FALT continuă războiul cu E.ON. Miza este încercarea furnizorului de gaz de a impune consumatorilor un contract cadru nefavorabil, care nu are girul Agenţiei Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei.
Reprezentanţii FALT le recomandă clienţilor E.ON să nu se lase intimidaţi de societatea de gaz, care îşi ameninţă abonaţii cu sistarea furnizării de gaz, dacă nu semnează contractele trimise, prin poştă, acum un an. Cei de la FALT spun că aceste contracte pot fi semnate doar cu precizarea „am semnat contractul la presiunea E.ON Gaz. Nu sunt de acord cu completările făcute de E.ON Gaz faţă de contractul cadru”. Este vorba despre contractul-cadru aprobat prin Ordinul ANRE nr. 77/2009 şi publicat în Monitorul Oficial în 24 septembrie 2009. Furnizorul de gaz şi-a permis să adauge nişte clauze deranjante pentru reprezentanţii mai multor asociaţii de proprietari din ţară, care l-au reclamat la ANRE. Poziţia agenţiei este clară: „Orice completare a contractului comercial de furnizare reglementată, faţă de prevederile contractului-cadru, poate fi făcută cu acordul părţilor, lipsa acestuia nefiind temei pentru întreruperea prestării activităţii de furnizare reglementată”. Spre nemulţumirea FALT, societatea E.ON a început să trimită somaţii prin care îi ameninţă pe timişoreni că, dacă nu semnează noile contracte, le taie gazul.
Principala clauză reclamată prevede faptul că, în cazul debranşării din cauza neplatei facturilor, abonatul respectiv trebuie să plătească, pe lângă sumele restante, şi operaţiunile de debranşare-rebranşare executate de o altă societate decât E.ON Gaz România SA, societate care are propriile tarife şi pe care E.ON Gaz România SA nu este obligată decât să le comunice abonatului. În plus, nici nu garantează rebranşarea în 24 de ore de la data achitării sumei restante. În Timişoara, singura societate care are dreptul să debranşeze, respectiv să rebranşeze clienţii este… SC E.On Gaz Distribuţie SA. Altfel spus, banii timişorenilor ajung la o altă societate din „marea familie E.ON”…
Reprezentanţii E.ON Gaz din Timişoara nu au binevoit să răspundă, nici la 24 de ore după ce au fost întrebaţi, despre somaţiile pe care le trimit clienţilor, deşi ANRE şi-a exprimat punctul de vedere şi a informat societatea că nu le poate impune clienţilor propriul contract, cu clauzele care îi nemulţumesc pe cei de la FALT.
Comentarii prin facebook