Discuţiile fără finalitate purtate de asociaţiile primarilor din România pe tema sumelor care să rămână la bugetul local l-au înfuriat pe Nicolae Robu. El cere cu tărie alocarea a 60% din impozitul pe venit, care să rămână în bugetul local, şi nu 48% cum e acum, situaţie care blochează mare parte din investiţii.
Nu mai sunt bani în bugetele locale, situaţia e generalizată la nivel naţional, iar multe primării sunt în situaţia de a nu putea să încheie anul din cauza lipsei de bani în buget, subliniază Nicolae Robu, primarul Timişoarei. El a amintit de discuţiile purtate de reprezentanţii asociaţiilor de primari de localităţi din România cu ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, prin care s-a cerut majorarea procentului din impozitul pe profit care să rămână în bugetele locale. Ideea nu a prins deloc la Bucureşti, iar problemele financiare locale au rămas.
„Există o nemulţumire generală a primarilor, indiferent de culoarea politică, legată de banii de la buget,. Funcţionăm foarte greu, unii spun că intră în incapacitate de plată, alţii nu spun chiar aşa, dar sunt dificultăţi tot mai mari legate de funcţionare. Nu putem opri lucrările aflate în curs de derulare. Nu mai termin podurile, nu mai fac la spitalul de copii, le facem cu paşi mărunţi, ce să fac? E aceasta o soluţie?”, a anunţat Nicolae Robu.
El susţine că administraţiile locale duc povara celor mai multe lucrări de infrastructură, doar cea mare, gen autostrăzi şi reţele de transport a gazului, fiind apanajul statului, a bugetului central: „Infrastructura o face administraţia public locală. Doar reţelele de gaz, autostrăzile sunt ale statului, administraţia public trebuie să le facă pe restul”. Conform primarului Timişoarei, la bugetul local ar trebui să rămână 60% din impozitul pe venit. Doar pe primele trei luni ale acestui an, pentru Timişoara aceasta ar însemna un plus de aproximativ 50 de milioane de lei. „Noi cerem ca 60% din cota din impozitul pe venit să rămână la nivel local, nu doar 43% ca şi anul trecut. Cerem sume suplimentare, să ne rămână bani de investiţii, nu să ne consumăm tot bugetul pe indemnizaţii ale însoţitorilor persoanelor cu handicap.
Doar aceste indemnizaţii au însemnat un plus de 22 milioane la cheltuielile bugetului nostru. Diferenţa în plus, dacă am primi 60%, ar fi pe primele trei luni ale acestui an de 50 de milioane de lei. Am auzit că există un proiect în care se spune că se se vor da bani în plus la primării, dacă s-au majorat taxele locale. Noi am făcut-o pentru că altfel eram în blocaj, dar suma e foarte mică, totuşi asigură funcţionarea aproape la limită”, a mai declarat edilul-şef.
Comentarii prin facebook