Termenul de deschidere pentru cei 15 kilometri de autostradă de pe Lotul 2 Lugoj – Deva s-a bazat pe… o minciună! Asta susține ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, care dă vina pe șefii de proiect, care l-au dezinformat. Un lucru e cert: un nou termen nu există.
Nici vorbă ca traficul pe deja celebră autostradă Lugoj – Deva, cei 15 kilometri din Lotul 2, să poată fi deschis. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a lansat, de la Timișoara, acuzații grave la adresa șefilor de proiect, despre care spune, cu subiect și predicat, că l-au mințit în față. „A fost o vizită de inspecție, alături de o comisie formată din cei care vor face parte din comisia de recepție la finalizare. Am vrut să mă asigur care este stadiul lucrărilor la acest tronson de autostradă (…) Prim-ministrul mi-a cerut, în ianuarie, să deblochez situația. Am convocat la sediul ministerului toți factorii implicați să-mi explice care sunt problemele. Mi s-a spus că sunt doar probleme birocratice. Din păcate, am constatat că acești membri care au participat la acest proiect m-au dezinformat total”, a declarat Cuc. Ministrul spune că a venit să vadă cu propriii ochi care sunt problemele. Asta, după ce, săptămâna trecută, o comisie trimisă pe teren a constatat altceva decât, teoretic, ar fi trebuit să găsească. „Comisia a fost prezentă lunea trecută pe acest tronson, când au apărut anumite neconformități de care se pare că oamenii implicați în proiect au omis să mă informeze în momentul în care am dat acest termen. Este un lucru de neacceptat nu mai poate continua așa lucrul în CNAIR, ori ne responsabilizăm. Cine nu-și doreste să urmeze acest model este liber să plece”, a mai afirmat Cuc.
Conform unui raport întocmit pe 1 februarie, pe această secţiune mai sunt de efectuat o mulţime de lucrări. Ar fi vorba despre 17 podeţe, 3.200 metri liniari de rigole şi mai multe structuri casetate. În plus, pe 7,5 kilometri, gardul este montat deocamdată pe stâlpi instalaţi temporar.
Concluzia este că… nu există nicio concluzie, în afară de lipsa unui termen clar pentru deschiderea traficului. „Eu am înaintat un termen bazat pe ce mi-au spus șefii de proiect, care m-au mințit. I-am întrebat de ce s-au grăbit în decembrie (…) Noi am concluzionat, la nivel neoficial, că autostrada poate fi deschisă și se pot face restul de lucrări sub trafic (…) Vom solicita un punct de vedere suplimentar de la un expert și, din ce informații am, în perioada imediat următoare se va întruni comisia pentru a analiza recepția la terminarea lucrării. Lucrările care mai sunt de executat – 3.200 m de șanțuri – pot fi făcute și sub trafic”, mai spune Răzvan Cuc. Conform acestuia, până una-alta, a fost mărită, ca măsură suplimentară, garanția lucrării, de la 4 la 8 ani.
Comentarii prin facebook