Compania de Drumuri a găsit firma care ar urma să intervină la podul realizat peste Mureş, pe lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva, pentru a remedia o serie de probleme descoperite după ce constructorul spaniol care s-a ocupat de acest lot a rămas fără contract. Vă reamintim că cei de la CNAIR au refuzat preluarea investiţiei şi au renunţat la colaborarea cu antreprenorul, acuzând existenţa unor probleme grave ale construcţiei, din cauza cărora lotul nu a fost deschis circulaţiei.
Astfel, societatea desemnată va avea termen 20 de zile pentru a repara deficienţele constatate, iar aceasta s-ar putea apuca de lucru chiar de săptămâna viitoare, conform economica.net. Pentru a se putea lucra e nevoie de temperaturi de peste cinci grade afară. Odată efectuate aceste reparaţii s-ar putea discuta despre deschiderea circulaţiei pe acest lot, dar în continuare oficialii companiei vorbesc despre restricţii de circulaţie.
După ce antreprenorul spaniol a rămas fără contract, CNAIR a contractat institutul IPTANA pentru a verifica modul în care s-a lucrat pe acest lot de autostradă şi ce deficienţe sunt. Pe lista problemelor au fost şi o serie de neconformităţi la noul pod. Specialiştii care au efectuat expertiza au recomandat ca în cazul deschiderii circulaţiei să se impună pe acest pot o viteză maximă de 60 de kilometri la oră, chiar din cauza problemelor descoeprite.
Lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva are o lungime de 21,14 kilometri, realizarea acestuia fiind efectuată de un consorţiu de firme conduse de spaniolii de la Comsa. În vară, între constructor şi beneficiar a avut loc un scandal imens, CNAIR refuzând să efectueze recepţia autostrăzii, în ciuda insistenţelor constructorului. Contractul a fost reziliat când mai erau doar câteva procente din investiţie de efectuat.
Comentarii prin facebook