Timișoara a plouat abundent în ultimele zile, astfel că sistemul de canalizare și-a dovedit din plin limitele. Primarul Nicolae Robu spune că mai mult decât s-a făcut până acum nu se poate și că, în zonele în care s-a lucrat recent și au apărut inundații, se vor face lucrări de remediere, dacă acest lucru este posibil.